1p

Mire készülhet a kormány?
Meg lehet még menteni az idei évet az ezer sebből vérző gazdaságban?

Online Klasszis Klub élőben Győrffy Dórával!
Vegyen részt és kérdezze Ön is a közgazdászt, egyetemi tanárt!

2025. július 16. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A Chevrolet idén meg akarja tartani jelenlegi piaci részesedését Magyarországon, de európai bővülésével együtt nálunk is növelné eladásait.

A General Motors egyik fő márkája, a Chevrolet az idei évre egyelőre még a tavalyi 2 százalék körüli piaci részesedés megtartását látja reálisnak a magyarországi piacon, miközben 2,5 százalékot meghaladó európai teljesítményén tovább javíthat, mivel a márka az egyetlen bővülő piaci szegmensben, a szabadidőautó (SUV) kategóriában erősít.

A Chevrolet márkakereskedők tavaly megközelítőleg 1000 járművet adtak el Magyarországon, holott 2006-ban a magyar piacon az éves eladás a 8500 darabot is megközelítette, 4 százalékos piaci részesedéssel. A magyarországi újautó-piac drasztikus zsugorodásával párhuzamosan a márkakereskedések száma is csökkent: jelenleg mindössze 22 kereskedő foglalkozik ezzel a márkával, számuk az utóbbi évben harmadával lett kevesebb.

A magyar gépjárműpiac jellemzője, hogy az eladások 70-80 százaléka céges flottavásárlás, a kereskedők számára a válság éveiben ez volt a mentőöv a magánvásárlások drasztikus visszaesése közepette. A Chevrolet értékesítésének azonban jellemzően kevesebb mint a fele flottaeladás, amit az is magyaráz, hogy az elmúlt időszakig nem rendelkezett a flottavásárlói igényekhez igazodó modellpalettával.

A Chevrolet ezért nagy reményeket fűz ahhoz, hogy mára minden szegmensben jelen van, az utóbbi időszakban 14 új modellel frissítette fel autómodell-palettáját. Az európai piaci bővüléshez lökést adhat sportcélú haszonjárművek, szabadidőautók (SUV - sport utility vehicle) családjának bővítése egy kiskategóriájú modellel, a Traxszal. A Chevrolet hiteles gyártó a SUV szegmensében, mivel 78 évvel ezelőtt, 1935-ben hozta ki a Chevrolet Suburban Carryallt, amely az első SUV modell volt.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Vásárló Többet nem nyúl bele a kormány az üzemanyagok árába Magyarország szomszédjában
Privátbankár.hu | 2025. július 14. 17:36
Elengedik a horvát intézkedést.
Vásárló Summer Colors 2025 – a paletta, ami uralni fogja a gardróbunkat
PR | 2025. július 14. 11:54
Már javában tombol a nyár, a napfény szinte minden reggel biztos pontként köszönt minket, és a hosszú, meleg esték magukkal hozzák a szabadság, a könnyedség és az önkifejezés vágyát. A ruhatárunk ilyenkor természetesen átalakul – ahogyan mi is. Nem véletlen, hogy minden nyárnak megvannak a maga színei, amelyek nemcsak a kifutókon, hanem a mindennapjainkban is határozott jelenlétet követelnek. A 2025-ös szezon palettája egyszerre vibráló, friss és mégis klasszikusan kifinomult. Mi pedig boldogan öltöztetjük fel a stílusunkat ezekbe az árnyalatokba – mert ez a nyár rólunk szól.
Vásárló A Spar zöld jövőt épít mindannyiunkért
PR | 2025. július 8. 15:13
Tudtad, hogy bevásárlás közben is tehetsz a bolygóért? A Spar fenntarthatósági programjaival minden apró lépés számít – és ebben te is részt vehetsz.
Vásárló Várt a tankolással? Ennek nem fog örülni
Privátbankár.hu | 2025. július 7. 16:38
Enyhén emelkedhetnek az árak.
Vásárló Ettől féltünk: visszatért a két számjegyű áremelkedés a boltokba
Gáspár András, Valkai Nikoletta | 2025. július 7. 05:42
Második hónapja újra drágul a családi nagybevásárlás a hazai hipermarketekben, három hónap szünet után visszatért a két számjegyű drágulás is az élelmiszer-fronton. A Privátbankár Árkosár-felmérés megnézte, hol tart most az árrésstop, mennyibe kerül a dinnye és az alkoholmentes bor.
Vásárló Építsünk brandet a csomagolással!
Márkázott tartalom | 2025. július 6. 10:42
Ahhoz, hogy hosszú távú sikereket érjen el a vállalkozásunk, elengedhetetlen a tudatos márkaépítés. Azon túl, hogy kell egy jó logó és egy találó szlogen, stratégiára is szükség van hozzá. Ennek pedig jó esetben része a termékek külső megjelenése, csomagolása is.
Vásárló Kiderült, melyik márka tarol a hazai újautó-piacon
Privátbankár.hu | 2025. július 5. 11:10
Megőrizte első helyét a BMW a prémium márkák mezőnyében az első fél évben.
Vásárló Egészséges hajkorona: hogyan nyerjük vissza a ragyogást?
Márkázott tartalom | 2025. július 4. 12:20
Bármilyen divatos is a hajszín vagy a frizura, ha maga a haj nem egészséges, a megjelenésünk sem lesz teljes. Egy fényes, dús hajkorona nemcsak az önbizalmunkat növeli, hanem az egészségi állapotunk tükre is. Az idő múlásával és a stresszes hétköznapok hatására egyre nehezebb lehet megőrizni a haj életerejét.
Vásárló Ha benzines autója van, kárörvendhet a hétvégén!
Privátbankár.hu | 2025. július 4. 12:03
A nagykereskedelmi árváltozás csak a dízelt érinti negatívan.
Vásárló Hogyan egyensúlyozz teljesítmény és pihenés között az üzleti életben?
Márkázott tartalom | 2025. július 3. 13:46
A mai üzleti világban gyakran előfordul, hogy a teljesítményt minden elé helyezzük, még akkor is, ha ez hosszú távon a jóllétünk rovására megy. Valójában az igazi siker kulcsa abban rejlik, mennyire tudatosan képes valaki pihenni és regenerálódni. A határidők betartása nem elég, figyelmet kell fordítani arra is, hogyan lehet feltöltődni a mindennapi terhek okozta stressz után.
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG