A dél-koreai ipari és kereskedelmi minisztérium közleménye szerint a döntés azt jelenti, hogy gyakorlatilag már holnaptól valamennyi minisztériumnak és állami intézménynek, beleértve még az állami egyetemeket is, már ezt a szabályt kell figyelembe venniük az új autók vásárlásánál, illetve bérlésekor.
A közlemény szerint részben az elektromos autók használatának kiszélesítése a leghatékonyabb eszköz ahhoz, hogy csökkenjen a károsanyag-kibocsátás, a rendelkezés nem utolsó sorban új munkahelyeket is teremt.
Nincs is olyan messze?
2013 januárjában életbe lépett az az európai uniós direktíva, amely előírja, hogy 2020-ig Magyarországon mintegy 68 ezer elektromos töltőállomást kell létesíteni, és ebből 7000-nek nyilvánosnak kell lennie.
Amennyiben a Magyar Elektromobilitás Szövetség által javasolt ösztönzők megvalósulnak, 2020-ra reálisan 30 ezer db elektromos gépjármű közlekedhet a magyar utakon, amely a jelenlegi gépjárműpark közel 1 százalékát jelenti, és ezek a gépjárművek 7000 publikus töltőponton lesznek tölthetőek – nyilatkozta néhány hete Stekl László, a szövetség elnöke.
Az elektromobilitás mint kiemelt nemzetgazdasági cél nemrég Varga Mihály nemzetgazdasági miniszter előadásában is megjelent >>