Számtalan üzlet és vállalkozás karácsony környékén tudja realizálni az éves profitjának jelentős részét, ennek köszönhetően a megfelelő felkészülés elengedhetetlen. Ugyanakkor nagy fejfájást okoz, hogy logisztikailag mekkora akadályokba fognak ütközni az értékesítők az év végi nyüzsgés miatt, valamint az is, hogy mennyire kell a profitjukból lefaragni, hogy minél több vásárló figyelmét elnyerhessék ajánlataikkal. A fogyasztói trendek fokozatos változása azonban kedvezhet a vállalkozóknak. Már nem a termékek rendkívül alacsony ára a mozgatóerő és előnyös átalakulásnak mondható, hogy egyre inkább szétoszlani látszik a decemberre összpontosuló vásárlási láz, sokan ősszel kezdik el az ünnepekre való készülődést. Az Offerista Group Hungary széleskörű kutatásából kiderül, hogy egyre több ember részesíti előnyben a korai készülődést: a megkérdezettek 37%-a már a karácsonyi kínálat megjelenésétől szerzi be az ajándékokat. Vannak, akik Black Friday alkalmával kezdik el a vásárlást, ezzel kikerülve az év végi rohanást a tömött üzletekben.
Érdemes tehát a cégeknek lehetőleg korán előkészíteni a karácsonyi kínálatukat és a szezonális ajánlataikat, hogy még időben megszerezhessék maguknak a vásárlókat. Érdekes módon azonban nem a legnagyobb kedvezmény a legerősebb motiváció a vásárlók számára, ha a karácsonyi ajándékokról van szó. A válaszadók közel 63%-a nyilatkozott arról, hogy sokkal inkább az ár-érték arány számukra a prioritás. Van egy színvonal, amit elvárnak a terméktől és szeretnék azt a lehető legjobb áron megvásárolni, ugyanakkor a vásárlók tudatában vannak annak, hogy a minőség nincs ingyen. A vásárlók a szeretteiknek színvonalas ajándékokat szeretnének a karácsonyfa alá tenni, ezzel is emlékezetessé téve az ünnepeket.
Az áruházak és vállalkozások számára még egy lényeges szempont lehet idén - szemben a tavalyi korlátozások adta helyzettel - az üzletek dekorálása és az ünnepi hangulat megteremtése, ugyanis a legtöbben online és offline is vásárolgatnak (49%), míg az emberek 44%-a a helyi boltokban intézi el a karácsonyi bevásárlásokat. Ebből is látszik, hogy már a karácsonyra való készülődésnek is van egy varázsa, amire az emberek vágynak. A hazai fogyasztói trendekben látható, hogy igen tradícionális a top termékek listája idén karácsonykor. Továbbra is a gyerekek boldogsága az első: a legtöbben nekik szeretnének kedveskedni idén karácsonykor játékokkal (47%). Sokan készülnek ruhák és kiegészítők vásárlására (46%), de népszerű ajándékötlet idén a könyv és a társasjáték is (közel 43%). A legtöbben 35 000 és 75 000 Ft közötti összeget szán az ajándékokra idén karácsonykor (39%) és a válaszadók többsége a tavalyihoz hasonló büdzsével tervez (66%). A pandémia adta nehézségek és bizonytalanságok sem veszik el a fogyasztók kedvét attól, hogy megfelelően felkészüljenek az ünnepekre, ami jó hír az üzletláncoknak.
A felmérés azt mutatja, hogy a legtöbb vásárló vágyik a karácsonyi hangulatra és a nyugodt vásárolgatásra a helyi üzletekben és az interneten. Egyre többen tudatosak azzal kapcsolatban, hogy időben kell elkezdeni a vásárlást, ha ki akarják kerülni a zsúfolt üzleteket. Mivel a fogyasztók online és offline is tervezik vásárlásait, érdemes diverzifikálni a marketing csatornákat és lehetőleg több helyen megszólítani az embereket, hisz sosem tudhatjuk, melyik üzenet fog célba érni.
A felmérés részletes információit itt találja. Továbbá kérjük, ha idézni, vagy bármilyen módon szeretné felhasználni a felmérés eredményeit jelöljön meg minket mint forrás: Offerista Group Hungary, online kérdőív a Prospecto.hu-n.
Az Offerista Group-ról
Az Offerista Group Hungary missziója, hogy a kereskedelmi szektor megbízható partnere legyen (kereskedelmi láncok, brandek) és segítse őket abban, hogy a nyomtatott reklámújságok helyett a vásárlóikat online, több marketingkommunikációs csatornát átívelően érhessék el. A cég Magyarországon az akciós újság gyűjtő applikációjával és webportáljával, a Prospecto.hu-val híresült el. Ezen kívül még 10 másik országban vannak jelen Európa-szerte. 2019 végéig a céget úgy ismerték mint Prospecto Group, ezt követően összeolvadt a német Offerista Group-pal és ezzel képessé vált arra, hogy partnereinek 360°-os marketingmegoldásokat kínáljon, közel 39,5 millió fogyasztó hatékony elérésével. Ez a lépés részét képezi annak az ambíciónak, hogy a cégcsoport Európa vezető retail marketing szolgáltatója legyen.