3p
Tavaly nyár óta nem kell fájnia a fejünknek, ha az EU-n belül külföldön szeretnénk telefonálni, SMS-ezni vagy a mobilnetünket használni.

A felnőtt magyar internetezők 85 százaléka hallott róla, hogy tavaly június 15-e óta roamingdíjak nélkül, a belföldi feltételekkel azonos módontelefonálhatunk, küldhetünk SMS-t és használhatjuk az adatkeretünket az EU-n belül külföldön is – derült ki az eNET kutatásából.

Roaming keretében mobilinternetet közel 900 ezren használtak már okostelefonjukon vagy tabletjükön, majdnem felük a roamingdíjak eltörlése előtt és után is igénybe vette a szolgáltatást. A válaszadók 37 százaléka a díjak eltörlése után csatlakozott új belépőként a mobilnetüket az EU más országaiban is használók táborához – a téli síszezon pedig várhatóan jelentősen tovább fogja növelni az arányukat.

Nemcsak többen, hanem többet is netezünk külföldi utazásaink közben, mióta nem szükséges a folyamatos wifi-vadászat az uniós tagállamokban sem, hiszen többletköltségek nélkül használhatjuk a mobilnet-szolgáltatásunkat. 2017. június közepe óta közel kétszer annyian használták külföldön a mobilinternetüket naponta többször is, mint a roamingdíjak eltörlése előtt.

Már egy tavaly őszi felmérés is azt mutatta ki: a roamingdíjak eltörlése megváltoztatta a telefonhasználati szokásokat az EU-ban. Részletek >>>

Kapcsolattartásra és információszerzésre

A válaszadóknak a külföldi utazás alatt is kiemelt fontosságú a kapcsolattartás: a legnagyobb arányban e-mailezésre használják a mobilnetet (85 százalék), de a chatelés is igen gyakori körükben (71 százalék).

A kapcsolattartás mellett az információszerzés terén is meghatározó a mobilnet külföldön is: 81 százalék tájékozódik GPS navigáció vagy térkép segítségével, 77 százalék keresinformációt, 68 százalék böngészik az interneten, 67 százalék pedig időjárás-előrejelzési oldalakat látogat mobilneten keresztül.

Roaming-szolgáltatást közel 2 és félmillióan használtak már telefonálásra, 1 millió 800 ezren pedig SMS-ezésre. Bár mindkét szám jóval magasabb a mobilinternetet roaming keretében használók számához képest, azonban mindkét esetben lényegesen kisebb volt a bővülés mértéke a díjak eltörlése óta. A roaming keretében telefonáló kesetében 12 százalék, az SMS esetében pedig csupán 7 százalék azok aránya, akik új belépőként csatlakoztak az adott szolgáltatásokat romaing keretében használók táborához, szemben a mobilnet esetében megfigyelhető 37 százalékkal.

A díjak eltörlése nemcsak a szolgáltatást használók életét könnyíti meg, a netezők 64 százaléka szerint az intézkedés hatására az internethasználat is növekedni fog Európában - derült ki a felmérésből.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Vásárló Nincsen még vége a horrornak a benzinkutakon
Privátbankár.hu | 2025. október 29. 10:36
Újabb áremelkedés jön.
Vásárló Egész évben karácsony – de hová tűnik az ünnep varázsa?
Elek Lenke | 2025. október 27. 19:22
Kint 17 fokot mutat a hőmérő, még októberben vagyunk, de az egyik nagy bevásárlóközpont lakberendezési üzletében már ömlenek ránk a halloweeni mellett a karácsonyi áruk is. Mire eljön az ünnep, elvész annak a varázsa, gondolhatja sok magyar vásárló. De hogyan és miért kezdtek a hazai kereskedők is elmozdulni ebbe az irányba?
Vásárló Csapatépítés: befektetés vagy plusz kiadás?
Márkázott tartalom | 2025. október 27. 18:58
A legtöbb vállalat életében időről időre felmerül a kérdés, hogy vajon tényleg megéri-e csapatépítést szervezni, vagy ez csak egy újabb költség, amit a vezetőség jobb híján elkönyvel a „jó hangulat fenntartása” címen? A válasz azonban sokkal egyértelműbb, mint gondolnánk. Egy jól megválasztott program ugyanis nem csupán a közösséget erősíti, hanem hosszú távon a teljesítményre és a lojalitásra is hat. 
Vásárló Új korszak kezdődik Salgótarjánban: épül a város első STOP SHOP bevásárlóparkja
Natív tartalom | 2025. október 27. 16:18
Salgótarján új fejezethez érkezik: a város központjában, a Lidl melletti területen megkezdődött a régió legújabb STOP SHOP bevásárlóparkjának építése. A CPI Hungary fejlesztésében megvalósuló projekt nemcsak új vásárlási lehetőségeket, hanem modern, fenntartható és közösségbarát környezetet is hoz a nógrádi megyeszékhelyre.
Vásárló Csak ebben a magánkórházban található újszülött/koraszülött intenzív centrum
Natív tartalom | 2025. október 27. 14:33
A természetes szülés fontosságára hívta fel a figyelmet Dr. Siklós Pál, hiszen szerencsére már akár két császár után is lehetséges a hüvelyi szülés, ahogyan ikreknél is. A szülészfőorvos kiemelte a magánegészségügy azon vitathatatlan előnyét, hogy személyhez kötött szülésznő és/vagy szülészorvos választására is lehetőség van. A TritonLife magánkórház közleményében továbbá kiemelik, hogy intézményükben van a magánegészségügyben egyedüliként elérhető újszülött/koraszülött intenzív centrum (PIC II).
Vásárló Miért éri meg ökobarattá tenni egy szálláshelyet?
Márkázott tartalom | 2025. október 27. 12:22
A turizmusban is évről évre egyre fontosabb szempont a fenntarthatóság. Az utazók közül sokan ma már nemcsak a szállás kényelmét vagy elhelyezkedését mérlegelik, hanem azt is, hogy mennyire környezetbarát a hely, ahol megszállnak. Egy ökobarát szálláshely nemcsak a bolygónknak tesz jót, de hosszú távon a tulajdonosnak is, hiszen csökkenhetnek a költségek, nőhet a vendégek elégedettsége és a vállalkozás vonzóbbá válhat a piacon. 
Vásárló Nagy öröm érte az Aldi vásárlóit
Privátbankár.hu | 2025. október 21. 08:14
Megduplázza az online vásárlás elérhetőségét.
Vásárló Milyen termékeket érdemes értékesíteni a magyar online piactereken?
Márkázott tartalom | 2025. október 20. 16:56
A magyar online kereskedelem folyamatosan bővül, és a piacterek egyre népszerűbbek a vásárlók körében. Az eladók számára ez hatalmas lehetőségeket kínál, ugyanakkor egy fontos kérdést is felvet: mely termékek fogynak a legjobban? A megfelelő termékkör kiválasztása döntő lehet a siker és a stagnálás között.
Vásárló Brand safety vs. bevétel: mit kezdjenek a kiadók a „szürke zónás” hirdetőkkel?
Márkázott tartalom | 2025. október 20. 10:17
A hazai online médiapiac egyszerre él meg két nyomást: az egyik az olvasói bizalom megőrzése, a másik a hirdetési bevétel növelése. A kettő általában együtt halad – amíg nem kerül szóba a „szürke zóna”. Ez az a tér, ahol a hirdető jogilag tiszta, a termékkategória nem tiltott, mégis felmerülhetnek reputációs, ízlésbeli vagy kontextusbeli kérdések. Klasszikus példa, amikor egy komoly, tragédiával foglalkozó cikk mellé fut be harsány, „garantált eredményt” ígérő kreatív. Nem illegális, csak rossz helyen van – és a kiadó márkájától idegen.
Vásárló Egyre jobb magyar autósnak lenni
Privátbankár.hu | 2025. október 20. 09:49
Megint csökkentek az üzemanyagok átlagárai, a dízelről pedig újabb jó hír érkezett.
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG