4p
Bár a kijelzőtörés a felhasználók egyik legnagyobb rémálma, mégis csak minden második magyar védi megfelelően a mobilja előlapjá t – derült ki egy kutatásból.
(Fotó: depositphotos.com)

A Kanadában és kilenc európai országban, köztük Magyarországon végzett Huawei-felmérés azt vizsgálta, tulajdonosaik szerint milyen veszélyek fenyegetik a leginkább az okostelefonokat, és általában milyen okból viszik szervizbe készülékeiket. A gyártó kutatásából kiderült: annak ellenére, hogy gyakran előfordul, a képernyő törése esetén csak a felhasználók egynegyede javíttatja meg a mobilját. A lekérdezés eredményei alapján itthon leginkább a szolgáltatás ára tartja vissza a mobiltulajdonosokat attól, hogy szervizbe vigyék törött készüléküket.

A Huawei felmérése szerint a magyarok fele nem védi megfelelően az okostelefonja kijelzőjét, pedig minden harmadik felhasználónak legalább egyszer megrongálódott már. A gyártó tíz országban több mint háromezer fő részvételével végzett kutatást, amelynek fókuszában a leggyakoribb okostelefonos problémák, sérülések és a károsodásuk okozta félelmek álltak. A lekérdezésben több mint háromszáz magyar felhasználó vett részt. A felmérésből kiderült, hogy a válaszadók közel 80 százaléka elvárná a gyártóktól, hogy kevésbé sérülékeny készülékeket fejlesszenek.

Rettegünk, hogy már nem lehet a miénk

A Huawei nyári szervizkampánya keretében nemzetközi kutatást végzett, amelyben többek között arra volt kíváncsi, milyen, a készülékük épségét veszélyeztető dologtól tartanak leginkább a felhasználók. A válaszadók 69 százaléka saját bevallása szerint nehezen tudná elképzelni az életét okostelefonja nélkül. A megkérdezettek egyharmadának legnagyobb félelme, hogy elhagyja, vagy más ellopja tőle a készülékét. A Huawei kutatási eredményei alapján a magyarok 30 százaléka tart az okostelefonján olyan bizalmas adatokat, amelyeket nem szeretne, ha a készülék esetleges eltűnésekor illetéktelenekhez kerülnének.

A felhasználók nem csak attól félnek, hogy ellopják mobiltelefonjukat: további 17 százalék jelentősen tart attól, hogy a készülékén tárolt adatok, fotók és üzenetek egy hiba folytán örökre eltűnnek. A harmadik legszámottevőbb veszélyként a felhasználók 16 százaléka az okostelefon elejtését nevezte meg, illetve az ebből eredő képernyő-sérüléseket.

Sok az akkumulátor- és kijelzőkárosodás

A gyártó kutatásában arra is rákérdezett, milyen meghibásodásokat tapasztalt a legtöbb okostelefon-tulajdonos az elmúlt két évben. Mind a nemzetközi, mind a magyar felhasználók esetében az akkumulátor problémás működése, töltése állt a hibalista elején, amelyet szorosan követett a telefonok kijelzőjének megsérülése. A harmadik leggyakoribb problémát a különböző hálózati fennakadások okozták a felhasználóknak, ezt megközelítőleg 27 százalékuk tapasztalta. A válaszadók ebben az esetben az internethez való csatlakozás nehézségét, illetve a hanghívások során előforduló kapcsolódási problémákat emelték ki.

Javítsam, ne javítsam?

A magyarok 75 százaléka még soha nem cseréltette ki telefonja előlapját annak ellenére, hogy 32 százalékuk már legalább egyszer betörte azt. A szervizektől való távolmaradás oka a hazai megkérdezettek válaszai alapján egyértelműen a pénztárcájukra fogható: a magyarok közel 92 százaléka úgy gondolja, hogy egy esetleges kijelzőcsere túlságosan drága, 41 százalék szerint pedig ennek a költségnek nem szabadna meghaladnia a piaci átlagárnak tartott 32 ezer forintot.

Bár ódzkodnak a javíttatástól, de sokan mégsem teszik meg a megfelelő lépéseket a készülékük védelméért. A magyarok negyede nem tartja semmilyen tokban a mobilját, illetve telefonja kijelzőjét csak a válaszadók alig fele védi fóliával, ezzel kitéve a készüléküket az esetleges sérüléseknek. Ennél is kevesebben, mindössze a megkérdezettek 11 százaléka kötött valamilyen biztosítást az okostelefonja károsodása esetére. A válaszadók többsége általánosságban túl sérülékenynek ítélik meg a mobilkészülékeket, valamint kifejezetten hajlamosnak tartják azokat a különböző meghibásodásokra. Az okostelefon-tulajdonosok elsősorban a készülékek gyártóitól várják a megoldást: a résztvevők 78 százaléka összességében elvárná, hogy strapabíróbb készülékeket fejlesszenek számukra és adott esetben megkíméljék a felhasználókat az emberi mulasztásból és balesetekből adódó károk javítási költségeitől is.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Vásárló Újrakezdődik a harc a vasárnapi boltzár körül a lengyeleknél
Buksza blog | 2024. március 29. 13:03
Lengyelországban az előző kormányzati ciklusban vezették be a vasárnapi boltzárat, ám az őszi parlamenti választáson hatalomra került koalíciós pártok egy része a nyitvatartási szabályok visszaállítását ígérte.
Vásárló Hiányzik még valami? Itt vannak a hosszú hétvége "kivételei"
Buksza blog | 2024. március 29. 12:23
A benzinkutas boltokra lehet számítani, de gyógyszert is be lehet szerezni a hosszú hétvége ünnepnapjain. 
Vásárló Végleg vége a jó világnak: a 60 százalékos drágulás lassan megérkezhet a boltokba
Privátbankár.hu | 2024. március 28. 15:06
A csokoládé olyan szenvedélye az embereknek, hogy az elmúlt hónapokban képes volt rácáfolni a legalapvetőbb közgazdasági törvényre, a kereslet és kínálat önszabályozó mechanizmusának működésére.
Vásárló Kellemetlen áremelkedésre ébredhetnek szerdán a magyar autósok
Privátbankár.hu | 2024. március 25. 12:47
Drágul a benzin a húsvéti ünnepek előtt. 
Vásárló Hiába van vasszigor a magyar diszkontokban, erre jutott a legújabb Privátbankár Diszkont Árkosár-felmérés
Csernátony Csaba, Buksza blog | 2024. március 25. 05:44
Februárhoz képest 1,9 százalékkal nőtt a Privátbankár Diszkont Árkosarában szereplő termékek átlagára. Októberhez képest viszont bő 4 százalékos a csökkenés.
Vásárló Újra napirendre került a vasárnapi boltzár, a szomszédban
Buksza blog | 2024. március 24. 16:09
Könnyen lehet, hogy kellemetlen meglepetés érheti hamarosan a Romániába utazó magyarokat, ugyanis a bukaresti kormányt azt fontolgatja, hogy bevezeti a boltok kötelező vasárnapi zárva tartását.
Vásárló „Eldugják” a csokit a vásárlók elől egy diszkontláncban
Privátbankár.hu | 2024. március 23. 12:46
Az áruházak egyik vásárlásra csábító trükkje, hogy a pénztárak futószalagjai fölötti polcokon csábító apróságokat kínálnak a vevőknek ösztönözve az impulzus vásárlást. Ez megváltozhat a jövőben.
Vásárló Pórul járt a Tesco, a Lidl jött ki jól a veszekedésből
Buksza blog | 2024. március 21. 10:16
Mélyen a zsebébe kell nyúlnia a Tescónak azt követően, hogy a fellebbviteli bíróság is úgy találta, megtévesztő, ha úgy reklámozza Clubcardjának árait, mintha azok a Lildlénél is kedvezőbbek lennének.
Vásárló A romániai vásárlók nem ismernek tréfát
Privátbankár.hu | 2024. március 20. 15:21
Romániában győzelemre állnak a hazai élelmiszerek. Az ottani vásárlók többsége azokat választja a külföldi termékek helyett. Előbb leveszik a polcról a helyben termelt árut és csak utána nézik meg az árát. 
Vásárló Az osztrák nyugdíj igénylése
Márkázott tartalom | 2024. március 20. 09:47
Amennyiben életünk során nem csak Magyarországon dolgoztunk, hanem más országokban is, akkor jó tudni, hogy ezekből az országokból is számíthatunk nyugdíjkifizetésre. Ha Ausztriában dolgoztunk, akkor attól függően, hogy ez az időtartam mennyi volt, kaphatunk nyugdíjat egyenesen az osztrák nyugdíjfolyósítótól, vagy a magyar nyugdíjunkat emeli meg ez az időszak. Cikkünkben segítséget nyújtunk az osztrák nyugdíjrendszer megismeréséhez.
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG