1p

Az illúziók vége – a racionalitás kezdete –
úgy tűnik el az ESG, hogy velünk marad?

Klasszis Fenntarthatóság 2025 konferencia

2025. november 4., Budapest

Jelentkezzen most!

Felmérésünk szerint decemberben havi szinten 3,7, éves összehasonlításban pedig 5,4 százalékkal lett olcsóbb egy áruházi nagybevásárlás - már negyedik hónapja tart az árak lemorzsolódása
Felmérésünk szerint decemberben havi szinten 3,7, éves összehasonlításban pedig 5,4 százalékkal lett olcsóbb egy áruházi nagybevásárlás - már negyedik hónapja tart az árak lemorzsolódása

Egy kattintás - egy kiló kenyér: megállunk az online boltok küszöbén

Hogy számoltunk?
Kosaras módszertan
December 10-én - az idei évben "hivatalos ügyben" utoljára - ismét felkerestük az árfelmérésünkben szereplő 3 hipermarketet (Auchan, Cora, Tesco). A felmérés szerint az áruházakban történő vásárlás - a kiválasztott 30 termékből összeállított Árkosár alapján - novemberhez képest átlagosan 3,7 százalékkal, azaz 523 forinttal lett olcsóbb.

Múlt havi Árkosarunkat itt olvashatja:
Hoppá! Brutális lejtőn az élelmiszerárak
Az általunk megfigyelt árcsökkenés szeptemberben kezdődött el, így immár 4 egymást követő hónapja tart az árak olvadása. Érdekes, hogy ezt megelőzően az idei év első négy hónapjában felmérésünk szerint folyamatosan növekedtek az élelmiszerárak, ezt követően pedig csökkenést és emelkedést mutató hónapok felváltva követték egymást - ahogy jeleztük, egészen szeptemberig.


Árkosarunk értékének változása

A KSH holnap teszi közzé az infláció novemberi alakulásával kapcsolatos adatokat. 2008. októberben az egyhavi átlagos fogyasztóiár-növekedés 0,2% volt, 2007. októberhez viszonyítva pedig az árak 5,1%-kal növekedtek. Részletek>>

A 3,7 százalékos havi mínusz Árkosarunk történetében a második legnagyobb negatív előjelű változás, az eddigi legnagyobb csökkenésről épp idén szeptemberben tudtunk beszámolni, amikor is havi szinten 3,8 százalékkal, azaz 577 forinttal kerültek lejjebb az árak.

Az éves szinten most kialakult 5,4 százalékos mértékű árcsökkenés Árkosarunk történetében a legnagyobb negatív előjelű 12 havi árváltozás. Az eddigi első éves szintű árcsökkenést épp múlt hónapban, novemberben mértük, akkor -3,9 százalékos árcsökkenést véltünk felfedezni. Érdekes, hogy idén augusztusban még 11,5 százalékos volt az áremelkedés éves szintű üteme.

Decemberben összességében 13 607 forintos átlagos kosárérték alakult ki, így az egy évvel ezelőtti képzeletbeli bevásárlásunkhoz képest a csökkenés mértéke eléri a 778 forintot. 2007 decemberében ugyanezekért a termékekért még 14 385 forintot kellett volna a kasszánál hagynunk. A mostani decemberi számlánál olcsóbban legutoljára tavaly augusztusban úsztuk volna meg a nagybevásárlást (13 605 forintért).


Az éves Árkosár-index alakulása az elmúlt 6 hónapban

Havi legolcsóbbak

A legolcsóbb élő pontyot a Corában találtuk - itt 579 forintért mérték kilóját, a Tescóban 899, az Auchanban 669 forintért kínálták a halacskákat. A szaloncukrok árversenyében a Tesco végzett az első helyen olcsóbb saját márkájával (249 Ft/400 gr), majd kimért árujával az Auchan kövertkezik (699 Ft/kg), a sort ebből a szempontból a Cora zárja (Mantilla, 289 Ft/400 gr).

Aki a legkedvezőbb árfekvésű pezsgőt keresi, az nagyot nem tévedhet egyik helyen sem, hiszen míg a legolcsóbb pezsgőt a Tescóban (Schloss Böchingen) és a Corában (Conti) találtuk 349 forintért, az Auchanos Anno Domini a maga 379 forintjával sem kerül sokkal többe.

A vizsgált termékek közül egy hónapos távon egyedül a tejföl drágult számottevő, 10 százalékot meghaladó mértékben. Több mint tizedével lett a novemberi árához képest átlagosan olcsóbb viszont a tészta, a sertésmájas és a csirkemell. Éves összevetésben messze a rizs (+57%) tudta felmutatni a legnagyobb mértékű áremelkedést, a következő a sorban a 12 százalékkal dráguló tea lett. A csökkenő oldal éllovasa ezúttal is az alma (-58%) és a burgonya (-46%) volt, de nem sokkal maradt el tőlük a tej sem a maga 35 százalékos mínuszával.

Az egyes áruházak árait vizsgálva kijelenthetjük, hogy ismét csak átmenetinek mutatkozott az Auchan dobogó tetejáre való visszatérése. Kosarunkat ugyanis a legolcsóbban ezúttal a Corában tölthettük volna meg (13 320 Ft, -3,8 százalék havi és -6,3 százalék éves viszonylatban). A madaras lánc budaörsi áruházában 13 515 forintért intézhettük volna el a nagybevásárlást (-0,7%, illetve -6,0%).

A dobogó legalsó fokát ezúttal is a Tesco foglalta el. A brit lánc budaörsi kasszájánál decemberben 13 985 forintot kellett volna hagynunk (-6,4%, illetve -4%). Az első helyezetthez képest ezúttal csökkenő mértékű, 665 forintos lemaradásból a legnagyobb tételt ezúttal a tojás, az alma, az olaj és a narancslé jelentette.

Válságban a magyarok: alig van pénzünk a bankban
Sok webáruház titkosítás nélkül dolgozik
Még mindig hitelből pótoljuk az ajándékra valót
Ünnepváró hangulatban: egyre több a betörés
Vásárlási láz: szóljon rá az eladóra

Privátbankár

Címkék: Vásárló

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Vásárló Nincsen még vége a horrornak a benzinkutakon
Privátbankár.hu | 2025. október 29. 10:36
Újabb áremelkedés jön.
Vásárló Egész évben karácsony – de hová tűnik az ünnep varázsa?
Elek Lenke | 2025. október 27. 19:22
Kint 17 fokot mutat a hőmérő, még októberben vagyunk, de az egyik nagy bevásárlóközpont lakberendezési üzletében már ömlenek ránk a halloweeni mellett a karácsonyi áruk is. Mire eljön az ünnep, elvész annak a varázsa, gondolhatja sok magyar vásárló. De hogyan és miért kezdtek a hazai kereskedők is elmozdulni ebbe az irányba?
Vásárló Csapatépítés: befektetés vagy plusz kiadás?
Márkázott tartalom | 2025. október 27. 18:58
A legtöbb vállalat életében időről időre felmerül a kérdés, hogy vajon tényleg megéri-e csapatépítést szervezni, vagy ez csak egy újabb költség, amit a vezetőség jobb híján elkönyvel a „jó hangulat fenntartása” címen? A válasz azonban sokkal egyértelműbb, mint gondolnánk. Egy jól megválasztott program ugyanis nem csupán a közösséget erősíti, hanem hosszú távon a teljesítményre és a lojalitásra is hat. 
Vásárló Új korszak kezdődik Salgótarjánban: épül a város első STOP SHOP bevásárlóparkja
Natív tartalom | 2025. október 27. 16:18
Salgótarján új fejezethez érkezik: a város központjában, a Lidl melletti területen megkezdődött a régió legújabb STOP SHOP bevásárlóparkjának építése. A CPI Hungary fejlesztésében megvalósuló projekt nemcsak új vásárlási lehetőségeket, hanem modern, fenntartható és közösségbarát környezetet is hoz a nógrádi megyeszékhelyre.
Vásárló Csak ebben a magánkórházban található újszülött/koraszülött intenzív centrum
Natív tartalom | 2025. október 27. 14:33
A természetes szülés fontosságára hívta fel a figyelmet Dr. Siklós Pál, hiszen szerencsére már akár két császár után is lehetséges a hüvelyi szülés, ahogyan ikreknél is. A szülészfőorvos kiemelte a magánegészségügy azon vitathatatlan előnyét, hogy személyhez kötött szülésznő és/vagy szülészorvos választására is lehetőség van. A TritonLife magánkórház közleményében továbbá kiemelik, hogy intézményükben van a magánegészségügyben egyedüliként elérhető újszülött/koraszülött intenzív centrum (PIC II).
Vásárló Miért éri meg ökobarattá tenni egy szálláshelyet?
Márkázott tartalom | 2025. október 27. 12:22
A turizmusban is évről évre egyre fontosabb szempont a fenntarthatóság. Az utazók közül sokan ma már nemcsak a szállás kényelmét vagy elhelyezkedését mérlegelik, hanem azt is, hogy mennyire környezetbarát a hely, ahol megszállnak. Egy ökobarát szálláshely nemcsak a bolygónknak tesz jót, de hosszú távon a tulajdonosnak is, hiszen csökkenhetnek a költségek, nőhet a vendégek elégedettsége és a vállalkozás vonzóbbá válhat a piacon. 
Vásárló Nagy öröm érte az Aldi vásárlóit
Privátbankár.hu | 2025. október 21. 08:14
Megduplázza az online vásárlás elérhetőségét.
Vásárló Milyen termékeket érdemes értékesíteni a magyar online piactereken?
Márkázott tartalom | 2025. október 20. 16:56
A magyar online kereskedelem folyamatosan bővül, és a piacterek egyre népszerűbbek a vásárlók körében. Az eladók számára ez hatalmas lehetőségeket kínál, ugyanakkor egy fontos kérdést is felvet: mely termékek fogynak a legjobban? A megfelelő termékkör kiválasztása döntő lehet a siker és a stagnálás között.
Vásárló Brand safety vs. bevétel: mit kezdjenek a kiadók a „szürke zónás” hirdetőkkel?
Márkázott tartalom | 2025. október 20. 10:17
A hazai online médiapiac egyszerre él meg két nyomást: az egyik az olvasói bizalom megőrzése, a másik a hirdetési bevétel növelése. A kettő általában együtt halad – amíg nem kerül szóba a „szürke zóna”. Ez az a tér, ahol a hirdető jogilag tiszta, a termékkategória nem tiltott, mégis felmerülhetnek reputációs, ízlésbeli vagy kontextusbeli kérdések. Klasszikus példa, amikor egy komoly, tragédiával foglalkozó cikk mellé fut be harsány, „garantált eredményt” ígérő kreatív. Nem illegális, csak rossz helyen van – és a kiadó márkájától idegen.
Vásárló Egyre jobb magyar autósnak lenni
Privátbankár.hu | 2025. október 20. 09:49
Megint csökkentek az üzemanyagok átlagárai, a dízelről pedig újabb jó hír érkezett.
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG