2p

Hamarabb hazahozná az uniós pénzeket egy Tisza-kormány, mint az Orbán-kormány?
Maradt még szövetségese Magyarországnak Európában?

Online Klasszis Klub élőben Szent-Iványi Istvánnal!
Vegyen részt és kérdezze Ön is a neves külpolitikai szakértőt!

2025. július 30. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Június 15-től nem kell fizetnünk a külföldi internetezésért, telefonálásért.

Ahogy arról már korábban is írtunk, holnaptól, azaz június 15-től végleg megszabadulunk a roamingdíjaktól, vagyis ettől kezdve nem megy rá a gatyánk, ha külföldről akarunk telefonálni, üzenni vagy épp mobilnetet böngészni. Az új feltételek érvényesek az Európai Gazdasági Térséghez (EGT) tartozó Izlandon, Liechtensteinben és Norvégiában is, Svácjra és az unión kívüli országokra, így például Szerbiára vagy Ukrajnára azonban már nem.

Az országok helyi médiahatóságai, így nálunk az NMHH is árgus szemekkel figyeli majd a szolgáltatókat, hogy betartják-e az új szabályozást. A médiahatóság adatai alapján az elmúlt három évben a 14 év feletti lakosság mintegy 30 százalékát (csaknem 2,4 millió embert) érintette a roamingszabály, ennyien utaztak ugyanis külföldre Magyarországról, de többségük - vélhetően a magasabb költségek miatt - nem használta a mobiltelefonját.

A szolgáltatók is felkészültek

A Magyar Telekom elmondása szerint az elmúlt években számos, a roaming használatot elősegítő kedvezményes ajánlatot adtak ki, aminek hatására folyamatosan nőtt ügyfeleik roaming hang- és adatforgalma, tavaly nyáron konkrétan egy év alatt a hatszorosára. Ők további bővülést várnak a szabályozás bevezetése után is. A Vodafone elmondása szerint egyes EU-csomagjaival már eddig is többletdíj nélkül lehetett az uniós tagállamokban, továbbá Izlandon, Liechtensteinben, Norvégiában, Svájcban és Törökországban telefonálni és mobilnetezni.

A Telenornál ugyanakkor a roamingszabályok módosulása miatt a mobilhasználati szokások terén komoly változásokkal számolnak. A társaság várakozásai szerint a hang- és SMS-forgalom kevésbé fog emelkedni, de az adathasználat jelentős mértékben növekedhet, a kártyás ügyfeleket azonban ez kevésbé fogja érinteni.

Tényleg készen állnak a szolgáltatók?

Kovács Bálint, az Equilor Befektetési Zrt. senior elemzője szerint a díjbevétel kiesése egy alapvetően negatív hatást jelent a telekommunikációs szolgáltatóknak, ugyanakkor a társaságok az elmúlt években már felkészülhettek erre a lépésre. A Privátbankár.hu rendezvényén László Linda, a Magyar Telekom Befektetői kapcsolatok osztályvezetője ugyanakkor elmondta: szerinte nem lesz drámai hatása a roamingdíjak eltörlésének, cikkünket a témában itt olvashatod. >>>

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Vásárló Csütörtökön lesz némi mozgás a benzinkutakon
Privátbankár.hu | 2025. július 23. 11:13
Csak az egyik üzemanyagfajta ára változik.
Vásárló Veszélyes kínai csomagok szivárognak Magyarországra is? Megkongatták a vészharangot
Privátbankár.hu | 2025. július 20. 10:21
Aggasztó híreket hozott az uniós biztos.
Vásárló Többet nem nyúl bele a kormány az üzemanyagok árába Magyarország szomszédjában
Privátbankár.hu | 2025. július 14. 17:36
Elengedik a horvát intézkedést.
Vásárló Summer Colors 2025 – a paletta, ami uralni fogja a gardróbunkat
PR | 2025. július 14. 11:54
Már javában tombol a nyár, a napfény szinte minden reggel biztos pontként köszönt minket, és a hosszú, meleg esték magukkal hozzák a szabadság, a könnyedség és az önkifejezés vágyát. A ruhatárunk ilyenkor természetesen átalakul – ahogyan mi is. Nem véletlen, hogy minden nyárnak megvannak a maga színei, amelyek nemcsak a kifutókon, hanem a mindennapjainkban is határozott jelenlétet követelnek. A 2025-ös szezon palettája egyszerre vibráló, friss és mégis klasszikusan kifinomult. Mi pedig boldogan öltöztetjük fel a stílusunkat ezekbe az árnyalatokba – mert ez a nyár rólunk szól.
Vásárló A 2025-ös év színtrendjei: a barna és a Mocha Mousse hódítása
Márkázott tartalom | 2025. július 13. 11:30
Ahogy múlnak az évek, a színtrendek új lendületet vesznek, alkalmazkodva az aktuális divatigényekhez. Mire számíthatunk 2025-ben? A szakértők egy új divatos színt jeleznek előre: a Mocha Mousse-t. Vajon hogyan alakíthatja át ez a finom nevű árnyalat a babakocsi piacot? A sötétbarna visszahódítja régi helyét, új lehetőségeket nyitva meg.
Vásárló Modern iroda, régi szokások: miért nyomtatunk még mindig?
Márkázott tartalom | 2025. július 13. 10:33
A legtöbb munkahely ma már digitális, vagy legalábbis annak tűnik. Felhőalapú dokumentumok, online megbeszélések, digitális aláírás. Azt gondolnánk, a nyomtatók ideje lejárt. Ennek ellenére még mindig ott búgnak a sarkokban, és napi szinten használatban vannak. De miért nyomtatunk a modern irodában, amikor papír nélkül is hatékonyak lehetnénk? És vajon mit árul el ez a szokás a vállalati működésről?
Vásárló A Spar zöld jövőt épít mindannyiunkért
PR | 2025. július 8. 15:13
Tudtad, hogy bevásárlás közben is tehetsz a bolygóért? A Spar fenntarthatósági programjaival minden apró lépés számít – és ebben te is részt vehetsz.
Vásárló Várt a tankolással? Ennek nem fog örülni
Privátbankár.hu | 2025. július 7. 16:38
Enyhén emelkedhetnek az árak.
Vásárló Ettől féltünk: visszatért a két számjegyű áremelkedés a boltokba
Gáspár András, Valkai Nikoletta | 2025. július 7. 05:42
Második hónapja újra drágul a családi nagybevásárlás a hazai hipermarketekben, három hónap szünet után visszatért a két számjegyű drágulás is az élelmiszer-fronton. A Privátbankár Árkosár-felmérés megnézte, hol tart most az árrésstop, mennyibe kerül a dinnye és az alkoholmentes bor.
Vásárló Építsünk brandet a csomagolással!
Márkázott tartalom | 2025. július 6. 10:42
Ahhoz, hogy hosszú távú sikereket érjen el a vállalkozásunk, elengedhetetlen a tudatos márkaépítés. Azon túl, hogy kell egy jó logó és egy találó szlogen, stratégiára is szükség van hozzá. Ennek pedig jó esetben része a termékek külső megjelenése, csomagolása is.
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG