4p

Összegyűjtöttük a 2021-es fogyasztói trendeket az ünnepekre.

Számtalan üzlet és vállalkozás karácsony környékén tudja realizálni az éves profitjának jelentős részét, ennek köszönhetően a megfelelő felkészülés elengedhetetlen. Ugyanakkor nagy fejfájást okoz, hogy logisztikailag mekkora akadályokba fognak ütközni az értékesítők az év végi nyüzsgés miatt, valamint az is, hogy mennyire kell a profitjukból lefaragni, hogy minél több vásárló figyelmét elnyerhessék ajánlataikkal. A fogyasztói trendek fokozatos változása azonban kedvezhet a vállalkozóknak. Már nem a termékek rendkívül alacsony ára a mozgatóerő és előnyös átalakulásnak mondható, hogy egyre inkább szétoszlani látszik a decemberre összpontosuló vásárlási láz, sokan ősszel kezdik el az ünnepekre való készülődést. Az Offerista Group Hungary széleskörű kutatásából kiderül, hogy egyre több ember részesíti előnyben a korai készülődést: a megkérdezettek 37%-a már a karácsonyi kínálat megjelenésétől szerzi be az ajándékokat. Vannak, akik Black Friday alkalmával kezdik el a vásárlást, ezzel kikerülve az év végi rohanást a tömött üzletekben.

Érdemes tehát a cégeknek lehetőleg korán előkészíteni a karácsonyi kínálatukat és a szezonális ajánlataikat, hogy még időben megszerezhessék maguknak a vásárlókat. Érdekes módon azonban nem a legnagyobb kedvezmény a legerősebb motiváció a vásárlók számára, ha a karácsonyi ajándékokról van szó. A válaszadók közel 63%-a nyilatkozott arról, hogy sokkal inkább az ár-érték arány számukra a prioritás. Van egy színvonal, amit elvárnak a terméktől és szeretnék azt a lehető legjobb áron megvásárolni, ugyanakkor a vásárlók tudatában vannak annak, hogy a minőség nincs ingyen. A vásárlók a szeretteiknek színvonalas ajándékokat szeretnének a karácsonyfa alá tenni, ezzel is emlékezetessé téve az ünnepeket.

 

Az áruházak és vállalkozások számára még egy lényeges szempont lehet idén - szemben a tavalyi korlátozások adta helyzettel - az üzletek dekorálása és az ünnepi hangulat megteremtése, ugyanis a legtöbben online és offline is vásárolgatnak (49%), míg az emberek 44%-a a helyi boltokban intézi el a karácsonyi bevásárlásokat. Ebből is látszik, hogy már a karácsonyra való készülődésnek is van egy varázsa, amire az emberek vágynak. A hazai fogyasztói trendekben látható, hogy igen tradícionális a top termékek listája idén karácsonykor. Továbbra is a gyerekek boldogsága az első: a legtöbben nekik szeretnének kedveskedni idén karácsonykor játékokkal (47%). Sokan készülnek ruhák és kiegészítők vásárlására (46%), de népszerű ajándékötlet idén a könyv és a társasjáték is (közel 43%). A legtöbben 35 000 és 75 000 Ft közötti összeget szán az ajándékokra idén karácsonykor (39%) és a válaszadók többsége a tavalyihoz hasonló büdzsével tervez (66%). A pandémia adta nehézségek és bizonytalanságok sem veszik el a fogyasztók kedvét attól, hogy megfelelően felkészüljenek az ünnepekre, ami jó hír az üzletláncoknak.

A felmérés azt mutatja, hogy a legtöbb vásárló vágyik a karácsonyi hangulatra és a nyugodt vásárolgatásra a helyi üzletekben és az interneten. Egyre többen tudatosak azzal kapcsolatban, hogy időben kell elkezdeni a vásárlást, ha ki akarják kerülni a zsúfolt üzleteket. Mivel a fogyasztók online és offline is tervezik vásárlásait, érdemes diverzifikálni a marketing csatornákat és lehetőleg több helyen megszólítani az embereket, hisz sosem tudhatjuk, melyik üzenet fog célba érni. 

A felmérés részletes információit itt találja. Továbbá kérjük, ha idézni, vagy bármilyen módon szeretné felhasználni a felmérés eredményeit jelöljön meg minket mint forrás: Offerista Group Hungary, online kérdőív a Prospecto.hu-n.

Az Offerista Group-ról

Az Offerista Group Hungary missziója, hogy a kereskedelmi szektor megbízható partnere legyen (kereskedelmi láncok, brandek) és segítse őket abban, hogy a nyomtatott reklámújságok helyett a vásárlóikat online, több marketingkommunikációs csatornát átívelően érhessék el. A cég Magyarországon az akciós újság gyűjtő applikációjával és webportáljával, a Prospecto.hu-val híresült el. Ezen kívül még 10 másik országban vannak jelen Európa-szerte. 2019 végéig a céget úgy ismerték mint Prospecto Group, ezt követően összeolvadt a német Offerista Group-pal és ezzel képessé vált arra, hogy partnereinek 360°-os marketingmegoldásokat kínáljon, közel 39,5 millió fogyasztó hatékony elérésével. Ez a lépés részét képezi annak az ambíciónak, hogy a cégcsoport Európa vezető retail marketing szolgáltatója legyen.

 

Címkék: Vásárló

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Vásárló Ha benzines autója van, kárörvendhet a hétvégén!
Privátbankár.hu | 2025. július 4. 12:03
A nagykereskedelmi árváltozás csak a dízelt érinti negatívan.
Vásárló Nyaralni indul? Ezt a tippet fogadja meg tankoláshoz!
Privátbankár.hu | 2025. június 28. 09:33
Ez történt az üzemanyagokkal.
Vásárló Valami készül a benzinkutakon – örülhetnek az autósok?
Privátbankár.hu | 2025. június 26. 10:26
Ez történt az üzemanyagok árával.
Vásárló Lefújták az egészen különös sztrájkot Magyarország szomszédjában
Privátbankár.hu | 2025. június 24. 16:08
Mégsem lesz benzinkútsztrájk.
Vásárló Hogyan írjunk figyelemfelkeltő ingatlanhirdetést?
Márkázott tartalom | 2025. június 19. 09:55
Ingatlan eladásakor az egyik legfontosabb tényező a hatásos hirdetési szöveg. A piacon rengeteg hasonló hirdetés található, amelyeket az érdeklődők könnyen átfutnak. Mi teremtheti meg azt a különbséget, ami a mi hirdetésünket kiemeli a tömegből? Egy jól megírt szöveg nemcsak az adatok felsorolásából áll, hanem az ingatlan hangulatát is át kell adnia. Gondoltunk már arra, hogy a részletek és az érzelmek közvetítése az, ami igazán megragadhat egy potenciális vevőt?
Vásárló Nagy durranás készül a magyar patikákban – Nagy Márton már örül
Privátbankár.hu | 2025. június 13. 16:42
Itt is vállalják az árkorlátozást.
Vásárló Leszegi a fejét, ha meglátja a hétvégi üzemanyagárakat!
Privátbankár.hu | 2025. június 13. 12:45
A nemzetközi áremelkedés szombattól megjelenik a hazai kutakon is.
Vásárló Diszkrét fogszabályzó módszerek
Márkázott tartalom | 2025. június 13. 10:52
A nem megfelelően nőtt fogak és a torlódásuk hosszú távon igen kellemetlen fogászati problémákhoz vezethetnek, mindemellett esztétikailag sem túl vonzóak. Sokan felnőttkorban jutnak el arra a pontra, hogy szeretnék az egymásra torlódott fogakat szabályozó viselésével helyreállítani.
Vásárló Váratlan veszély leselkedik a gyerekekre – baljós jelentést tettek közzé
Kollár Dóra | 2025. június 11. 15:03
Egy friss jelentés szerint Európában és Nagy-Britanniában folyamatosan nő az új autók motorháztetejének magassága, ami egyre komolyabb közlekedésbiztonsági kockázatot jelent, különösen a gyerekek számára.
Vásárló Miért éri meg jobban bérelni a padlótisztító gépeket?
Márkázott tartalom | 2025. június 11. 09:45
Egy vállalkozás életében minden pénzügyi döntést alaposan mérlegelni kell. Az olyan hétköznapi tevékenységek elvégzése esetében is fel kell kutatni az alternatívákat, mint a padlótisztítás. Az évszakok változásával újabb kihívásokkal találkozhatunk, rengeteg szennyeződés kerülhet be a “műveleti területre”.
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG