4p

Összegyűjtöttük a 2021-es fogyasztói trendeket az ünnepekre.

Számtalan üzlet és vállalkozás karácsony környékén tudja realizálni az éves profitjának jelentős részét, ennek köszönhetően a megfelelő felkészülés elengedhetetlen. Ugyanakkor nagy fejfájást okoz, hogy logisztikailag mekkora akadályokba fognak ütközni az értékesítők az év végi nyüzsgés miatt, valamint az is, hogy mennyire kell a profitjukból lefaragni, hogy minél több vásárló figyelmét elnyerhessék ajánlataikkal. A fogyasztói trendek fokozatos változása azonban kedvezhet a vállalkozóknak. Már nem a termékek rendkívül alacsony ára a mozgatóerő és előnyös átalakulásnak mondható, hogy egyre inkább szétoszlani látszik a decemberre összpontosuló vásárlási láz, sokan ősszel kezdik el az ünnepekre való készülődést. Az Offerista Group Hungary széleskörű kutatásából kiderül, hogy egyre több ember részesíti előnyben a korai készülődést: a megkérdezettek 37%-a már a karácsonyi kínálat megjelenésétől szerzi be az ajándékokat. Vannak, akik Black Friday alkalmával kezdik el a vásárlást, ezzel kikerülve az év végi rohanást a tömött üzletekben.

Érdemes tehát a cégeknek lehetőleg korán előkészíteni a karácsonyi kínálatukat és a szezonális ajánlataikat, hogy még időben megszerezhessék maguknak a vásárlókat. Érdekes módon azonban nem a legnagyobb kedvezmény a legerősebb motiváció a vásárlók számára, ha a karácsonyi ajándékokról van szó. A válaszadók közel 63%-a nyilatkozott arról, hogy sokkal inkább az ár-érték arány számukra a prioritás. Van egy színvonal, amit elvárnak a terméktől és szeretnék azt a lehető legjobb áron megvásárolni, ugyanakkor a vásárlók tudatában vannak annak, hogy a minőség nincs ingyen. A vásárlók a szeretteiknek színvonalas ajándékokat szeretnének a karácsonyfa alá tenni, ezzel is emlékezetessé téve az ünnepeket.

 

Az áruházak és vállalkozások számára még egy lényeges szempont lehet idén - szemben a tavalyi korlátozások adta helyzettel - az üzletek dekorálása és az ünnepi hangulat megteremtése, ugyanis a legtöbben online és offline is vásárolgatnak (49%), míg az emberek 44%-a a helyi boltokban intézi el a karácsonyi bevásárlásokat. Ebből is látszik, hogy már a karácsonyra való készülődésnek is van egy varázsa, amire az emberek vágynak. A hazai fogyasztói trendekben látható, hogy igen tradícionális a top termékek listája idén karácsonykor. Továbbra is a gyerekek boldogsága az első: a legtöbben nekik szeretnének kedveskedni idén karácsonykor játékokkal (47%). Sokan készülnek ruhák és kiegészítők vásárlására (46%), de népszerű ajándékötlet idén a könyv és a társasjáték is (közel 43%). A legtöbben 35 000 és 75 000 Ft közötti összeget szán az ajándékokra idén karácsonykor (39%) és a válaszadók többsége a tavalyihoz hasonló büdzsével tervez (66%). A pandémia adta nehézségek és bizonytalanságok sem veszik el a fogyasztók kedvét attól, hogy megfelelően felkészüljenek az ünnepekre, ami jó hír az üzletláncoknak.

A felmérés azt mutatja, hogy a legtöbb vásárló vágyik a karácsonyi hangulatra és a nyugodt vásárolgatásra a helyi üzletekben és az interneten. Egyre többen tudatosak azzal kapcsolatban, hogy időben kell elkezdeni a vásárlást, ha ki akarják kerülni a zsúfolt üzleteket. Mivel a fogyasztók online és offline is tervezik vásárlásait, érdemes diverzifikálni a marketing csatornákat és lehetőleg több helyen megszólítani az embereket, hisz sosem tudhatjuk, melyik üzenet fog célba érni. 

A felmérés részletes információit itt találja. Továbbá kérjük, ha idézni, vagy bármilyen módon szeretné felhasználni a felmérés eredményeit jelöljön meg minket mint forrás: Offerista Group Hungary, online kérdőív a Prospecto.hu-n.

Az Offerista Group-ról

Az Offerista Group Hungary missziója, hogy a kereskedelmi szektor megbízható partnere legyen (kereskedelmi láncok, brandek) és segítse őket abban, hogy a nyomtatott reklámújságok helyett a vásárlóikat online, több marketingkommunikációs csatornát átívelően érhessék el. A cég Magyarországon az akciós újság gyűjtő applikációjával és webportáljával, a Prospecto.hu-val híresült el. Ezen kívül még 10 másik országban vannak jelen Európa-szerte. 2019 végéig a céget úgy ismerték mint Prospecto Group, ezt követően összeolvadt a német Offerista Group-pal és ezzel képessé vált arra, hogy partnereinek 360°-os marketingmegoldásokat kínáljon, közel 39,5 millió fogyasztó hatékony elérésével. Ez a lépés részét képezi annak az ambíciónak, hogy a cégcsoport Európa vezető retail marketing szolgáltatója legyen.

 

Címkék: Vásárló

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Vásárló Döntöttek a vásárlók, lépéskényszerben a cégek
Buksza blog | 2025. április 1. 07:17
Egy friss felmérésből az derült ki, hogy megszűnőben van az az igényes fogyasztóréteg, amely ragaszkodott az ismert, megszokott, bevált termékmárkákhoz vásárlásai során.
Vásárló Ilyen is nagyon régen volt a magyar boltláncokban
Csernátony Csaba - Kollár Dóra | 2025. március 31. 05:44
Újra csökkent a Privátbankár Diszkont Árkosarában szereplő termékek átlagára havi szinten, amire legutóbb tavaly nyáron volt példa. 
Vásárló Gigasztár állt a volt first lady mellé
Buksza blog | 2025. március 29. 12:11
Két évvel ezelőtt indította útjára Michelle Obama egészséges üdítőitallal foglalkozó közhasznú vállalkozását, amelybe beszállt az egyik legismertebb, jelenleg is aktív kosárlabdázó.
Vásárló Politika, pirula, profit – így tarol a modern reklámipar
Elek Lenke | 2025. március 26. 15:02
A reklámipar ma már nem a klasszikus kampányokról szól, hanem a kreativitás, a gyors reagálás és a digitális jelenlét uralja. A politikától a gyógyszeriparig minden ágazat használja, miközben a reklámformák egyre sokszínűbbek: influenszerek, mesterséges intelligencia és álcsatornák is beléptek a játékba. De hol húzódik az etika határa?
Vásárló Riasztó eredményre jutott a brit Aldi az időszakos termékeknél
Buksza blog | 2025. március 23. 16:24
Az Egyesült Királyság a gazdagabb országok közé tartozik, ám most egy kiábrándító adat érkezett. 
Vásárló A BYD megirigyelte a Dacia sikerét, indul a gőzhenger
Privátbankár.hu | 2025. március 23. 16:16
Még el sem indult a termelés a BYD szegedi üzemében, de az értékesítés terén már gőzerővel folyik a terjeszkedés. 
Vásárló Kiborítja a boltosokat az árrésről szóló legújabb ötlet, új címkék jöhetnek a romániai üzletekben
Buksza blog | 2025. március 23. 12:12
Romániában azt találta ki az állami fogyasztóvédelmi hatóság, hogy a boltok tüntessék fel a termékek árában foglalt árrést az árcímkéken. A kiskereskedők szerint csacsiság a javaslat.
Vásárló Vészjósló eredményeket tettek közzé Európa egyik központi repterén
Privátbankár.hu | 2025. március 22. 15:41
Finoman szólva sem teljesített jól a biztonsági szolgálat.
Vásárló A Lidl elárulta, miről lehet felismerni az árrésstopos termékeket
Privátbankár.hu | 2025. március 20. 10:17
A kereskedelmi vásárlókat nem szolgálja ki árrésstopos termékekkel a Lidl, a lakosságra viszont semmilyen korlátozás nem vonatkozik – jelentette be a társaság.
Vásárló Amin nem szabad spórolni: a gyermek gumipapucs
Márkázott tartalom | 2025. március 20. 09:20
Semmilyen gyermekeknek szánt lábbelin nem szabad a fogunkhoz verni a garast, mert komoly károkat tudunk okozni. Egyrészt anyagilag is rosszabbul járhatunk, ha mindenképpen az olcsóbb változathoz ragaszkodunk, másrészt pedig a gyermek lábának fejlődése és a járása kerülhet veszélybe, ha nem a megfelelő kialakítású és minőségű cipőt adjuk rájuk.
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG