Lapunk Minőségi Újságírás díjat kapott 2020. júliusában
Bár a kijelzőtörés a felhasználók egyik legnagyobb rémálma, mégis csak minden második magyar védi megfelelően a mobilja előlapjá t – derült ki egy kutatásból.
(Fotó: depositphotos.com)

A Kanadában és kilenc európai országban, köztük Magyarországon végzett Huawei-felmérés azt vizsgálta, tulajdonosaik szerint milyen veszélyek fenyegetik a leginkább az okostelefonokat, és általában milyen okból viszik szervizbe készülékeiket. A gyártó kutatásából kiderült: annak ellenére, hogy gyakran előfordul, a képernyő törése esetén csak a felhasználók egynegyede javíttatja meg a mobilját. A lekérdezés eredményei alapján itthon leginkább a szolgáltatás ára tartja vissza a mobiltulajdonosokat attól, hogy szervizbe vigyék törött készüléküket.

A Huawei felmérése szerint a magyarok fele nem védi megfelelően az okostelefonja kijelzőjét, pedig minden harmadik felhasználónak legalább egyszer megrongálódott már. A gyártó tíz országban több mint háromezer fő részvételével végzett kutatást, amelynek fókuszában a leggyakoribb okostelefonos problémák, sérülések és a károsodásuk okozta félelmek álltak. A lekérdezésben több mint háromszáz magyar felhasználó vett részt. A felmérésből kiderült, hogy a válaszadók közel 80 százaléka elvárná a gyártóktól, hogy kevésbé sérülékeny készülékeket fejlesszenek.

Rettegünk, hogy már nem lehet a miénk

A Huawei nyári szervizkampánya keretében nemzetközi kutatást végzett, amelyben többek között arra volt kíváncsi, milyen, a készülékük épségét veszélyeztető dologtól tartanak leginkább a felhasználók. A válaszadók 69 százaléka saját bevallása szerint nehezen tudná elképzelni az életét okostelefonja nélkül. A megkérdezettek egyharmadának legnagyobb félelme, hogy elhagyja, vagy más ellopja tőle a készülékét. A Huawei kutatási eredményei alapján a magyarok 30 százaléka tart az okostelefonján olyan bizalmas adatokat, amelyeket nem szeretne, ha a készülék esetleges eltűnésekor illetéktelenekhez kerülnének.

A felhasználók nem csak attól félnek, hogy ellopják mobiltelefonjukat: további 17 százalék jelentősen tart attól, hogy a készülékén tárolt adatok, fotók és üzenetek egy hiba folytán örökre eltűnnek. A harmadik legszámottevőbb veszélyként a felhasználók 16 százaléka az okostelefon elejtését nevezte meg, illetve az ebből eredő képernyő-sérüléseket.

Sok az akkumulátor- és kijelzőkárosodás

A gyártó kutatásában arra is rákérdezett, milyen meghibásodásokat tapasztalt a legtöbb okostelefon-tulajdonos az elmúlt két évben. Mind a nemzetközi, mind a magyar felhasználók esetében az akkumulátor problémás működése, töltése állt a hibalista elején, amelyet szorosan követett a telefonok kijelzőjének megsérülése. A harmadik leggyakoribb problémát a különböző hálózati fennakadások okozták a felhasználóknak, ezt megközelítőleg 27 százalékuk tapasztalta. A válaszadók ebben az esetben az internethez való csatlakozás nehézségét, illetve a hanghívások során előforduló kapcsolódási problémákat emelték ki.

Javítsam, ne javítsam?

A magyarok 75 százaléka még soha nem cseréltette ki telefonja előlapját annak ellenére, hogy 32 százalékuk már legalább egyszer betörte azt. A szervizektől való távolmaradás oka a hazai megkérdezettek válaszai alapján egyértelműen a pénztárcájukra fogható: a magyarok közel 92 százaléka úgy gondolja, hogy egy esetleges kijelzőcsere túlságosan drága, 41 százalék szerint pedig ennek a költségnek nem szabadna meghaladnia a piaci átlagárnak tartott 32 ezer forintot.

Bár ódzkodnak a javíttatástól, de sokan mégsem teszik meg a megfelelő lépéseket a készülékük védelméért. A magyarok negyede nem tartja semmilyen tokban a mobilját, illetve telefonja kijelzőjét csak a válaszadók alig fele védi fóliával, ezzel kitéve a készüléküket az esetleges sérüléseknek. Ennél is kevesebben, mindössze a megkérdezettek 11 százaléka kötött valamilyen biztosítást az okostelefonja károsodása esetére. A válaszadók többsége általánosságban túl sérülékenynek ítélik meg a mobilkészülékeket, valamint kifejezetten hajlamosnak tartják azokat a különböző meghibásodásokra. Az okostelefon-tulajdonosok elsősorban a készülékek gyártóitól várják a megoldást: a résztvevők 78 százaléka összességében elvárná, hogy strapabíróbb készülékeket fejlesszenek számukra és adott esetben megkíméljék a felhasználókat az emberi mulasztásból és balesetekből adódó károk javítási költségeitől is.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára. Sok éves tapasztalattal a hátunk mögött elérkezettnek láttuk az időt arra, hogy szintet lépjünk és egy olyan lehetőséget kínáljunk Önöknek, amelynek segítségével egyes témakörök elismert szakértőinek - így többek között Bod Péter Ákos, Pogátsa Zoltán, László Csaba, Prinz Dániel vagy Szakonyi Péter - véleményeihez, mélyelemzéseihez, neves újságírók által készített egyedi tartalmakhoz jutnak hozzá. Ennek formája egy ELŐFIZETÉS, mely egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között klubtagságot, webinárumokon való részvételt, a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.

Előfizetőink naponta 4-6 unikális, máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá az első hónapban 390 forintért.

Cikkeink túlnyomó többsége azonban továbbra is szabadon olvasható marad.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Jól jönne 1,5 millió forint?

A Bank360.hu és a Privátbankár kalkulátora alapján az alábbi induló törlesztőkre számíthatsz januárban, ha 1,5 millió forintra van szükséged 60 hónapra: a Raiffeisen Bank személyi kölcsöne 30 379 forintos törlesztőrészlettel lehet a tiéd. Az Ersténél 32 831 forint, a Cetelemnél pedig 33 102 forint a törlesztőrészlet. Más kölcsönt keresel? Ezzel a kalkulátorral összehasonlíthatod a bankok ajánlatait!

Vásárló Jön a pályázat: elektromos autóra vágyók, figyelem!
Privátbankár.hu / MTI | 2021. május 6. 17:57
Jön az elektromos járműves pályázat.
Vásárló Idén nyáron sem lesz Sziget Fesztivál
Privátbankár.hu / MTI | 2021. május 6. 13:29
A szervezők már 2022-re koncentrálnak. 
Vásárló Jelenlét: a példaértékű program hosszú távra nyújt segítséget
PR | 2021. május 5. 10:07
A Jelenlét Program keretében a Magyar Máltai Szeretetszolgálat fenntartható társadalmi célú vállalkozásokat működtet, melyek legfontosabb célja, hogy a perifériára szorult embereket integrálja az értékteremtő munka világába. A program válságálló, hazai munkahelyeket hoz létre és sikeres termékeket juttat a piacra.
Vásárló Egyre több gyermek látja meg a világot magánklinikákon
PR | 2021. május 3. 18:01
Folyamatosan növekszik a magánszülések száma, olyannyira, hogy a tavalyi év az eddigi legnagyobb elmozdulást mutatta, az évek óta sztenderd, országos 2%-os arány 2020-ban 3%-ra növekedett. Budapesten pedig még ennél is nagyobb arányú volt a növekedés, a három budapesti magánszülészeten több mint kétezer csecsemő jött világra.
Vásárló Elkezdték oltani a dolgozókat az Audinál is
Privátbankár.hu | 2021. április 28. 14:27
3 ezren vakcinálnak.
Vásárló Budapest kiült a teraszra, és megitta a rá váró sört (galéria)
Izsó Márton | 2021. április 25. 11:51
Szombaton öt hónap kényszerszünet után ismét kinyithattak a vendéglátó egységek teraszai. A fővárosi lakosok, mintha parancsként értékelték volna Orbán Viktor facebookos kurjantását, miszerint "szabad a sör!", tömegekben vonultak ki, hogy a kocsmák, éttermek elé kitelepülve élvezzék a napsütést, egymás társaságát, az alkoholt és azt a csipetnyi szabadságot, ami most a nyakukba szakadt. Kollégánk körbejárta Budapest legkiülősebb részeit, és fotózott.
Vásárló Ma már mindent előre megtervezünk, a mosolyunkat is
PR | 2021. április 22. 14:24
A mosolytervezés egyre népszerűbb azok körében, akiknek munkájuknál fogva fontos a jó megjelenés. Topmenedzserek, középvezetők, területi képviselők, közszereplők, modellek döntenek úgy, hogy igénybe veszik ezt a szolgáltatást. De mit takar pontosan a mosolytervezés?
Vásárló Svájci-magyar fogturizmus: egy fejlődő iparág
Márkázott tartalom | 2021. április 19. 13:53
Sokan felkapják a fejüket, ha meghallják, mennyivel olcsóbb Magyarországon a fogászati kezelés a nyugati országok árszabásához (például a svájcihoz) képest. Egyesek úgy gondolják, ha valahol egy szolgáltatást ennyivel kevesebb pénzért el lehet adni, akkor az bizonyára a minőség rovására megy. De mit mondanak a kliensek? Elsöprően pozitív a véleménye azoknak a svájci pácienseknek, akik az elmúlt években megtapasztalhatták a magyar ellátás professzionalitását, fogorvos csapataink szakmai felkészültségét.
Vásárló Sehol sem olcsóbb a földgáz Európában, mint Budapesten
Privátbankár.hu | 2021. április 19. 11:44
Megjelent a Magyar Energetikai és Közmű-szabályozási Hivatal legfrissebb, márciusi nemzetközi árösszehasonlító vizsgálata.
Vásárló Újranyitottak a boltok, kevés helyen találtak szabálytalanságokat
Privátbankár.hu | 2021. április 19. 10:39
Ismét fogadhatnak vásárlókat a nem napi fogyasztási cikket forgalmazó boltok. Az újranyitáshoz kapcsolódó szabályok betartását a fogyasztóvédelmi hatóság is ellenőrzi.
hírlevél
depositphotos