5p
A rezsicsökkentés nem csak a lakosság kiváltsága, hiszen ha a közepes fogyasztású cégek odafigyelnek fogyasztásuk optimalizálására, akkor akár 10-30 százalékot is spórolhatnak közmű költségeiken anélkül, hogy beruháznának.

A Dome Energy szakértői szerint az irodaházak, az ipari, logisztikai, termelő létesítmények, a lakóparkok, a szállodák és a sportlétesítmények kellőképp tudatosak, ha az energia beszerzéséről van szó, de az energia optimalizált felhasználása terén még lenne mit tanulniuk. Számukra tökéletes megoldás az ún. energetikai outsourcing.

A közepes energiafogyasztású cégek áramkiadása nagyságrendileg havonta 850 ezer és 8,4 millió forint között mozog működési területtől függően. Ez azt jelenti, hogyha egy vállalkozás felügyeli és optimalizálja a fogyasztását, akkor a lehetséges megtakarítás évente akár több millió forintot is jelenthet. Téves gondolat, hogy minderre könnyű házon belül embert találni, hiszen saját energetikai szakemberrel jellemzően csak a nagyobb fogyasztású vállalatok rendelkeznek. A közepes energiafelhasználású cégeknek pedig arányaiban nem is érné meg erre a feladatra dedikált embert alkalmazni, nekik jobban megéri kiszervezni a feladatot.

Az energia beszerzéséből jellemzően jól vizsgáztak a közepes vállalkozások

Az utóbbi évek beruházást nem igénylő megtakarítási tippjei az energiaszolgáltatás terén a beszerzésről szóltak, hiszen a vállalkozások közel 10 éve szabadon választhatják meg, hogy honnan szerzik be például az áramot. Nagy részük már él is a szabad piac előnyeivel, azaz kedvezőbb kereskedelmi, szerződéses feltételek mellett alacsonyabb egységáron jut villamos energiához. Nekik sem elég azonban egyszer jól szerződni: a szerződéseket érdemes évente felülvizsgálni, és újratárgyalni a feltételeket, sőt akár szolgáltatót is váltani. Rejtett tartalékok pedig még ezen kívül is vannak az energia beszerzésében: nem mindegy, hogy egyedül vagy csomagban kapják az áramot, vagy hogy mekkora a kialkudott tolerancia sáv, hiszen épp a rezsicsökkentés miatt ezt nagyon komolyan figyelik a szolgáltatók, és súlyos plusz pénzeket fizetnek a vállalkozások, ha kevesebbet vagy többet fogyasztanak a megállapított keretnél.

10-30 százalékot is spórolhat egy cég, ha optimalizálja energia fogyasztását

Az energia megtakarításának evolúciójában a már említett tudatos beszerzés általánossá válását követően elkerülhetetlen, hogy a további optimalizálás érdekében a fizikai, tényleges fogyasztás is górcső alá kerüljön. Az energiafogyasztó berendezések hatékonyságának függvényében további 10-30 százalékot is spórolhatnak a közepes energiafelhasználású vállalkozások pusztán a felhasználás optimalizálásával. Így akár több mint 30 millió forintot is megtakaríthat egy cég, ha optimalizálja fogyasztását, azaz ha például odafigyel arra, hogy hogyan világítja meg a létesítményt, hogyan szabályozza a hőmérsékletet, vagy monitorozást végez az épületfelügyeleti rendszer segítségével. „Ez a tétel egy közepes irodaháznál akár 20 millió forint is lehet. Semmiképp sem elhanyagolható tétel tehát, hiszen az üzemeltetési költség közel felét a közművek teszik ki” – tette hozzá Tengeri Attila, a Dome Energy üzletág vezetője.

Kifizetődő az energetikai outsourcing

Azok a cégek, ahol éves szinten nagyságrendileg 100 millió forint feletti az energiára fordított kiadás, már korábban felismerték, hogy energetikus szakember alkalmazásával optimalizálják fogyasztásukat, ami kiadáscsökkenést eredményez. Itt jellemzően házon belül már van teljes munkaidőben foglalkoztatott felelőse a területnek. Ahol azonban az energiafogyasztás mértéke éves szinten 100 millió forint alatt marad, de már meghaladja a havi 850 ezer forintot, ott arányaiban költségesebb lenne egy embert alkalmazni, hiszen szakember havonta 8-24 óra alatt ellátja a szükséges felülvizsgálatot az ingatlan adottságaitól függően. Az egyedi megrendelői igényre szabható szolgáltatási csomag kiválasztásával a megrendelő optimális költségviszonyok mellett szakszerű szolgáltatást kaphat akár már havi pár tízezer forinttól.

Miért felel az energetikus?

Az energetikai szakember alkalmazása azonnali spórolást jelent. A bejövő közmű számlákat például a cégeknél jellemzően csak számvitelileg ellenőrzik, szakmailag, tartalmilag pedig nem, holott már ekkor kiderülhetnének ellentmondások. Az energetikus feladatai közé tartozik továbbá a szerződések rendszeres felülvizsgálata, valamint esetleges számlázási hibák esetén a visszaigényelhető összeg nagyságát is megállapítja.  Felügyeli a fogyasztói szokásokat, figyelemmel kíséri a lekötött kapacitások kihasználtságát, kapcsolatot tart az energiaszolgáltatókkal, kereskedőkkel, rendszeresen méri, monitorozza az energiafogyasztást, elszámolásokat készít, szükség esetén pedig elvégzi az energetikai jellegű költségek megosztását a bérlők vagy költséghelyek között.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Vásárló Nincsen még vége a horrornak a benzinkutakon
Privátbankár.hu | 2025. október 29. 10:36
Újabb áremelkedés jön.
Vásárló Egész évben karácsony – de hová tűnik az ünnep varázsa?
Elek Lenke | 2025. október 27. 19:22
Kint 17 fokot mutat a hőmérő, még októberben vagyunk, de az egyik nagy bevásárlóközpont lakberendezési üzletében már ömlenek ránk a halloweeni mellett a karácsonyi áruk is. Mire eljön az ünnep, elvész annak a varázsa, gondolhatja sok magyar vásárló. De hogyan és miért kezdtek a hazai kereskedők is elmozdulni ebbe az irányba?
Vásárló Csapatépítés: befektetés vagy plusz kiadás?
Márkázott tartalom | 2025. október 27. 18:58
A legtöbb vállalat életében időről időre felmerül a kérdés, hogy vajon tényleg megéri-e csapatépítést szervezni, vagy ez csak egy újabb költség, amit a vezetőség jobb híján elkönyvel a „jó hangulat fenntartása” címen? A válasz azonban sokkal egyértelműbb, mint gondolnánk. Egy jól megválasztott program ugyanis nem csupán a közösséget erősíti, hanem hosszú távon a teljesítményre és a lojalitásra is hat. 
Vásárló Új korszak kezdődik Salgótarjánban: épül a város első STOP SHOP bevásárlóparkja
Natív tartalom | 2025. október 27. 16:18
Salgótarján új fejezethez érkezik: a város központjában, a Lidl melletti területen megkezdődött a régió legújabb STOP SHOP bevásárlóparkjának építése. A CPI Hungary fejlesztésében megvalósuló projekt nemcsak új vásárlási lehetőségeket, hanem modern, fenntartható és közösségbarát környezetet is hoz a nógrádi megyeszékhelyre.
Vásárló Csak ebben a magánkórházban található újszülött/koraszülött intenzív centrum
Natív tartalom | 2025. október 27. 14:33
A természetes szülés fontosságára hívta fel a figyelmet Dr. Siklós Pál, hiszen szerencsére már akár két császár után is lehetséges a hüvelyi szülés, ahogyan ikreknél is. A szülészfőorvos kiemelte a magánegészségügy azon vitathatatlan előnyét, hogy személyhez kötött szülésznő és/vagy szülészorvos választására is lehetőség van. A TritonLife magánkórház közleményében továbbá kiemelik, hogy intézményükben van a magánegészségügyben egyedüliként elérhető újszülött/koraszülött intenzív centrum (PIC II).
Vásárló Miért éri meg ökobarattá tenni egy szálláshelyet?
Márkázott tartalom | 2025. október 27. 12:22
A turizmusban is évről évre egyre fontosabb szempont a fenntarthatóság. Az utazók közül sokan ma már nemcsak a szállás kényelmét vagy elhelyezkedését mérlegelik, hanem azt is, hogy mennyire környezetbarát a hely, ahol megszállnak. Egy ökobarát szálláshely nemcsak a bolygónknak tesz jót, de hosszú távon a tulajdonosnak is, hiszen csökkenhetnek a költségek, nőhet a vendégek elégedettsége és a vállalkozás vonzóbbá válhat a piacon. 
Vásárló Nagy öröm érte az Aldi vásárlóit
Privátbankár.hu | 2025. október 21. 08:14
Megduplázza az online vásárlás elérhetőségét.
Vásárló Milyen termékeket érdemes értékesíteni a magyar online piactereken?
Márkázott tartalom | 2025. október 20. 16:56
A magyar online kereskedelem folyamatosan bővül, és a piacterek egyre népszerűbbek a vásárlók körében. Az eladók számára ez hatalmas lehetőségeket kínál, ugyanakkor egy fontos kérdést is felvet: mely termékek fogynak a legjobban? A megfelelő termékkör kiválasztása döntő lehet a siker és a stagnálás között.
Vásárló Brand safety vs. bevétel: mit kezdjenek a kiadók a „szürke zónás” hirdetőkkel?
Márkázott tartalom | 2025. október 20. 10:17
A hazai online médiapiac egyszerre él meg két nyomást: az egyik az olvasói bizalom megőrzése, a másik a hirdetési bevétel növelése. A kettő általában együtt halad – amíg nem kerül szóba a „szürke zóna”. Ez az a tér, ahol a hirdető jogilag tiszta, a termékkategória nem tiltott, mégis felmerülhetnek reputációs, ízlésbeli vagy kontextusbeli kérdések. Klasszikus példa, amikor egy komoly, tragédiával foglalkozó cikk mellé fut be harsány, „garantált eredményt” ígérő kreatív. Nem illegális, csak rossz helyen van – és a kiadó márkájától idegen.
Vásárló Egyre jobb magyar autósnak lenni
Privátbankár.hu | 2025. október 20. 09:49
Megint csökkentek az üzemanyagok átlagárai, a dízelről pedig újabb jó hír érkezett.
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG