3p
A biztosítások díja szép lassan emelkedik, és bár a kgfb-nél kifejezetten jelentős emelkedést tapasztalhattak idén az autósok, a casco alig 2,1 százalékkal lett drágább az idei első félévben. A Netrisk.hu adatai szerint így átlagosan 77 600 forintot kellett erre kiadnia az autósoknak. Külön örömhír ugyanakkor, hogy egyre több vezető köt kiegészítő biztosítást is a cascójához.

A tavalyi évhez képest így gyakorlatilag az inflációt követte a cascók díja, 2016 első félévében még 76 000 forintot kellett fizetni ezért a biztosításért. A 2,1 százalékos díjemelkedés azt mutatja, hogy gyakorlatilag megállt a korábbi időszakok gyors díjemelkedési tendenciája, egy évvel ezelőtt a növekedés mértéke ugyanis még meghaladta a 12 százalékot, ezt közölte a Netrisk.hu a Privátbankár.hu-val.

Forrás: Netrisk.hu

Az elmúlt félév során is azok az autósok válthattak legkedvezőbb díj mellett cascót, akik az évfordulón lecserélték szerződésüket: az ő átlagdíjuk 55 600 forint volt, ami csaknem 40 százalékkal kedvezőbb, mint az új autót vásárlók 91 700 forintos átlagos éves díja.

Öreg autóra inkább kötünk

A cég szerint beigazolódni látszik a biztosítóknak az a stratégiája is, hogy egyre kedvezőbb díjú termékekkel igyekeznek az idősebb árműveket is fedezetben tartani: a casco-szerződések több mint 37 százalékát 8 évesnél idősebb autókra kötötték. Mindez azért is fontos, mert a hazai gépjárműpark átlagéletkora mára elérte a 14 évet. Szintén kedvező változás, hogy míg két évvel ezelőtt még csupán a megkötött casco-szerződések ötödéhez kötöttek valamilyen kiegészítő biztosítást, 2017 első felében ez az arány már elérte a 30 százalékot.

Forrás: Netrisk.hu

Még jobb hír, hogy tavalyhoz képest 42-ről 51 százalékra nőtt azok aránya, akik a jóval kedvezőbb, 10 százalékos (vagy 50 ezer forintos) önrészt választották, fűzte hozzá Sebestyén László, a Netrisk.hu vezérigazgatója. Elmondása szerint a magasabb önrész ugyanis káreseménykor jobban terheli a pénztárcánkat, hiszen a biztosító kártérítésére csak az önrész szintjét meghaladó károk esetén számíthatunk.

Egyre többen fizetik egy összegben a cascót is

Az elérhető magasabb kedvezmény miatt a kötelező mellett immár a casco-díjakat is egyre növekvő számban fizetik ki egy összegben: az ilyen konstrukciók aránya egy év alatt 45-ről 48 százalékra emelkedett. Ez az arány ugyanakkor továbbra is jelentősen elmarad a jóval alacsonyabb átlagdíjú kgfb kapcsán tapasztalt 70 százalékos mértéktől.

Ma már a cascót mindössze 26 százaléknyian fizetik be csekken. A kötelező biztosításnál ez az arány még mindig 37 százalékos, részben annak a régi beidegződésnek is köszönhetően, hogy a díjfizetés igazolását korábban a csekk feladóvevénye jelentette.

Autót szeretnél venni, de nem tudod, hogyan fogj hozzá? Segítünk, hogyan találhatod meg a számodra legjobb hiteleket – kalkulálj velünk! >>>

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Vásárló Nincsen még vége a horrornak a benzinkutakon
Privátbankár.hu | 2025. október 29. 10:36
Újabb áremelkedés jön.
Vásárló Egész évben karácsony – de hová tűnik az ünnep varázsa?
Elek Lenke | 2025. október 27. 19:22
Kint 17 fokot mutat a hőmérő, még októberben vagyunk, de az egyik nagy bevásárlóközpont lakberendezési üzletében már ömlenek ránk a halloweeni mellett a karácsonyi áruk is. Mire eljön az ünnep, elvész annak a varázsa, gondolhatja sok magyar vásárló. De hogyan és miért kezdtek a hazai kereskedők is elmozdulni ebbe az irányba?
Vásárló Csapatépítés: befektetés vagy plusz kiadás?
Márkázott tartalom | 2025. október 27. 18:58
A legtöbb vállalat életében időről időre felmerül a kérdés, hogy vajon tényleg megéri-e csapatépítést szervezni, vagy ez csak egy újabb költség, amit a vezetőség jobb híján elkönyvel a „jó hangulat fenntartása” címen? A válasz azonban sokkal egyértelműbb, mint gondolnánk. Egy jól megválasztott program ugyanis nem csupán a közösséget erősíti, hanem hosszú távon a teljesítményre és a lojalitásra is hat. 
Vásárló Új korszak kezdődik Salgótarjánban: épül a város első STOP SHOP bevásárlóparkja
Natív tartalom | 2025. október 27. 16:18
Salgótarján új fejezethez érkezik: a város központjában, a Lidl melletti területen megkezdődött a régió legújabb STOP SHOP bevásárlóparkjának építése. A CPI Hungary fejlesztésében megvalósuló projekt nemcsak új vásárlási lehetőségeket, hanem modern, fenntartható és közösségbarát környezetet is hoz a nógrádi megyeszékhelyre.
Vásárló Csak ebben a magánkórházban található újszülött/koraszülött intenzív centrum
Natív tartalom | 2025. október 27. 14:33
A természetes szülés fontosságára hívta fel a figyelmet Dr. Siklós Pál, hiszen szerencsére már akár két császár után is lehetséges a hüvelyi szülés, ahogyan ikreknél is. A szülészfőorvos kiemelte a magánegészségügy azon vitathatatlan előnyét, hogy személyhez kötött szülésznő és/vagy szülészorvos választására is lehetőség van. A TritonLife magánkórház közleményében továbbá kiemelik, hogy intézményükben van a magánegészségügyben egyedüliként elérhető újszülött/koraszülött intenzív centrum (PIC II).
Vásárló Miért éri meg ökobarattá tenni egy szálláshelyet?
Márkázott tartalom | 2025. október 27. 12:22
A turizmusban is évről évre egyre fontosabb szempont a fenntarthatóság. Az utazók közül sokan ma már nemcsak a szállás kényelmét vagy elhelyezkedését mérlegelik, hanem azt is, hogy mennyire környezetbarát a hely, ahol megszállnak. Egy ökobarát szálláshely nemcsak a bolygónknak tesz jót, de hosszú távon a tulajdonosnak is, hiszen csökkenhetnek a költségek, nőhet a vendégek elégedettsége és a vállalkozás vonzóbbá válhat a piacon. 
Vásárló Nagy öröm érte az Aldi vásárlóit
Privátbankár.hu | 2025. október 21. 08:14
Megduplázza az online vásárlás elérhetőségét.
Vásárló Milyen termékeket érdemes értékesíteni a magyar online piactereken?
Márkázott tartalom | 2025. október 20. 16:56
A magyar online kereskedelem folyamatosan bővül, és a piacterek egyre népszerűbbek a vásárlók körében. Az eladók számára ez hatalmas lehetőségeket kínál, ugyanakkor egy fontos kérdést is felvet: mely termékek fogynak a legjobban? A megfelelő termékkör kiválasztása döntő lehet a siker és a stagnálás között.
Vásárló Brand safety vs. bevétel: mit kezdjenek a kiadók a „szürke zónás” hirdetőkkel?
Márkázott tartalom | 2025. október 20. 10:17
A hazai online médiapiac egyszerre él meg két nyomást: az egyik az olvasói bizalom megőrzése, a másik a hirdetési bevétel növelése. A kettő általában együtt halad – amíg nem kerül szóba a „szürke zóna”. Ez az a tér, ahol a hirdető jogilag tiszta, a termékkategória nem tiltott, mégis felmerülhetnek reputációs, ízlésbeli vagy kontextusbeli kérdések. Klasszikus példa, amikor egy komoly, tragédiával foglalkozó cikk mellé fut be harsány, „garantált eredményt” ígérő kreatív. Nem illegális, csak rossz helyen van – és a kiadó márkájától idegen.
Vásárló Egyre jobb magyar autósnak lenni
Privátbankár.hu | 2025. október 20. 09:49
Megint csökkentek az üzemanyagok átlagárai, a dízelről pedig újabb jó hír érkezett.
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG