A MasterCard Identity Check névre hallgató szolgáltatása azért is fontos előrelépés, mert a jelszó nélküli vásárlás új távlatokat nyit a kereskedelemben. Ezt támasztja alá a cég globális felmérése is, amelyből kiderült: jelenleg háromból egy fogyasztó inkább félbehagyja az internetes vásárlást, ha nem emlékszik webáruházas jelszavára. Az Identity Check többek közt egyszeri SMS-jelszót és ún. biometrikus fizetést is alkalmaz.
A vásárlók 53 százalékával előfordul, hogy nem emlékszik egy-egy fontos jelszóra, és ezek visszaállításával tíz percnél is hosszabb időt tölt el – derül ki a felmérésből, mely azt vizsgálta, hogy az internetezők hogyan viszonyulnak jelszavaikhoz, például milyen gyakran cserélik le őket, vagy felejtkeznek meg róluk. Ennek következtében a felhasználók több mint egyharmada hagyja félbe az internetes vásárlást, tízből hatan pedig azért nem tudják megvenni a kiszemelt terméket, mert a jelszó visszaállításával eltöltött percek miatt kifutnak abból az időkeretből, amit a webshop – biztonsági okokból – a vásárlásra meghatározott.
A kutatás arra is rámutat, hogy a fogyasztók több mint fele szeretné, ha a jelszavakat valami sokkal kényelmesebb, de ugyanazt a biztonsági szintet és egyszerűséget nyújtó azonosítási módszer váltaná fel. Az Identity Check szolgáltatás első körben az egyesült államokbeli pénzügyi intézmények számára lesz elérhető 2016 közepéig, majd ezt követően 2017 során a világ minden tájára kiterjesztik.