2012 júliusától a Magyar Telekom előfizetői már hangjukkal is azonosíthatják magukat a telefonos ügyfélszolgálatokon. Ez az innovatív azonosítási módszer a negyven jellemzővel bíró ujjlenyomatnál is hatékonyabb, hiszen a hang közel száz ismérve alapján képes egyértelműen azonosítani a hívó felet. A technológia civil életben való alkalmazása még újdonságnak számít, ám a pozitív tapasztalatoknak köszönhetően a Nuance vállalat fejlesztése gyorsan terjed. Jelenleg összesen 20 millió ügyfél használja a rendszert.
A hazai piacon elsőként a Magyar Telekom vezeti be a hang alapú azonosítást. „Az új rendszernek köszönhetően a jövőben már nem szükséges az előfizetői jelszó a telefonos ügyintézéshez, hiszen az MT ügyfél azonosító vagy a telefonszám megadását követően a hívó felet azonosítani tudjuk a hangja alapján, így ügyfeleink további adatok egyeztetése nélkül intézhetik ügyeiket” - írja a Magyar Telekom közleményében Keszég Attila, a cég értékesítési és szolgáltatási vezérigazgató-helyettese.
A hangazonosítás beállítása az automata segítségével - az előfizetői jelszó megadását követően - egyszerűen elvégezhető a 1430-as és a 1412-es telefonszámon, ahol a hangminta rögzítéséhez a következő mondatot szükséges elismételni: „A hangom az azonosítóm, ilyen egyszerű és kényelmes”. Egy T-Mobile hívószámhoz vagy MT ügyfél azonosítóhoz maximum 5 darab hangminta tárolható, de természetesen továbbra is lehetőség lesz a hagyományos, jelszó alapú azonosítással ügyeket intézni.
A funkció egyszeri díja bruttó 99 Ft hangmintánként. Az első 20 ezer hangmintát rögzítő ügyfélnek, valamint platina kedvezményjogosultsági szinttel rendelkező előfizetőknek a hangrögzítést díjmentesen biztosítja a Magyar Telekom.
Nemrég egy másik ügyfélszolgálati innovációról is hírt adtunk a Privátbankár oldalain: a Gránit Bank ugyanis bemutatta legújabb elektronikus szolgáltatását. A Gránit „Bankfiók az Otthonában” szolgáltatás keretében az interneten keresztül, webkamera és mikrofon segítségével léphetnek kapcsolatba az ügyfelek a banki ügyfélszolgálatokkal. Részletek >>