1p

Magyar Péter lenne jobb a gödörben lévő magyar gazdaságnak vagy Orbán Viktor?
Nem lesz baj abból, hogy a nyugdíjmegtakarításokat ingatlancélra is el lehet költeni?
Online Klasszis Klub élőben Felcsuti Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is!

2024. november 28. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A magyarok közel fele csak beszélgetésre használja mobiltelefonját és egyáltalán nem bonyolít adatforgalmat segítségével. A felmérésben résztvevőknek csupán harmada használja mobilját banki tranzakciók lebonyolítására, illetve internetezésre, ezekkel az eredményekkel nem állunk túl fényesen a nemzetközi piacon.

Az AEGON Magyarország online megkeresés segítségével elvégzett felmérésének eredménye szerint a válaszadók mindössze 30 százaléka rendelkezik beszéd- és adatforgalom bonyolítására is alkalmas előfizetéssel, 46 százalékuk csak beszéd alapú szolgáltatásra fizet elő, a kérdőívet kitöltők közel egynegyede (23 százaléka) pedig feltöltőkártyás készülékkel rendelkezik.

Elsősorban beszélgetésre használjuk mobiltelefonunkat

A telefon felhasználásának lehetséges céljai közül a válaszadók 43 százaléka jelölte meg a beszélgetést, 30 százalékuk az sms-t, viszont az e-mail küldési funkciót mindössze 6 százalék használja. A kérdőívet kitöltők nem egészen egynegyede nyilatkozott emellett úgy, hogy érintőképernyős mobilt használ, és nagyjából ugyanekkora az arányuk azoknak, akik mobil-alkalmazásokat használnak a telefonjukon. A válaszadók egyharmada viszont már rendszeresen internetezik a mobilja segítségével, és elsősorban kereső-, és közösségi oldalak látogatására, illetve hírek olvasására használja.

A felmérés szerint a saját telefonjuk típusáról, operációs rendszeréről viszont meglepően keveset tudnak a felhasználók, 62 százalékuk az erre vonatkozó kérdésre nem tudott választ adni. A telefonjukat ismerők válaszai alapján ugyanakkor az operációs rendszerek között az Android 31 százalékos penetrációval vezet, míg 24 százalék a Nokia által használt Symbian rendszerű telefont üzemeltet.

Sokan nem szeretnének okostelefont

IPhone-ja a válaszadók 9 százalékának van, ám e típus részesedése az 55 év felettiek körében jóval magasabb. Az esetleges telefoncserénél kiválasztandó rendszereknél szintén az Android vezet: részesedése 23 százalék, míg az IPhone-t 16 százalék jelölte meg. A válaszadók bő egyötöde viszont még egyáltalán nem akar okostelefont,  33 százalékuk pedig nem tudja megjelölni, milyen operációs rendszert választana.

A pénzügyi tranzakcióknál, szolgáltatásoknál viszont egyre többször kerülnek elő a telefonok is: a válaszadók közel egyharmada - 32 százaléka – már végrehajtott fizetési tranzakciót a készüléke segítségével. A netbank használata mobilon keresztül ugyanakkor a magyarokra még nem nagyon jellemző: mindössze 10 százalékuk nyilatkozott úgy, hogy telefonja segítségével is szokta intézni banki ügyeit.

Az amerikai piachoz képest komoly lemaradásban vagyunk

A mobiltelefonok kihasználtságát tekintve ugyanakkor nemzetközi összehasonlításban nem áll túl jól a magyar piac. A 85,3 százalékos felnőtt lakosságra vetített mobil-penetráció alapján a kelet-európai mezőny második felében vagyunk, és az okostelefonok 13 százalékos aránya is csak a középmezőnyhöz elég a régióban. Az amerikai piachoz képest pedig igen komoly a lemaradás: ott a fogyasztók 43 százaléka már okostelefont használ, és e készülékek aránya egyetlen negyedév alatt 5 százalékponttal emelkedett. Emellett az amerikaiak háromnegyede e-mailezésre is használja a mobilját, és bő egyharmaduk már keres a mobiljára érkező reklámok alapján termékinformációt.  

Vereczki András, az AEGON Biztosító vezérigazgató-helyettese a felmérés eredményeihez hozzáfűzte, hogy mindenképpen meglepőek abból a szempontból, hogy a magyar fogyasztók milyen alacsony arányban használják e-mail forgalmazásra, vagy alkalmazások futtatására telefonjaikat. Bíztatónak találta ugyanakkor, hogy a hazai ügyfelek is egyre többször használják készüléküket pénzügyeik intézéséhez, továbbá a növekedési potenciál ezzel együtt óriási, elég csak az USA piacának adataira gondolni.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Vásárló Visszaküldhető flakonok és biológiailag lebomló tisztítószerekkel hódít a Biobubi
Natív tartalom | 2024. november 22. 11:48
Fenntartható és hatékony tisztítószereket árusít Háromfai Balázs és felesége Százhalombattáról. A flakonvisszaváltó rendszert is üzemeltető magyar vállalkozás 2019-es indulása óta mára országos ismertségnek örvend. A sikert megalapozó vízkőoldó mellett folyamatosan nő a biológiailag lebomló anyagokból készült termékek palettája, mosószer, mosogatószer, duguláselhárító, ablaktisztító, zsíroldó, felmosószer és kávégép tisztító is helyet kapott a könnyen kezelhető webshopban.
Vásárló Hogyan őrizd meg az egyensúlyt otthoni munkavégzés mellett?
Márkázott tartalom | 2024. november 18. 09:36
Az otthoni munkavégzés ma már nem csak egy lehetőség, hanem sokak számára a mindennapi valóság. A home office vonzereje a rugalmas időbeosztásban, a kényelmes otthoni környezetben és az ingázással megspórolt időben rejlik.
Vásárló Kaptak egy újabb tockost a bolti kasszák
Privátbankár.hu | 2024. november 17. 15:48
Van olyan ország Európában, nevezetesen Spanyolország, ahol a vásárlók jelentős része még mindig idegenkedik attól, hogy az önkiszolgáló pénztáraknál fizessen az áruházakban.
Vásárló Garantáltan ki fogja borítani a szülőket az egyik legnépszerűbb karácsonyi gyerekjáték
Buksza blog | 2024. november 17. 08:19
Próbára teszi a szülők türelmét, amikor gyermekük a karácsonyra kapott mentőautóval napokon át nínózik, ám az idei ünnepek alatt nem csupán hangot, hanem szagot is kibocsáthat a legnépszerűbb játék.
Vásárló Méregdrága termék diszkontból: megjött közel 2 millió forintos edénykészlet
Buksza blog | 2024. november 17. 08:12
Az amerikai Costco a tagsági díjas diszkontkereskedelem mintapéldánya, ám rendszeresen előáll luxustermékkel is. A vásárlók körében általában nagy tetszést aratnak méregdrága csecsebecséi.
Vásárló A “mentes” trend előretörése a szépségápolásban
Márkázott tartalom | 2024. november 15. 10:14
A különböző divathullámok nemcsak a ruhaiparban ütik fel a fejüket az egyes korszakokban, hanem a szépségápolásban is. Nincs ez másképp a jelenben sem, amikor is a “mentes” trenddel találkozunk úton-útfélen.
Vásárló A boltláncok hadat üzennek az éttermeknek
Buksza blog | 2024. november 11. 12:58
Az európai fogyasztók Magyarország éves GDP-jének négy és félszeresét költik élelmiszerekre és italokra. Ennek egy részét vagy vendéglőben fogyasztják, vagy áruházban veszik, és otthon felmelegítik.
Vásárló A Lidl összes boltja bezár december 24-én
Buksza blog | 2024. november 11. 12:36
December 23-án sokáig lesznek nyitva a Lidl-boltok, utána jön a háromnapos szünet. 
Vásárló Egy hét alatt kiürítették a boltokat, de a Lidl tartja magát
Buksza blog | 2024. november 11. 11:57
Romániában az Ukrajnából importált olcsó tojás okoz gondot a termelőknek, Szlovákiában pedig a madárinfluenza miatt keletkezett tojáshiány. Magyarország északi szomszédjánál rossz a helyzet.
Vásárló Bajban a színes palackok, hirtelen jött az 500 százalékos áremelkedés a szlovákoknál
Buksza blog | 2024. november 11. 10:32
A vásárlóknak elvileg mindegy, hogy az üdítő, amit az áruházakban megvesznek színes vagy fehér műanyagpalackban van-e, ám kiderült, hogy gyakorlatilag a színes palackos innivaló drágább.
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG