Az ilyen eszközök forgalma az idén meghaladhatja a 19 milliót, a tavalyinak több mint háromszorosát, majd az eladási szám 78,4 százalékos CAGR (Compounded Annual Growth Rate), átlagos éves növekedési ütem mellett 2018-ra 112 millióra emelkedhet.
Sportoláshoz pulzusmérő
A növekedést elsősorban divatmárka nevek alatt értékesített, viszonylag egyszerű és alacsony árfekvésű, viselhető egyfunkciós készülékek vezetik majd. Olyanok, amelyek dedikált feladatukat általában okostelefonhoz, táblagéphez vagy személyi számítógéphez csatlakoztatva látják el, ilyen például a sportolás közben használatos teljesítmény- vagy pulzusmérő.
Február végén a Samsung és Huawei után az LG dél-koreai konszern is bejelentette, hogy még idén saját fejlesztésű okosórát dob piacra. Részletek >>> |
Okosóra a csuklóra
A másik piaci szegmens az olyan viselhető eszközöké (okos öltözék kiegészítők), amelyekre már harmadik forrásból származó alkalmazásokat is lehet telepíteni, növelni lehet így funkciógazdagságukat, de feladatukat az elsőhöz hasonlóan okostelefonhoz, táblagéphez vagy személyi számítógéphez csatlakoztatva látják el. Ilyen például az okosóra.
Huawei TalkBand |
Okosszemüveg a fejre
A harmadik piaci szegmens pedig az olyan teljesen autonóm, minden más eszköztől független, az internethez önmaga is csatlakozni képes okos kiegészítőké, mint amilyen a Google Glass is.
Google Glass. Forrás: Wikipedia |
Az IDC szerint a viselhető eszközök piaci áttörése már kész ténynek tekinthető, a kérdés már csak az, hogy pontosan mikorra várható, de a piackutató már 2016-ban erre számít.
A Samsungban bíznak
Az IDC által 50 ezer felhasználó körében világszerte végzett "ConsumerScape 360°" felmérésből a már számos ilyen eszközt piacra vitt Samsung került ki győztesen, mint a viselhető cikkek legmegbízhatóbb márkája, megelőzve sorrendben az Apple, Sony és Google márkaneveket.