Nem mindenki őstermelő, aki annak látszik: leszámolnak a trükközőkkel
Ál-őstermelőkre szabtak ki bírságot Csongrád megyében a zöldség-gyümölcs ellenőrök, ahol eddig 26 alkalommal vizsgálták az őstermelőket a nagybani piacon. A falugazdászok több esetben kezdeményezték az őstermelői igazolványok visszavonását, illetve adócsalás gyanúja miatt hivatalból értesítették a Nemzeti Adó- és Vámhivatalt.
A Nemzeti Élelmiszerlánc-biztonsági Hivatal (NÉBIH) közleménye szerint a 26 vizsgálatból 16 esetben az "őstermelő" számlát mutatott be az áru származásáról. Az ellenőrök a termőhelyig követték az áru útját: hat személy esetében azonban, akik állították, hogy az áru saját termelésből származik, a termőhelyi szemle során bebizonyosodott, hogy a megjelölt helyszínen a kérdéses termék termesztése nem folyt. Négy esetben az őstermelőként árusító személy őstermelői igazolványt sem tudott a helyszínen, illetve a nyolc napos határidő lejártával bemutatni.
A NÉBIH közleménye szerint az ilyen jellegű ellenőrzések nem zárultak le, sőt az ország minden pontján számítani lehet hasonlókra. A NÉBIH és a megyei kormányhivatalok növény- és talajvédelmi igazgatóságainál az éves piac ellenőrzési program tavaszi időszakának két kiemelt területe a piacon mind több problémát okozó ál-őstermelők kiszűrése, valamint a primőr termékek származásának és nyomon követhetőségének vizsgálata.
Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá
havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is,
a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk!
Legyen Ön is előfizetőnk!
Azok a gyerekek, akik néhány éve megismerkedtek Szellőcskével, Vizecskével, Tüzecskével, Földecskével és Szívecskével, most újra örülhetnek: folytatódik a SPAR Magyarország edukatív animációs sorozata, az ÖKO KALAND. A fenntarthatóság témáját játékos és érthető formában feldolgozó kisfilmek most új részekkel térnek vissza, hogy a legfiatalabb korosztályt ismét elvarázsolják – és közben tanítsák is.
Tovább hanyatlanak a hagyományos, mindenfélét kínáló nagyáruházak, és nem az elektronikus kereskedelem veszi át a helyüket. Az emberek még inkább figyelni fognak a pénztárcájukra a következő években.
Nagyot téved, aki azt hiszi, hogy a csehek minden körülmények között megőrzik a hidegvérüket. Ha akciós termékekről van szó, akkor ők is hajlamosak elveszteni az önuralmukat.