A Lidl Austria - a német diszkontlánc osztrák leánycége - tavaly 5,9 százalékra növelte részesedését az ottani kiskereskedelmi piacon 2023 végére a GfK piackutató cég adatai szerint, ami 0,6 százalékpontos növekedésnek felel meg. Ez egyben a legjelentősebb bővülést jelenti az ausztriai kiskereskedelmi cégek versengésében - írja a boltlánc és a piackutató száma alapján az ESM Magazine kiskereskedelmi szakportál.
A német diszkontlánccal együttműködő helyi vállalatok 1,1 milliárd euróval (431 milliárd forint) növelték az értékesítés értékét. Ezen belül 500 millió eurót hozott a helyben termelt élelmiszerek exportja.
A Lidl közel 50 százalékban helyi, osztrák termelőktől származó élelmiszereket értékesít Ausztriában. Alessandro Wolf, a Lidl Österreich vezérigazgatója úgy látja, hogy egyre többen térnek be áruházaikba, egyre többen térnek vissza és egyre többet vásárolnak náluk.
A vállalat az elmúlt évben 100 millió eurót (39,2 milliárd forint) fordított áruházai bővítésére és modernizálására. A növényi alapú helyettesítő termékek értékesítése 24 százalékkal nőtt 2023-ban az egy évvel korábbihoz képest. A vegán termékek kínálata 13 százalékkal szélesedett. A gyümölcsöktől kezdve a zöldségeken, a friss húson át a bébiételekig a természetes élelmiszerek eladása 11,8 százalékkal bővült tavaly 2022-höz képest.