Tehát ha többszöri hívás után sem veszi fel az ügyfélszolgálat, de nem szeretnéd, ha drágább lenne az előfizetésed, akkor levélben is jelezheted, hogy nem kívánod elfogadni a Telekom, illetve a Telenor által július 1-jétől tervezett kétoldalú szerződésmódosítási ajánlatot.
Az ajánlat elutasítására a jogszabályok szerint alapesetben 15 nap áll rendelkezésre, de a feltöltőkártyás előfizetésekre speciális szabályok vonatkoznak. A Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság a szolgáltatókkal megkötött hatósági szerződésekkel hatékonyan biztosítja a jogszabályokban rögzített előfizetői jogok érvényesülését.
Lehet nem elfogadni
Az előfizetők tértivevényes postai úton megtett nyilatkozata is a jogszabályoknak megfelelő mód arra, hogy jelezzék, nem fogadják el mobilszolgáltatójuk július 1-jétől tervezett kétoldalú szerződésmódosítási ajánlatát.
A fogyasztók a módosítással kapcsolatos lehetőségekről és a módosítás menetéről részletesen a szolgáltatók tájékoztatásából, illetve az ügyfélszolgálaton értesülhetnek, és ha az ügyfél a módosítást nem kívánja elfogadni, akkor azt célszerű a szolgáltató tájékoztatásában szereplő módon és határidőig jeleznie szolgáltatójánál, annak ügyfélszolgálatánál.