3p

A Magyarországon is ismert amerikai TGI Friday’s könnyen lehet, hogy teljesen eltűnik a színről.

A TGI Friday's, az azonos nevű gyorséttermeket üzemeltető vállalat Chapter 11 csődvédelmet kért
maga ellen – derül ki a CNN cikkéből. Ez azt jelenti, hogy a vállalat, ha tudja tovább folytathatja tevékenységét, miközben hitelezői nem kérhetik a felszámolását. Más szóval a beszállítók és a helységeket bérbeadó tulajdonosok várhatnak a sorukra.

A cég közleménye szerint a bajok gyökerei a koronavírus-járványig nyúlnak vissza, ami padlóra vitte a teljes vendéglátóipart. A Chapter 11 eljárás alatt végiggondolhatják, milyen stratégiai lehetőségek állnak a vállalat előtt a márka hosszú távú túlélésének biztosítása érdekében. A csődeljárás a TGI Friday’s anyavállalatát érinti. A vállalat a hírek szerint elég tartalékot halmozott fel ahhoz, hogy éttermei tovább működhessenek.

Évtizedes múlt

A vállalatot 1965-ben alapították Manhattanben olyan helyként, ami lehetővé teszi, hogy az egyedül élők találkozhassanak egymással. Éttermeinek menüi az általánosan ismert amerikai ételeket tartalmazzák a csirkeszárnyaktól kezdve a burgonyaszirmon át a hamburgerig. Belső berendezésük domináns színe a vörös és mindegyikben van egy nagy baá is.

A TGI Fridays nem tudott teljesen talpra állni a covid okozta sokk után. Emellett az infláció miatt romlott tipikus középosztálybeli vendégeinek fizetőképessége. A cég 2024 januárjában tucatnyi éttermét zárta be az USA-ban. Az elmúlt héten ezt további 50 rolólehúzás követte, így ma már csak 163 étterem üzemel a márka logója alatt. A vállalat brit leányvállalata szeptemberben ment csődbe, ami ezer munkahely megszűnésével járt. A mostani csődeljárással TGI Friday's felsorakozik a Red Lobster és a Buca di Beppo láncok mögé, amelyek az elmúlt hónapokban jutottak hasonló sorsra. Az utóbbi azóta vissza tudta hozni üzletét a sírból.

Magyarországon más a képlet

A TGI Friday's Budapesten is működtetett éttermet korábban, ám – ahogy arról laptársunk, a Klasszis Médiához tartozó Turizmus Online májusban beszámolt -  idén májustól Ribster American Bar & Grill néven folytatják az Oktogonon és a Westend Bevásárlóközpontban. 

Az amerikai étteremlánc első éttermét 1999-ben nyitotta meg a Westendben, májusban az éttermeket t működtető csapat úgy érezte eljött az idő a brandváltásra.

 

 

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Vásárló Új címke került a régi élelmiszerekre, amitől „egészségesebbek lettek”
Buksza blog | 2024. december 22. 17:09
A korábban mérgelődő élelmiszeripari vállalatok észrevették, hogy egyre többen kapnak súlycsökkentő gyógyszereket, ami magában hordoz egy jó lehetőséget.
Vásárló Luxuscikkek „bagóért”: megjelent a „lefelé eladás”
Buksza blog | 2024. december 22. 16:16
A luxustermékek egyik jellemzője volt, hogy a piacuk válságálló, érzéketlenek az általános kereslet hullámzására, ám ez sem látszik már örök igazságnak.
Vásárló Veszedelmes járvány jelent meg Magyarország határánál
Privátbankár.hu | 2024. december 22. 13:21
Szerbiában a magyar határ közelében ismét megjelent az afrikai sertéspestis, ami jelenős veszteséget okozhat a sertésállományban. A belgrádi kormány rendkívüli intézkedéseket vezetett be.
Vásárló Kapaszkodjon: ilyen idén egy trendi karácsonyfa
Elek Lenke | 2024. december 21. 10:19
Az idei karácsonyi dekorációkban a fenntarthatóság, a természetesség és a letisztult stílus keveredik a fényűző, csillogó elemekkel.
Vásárló Így kell ételt és pénzt menteni – Ön már muncholt?
Elek Lenke | 2024. december 20. 15:12
Egy magyar startup forradalmasította az ételmentést, miközben divattá tette a fenntarthatóságot.
Vásárló Már a munkavállalók vannak jobb alkupozícióban, nem a munkáltatók – interjú Szimeiszter Sándorral, a JYSK vezérével
Csernátony Csaba | 2024. december 19. 05:46
A vásárlóknak kínált termékek kiválasztásában a mesterséges intelligencia helyett inkább az emberi döntésben bízik Szimeiszter Sándor, a JYSK Magyarországért, Görögországért és Ausztriáért felelős országigazgatója. A dán kiskereskedő cég nem tervez jelentős további áruháznyitásokat Magyarországon, mert közel lefedettnek tekintheti a piacot. Ugyanakkor más, hagyományos boltláncokkal szemben jól boldogul az online értékesítéssel a JYSK.  A cégvezető beszélt arról is, hogy a gyenge forint milyen hatással lehet az árcímkékre. 
Vásárló Megjelent az űrkutatásból származó technológia a fogkrémeknél
Buksza blog | 2024. december 15. 18:03
Az űrhajók és a fogkrémek meglehetősen távol állnak egymástól, ám összekötheti őket, hogy hasonló módszerekkel készülnek. Legalábbis a Colgate ebbe az irányba megy. 
Vásárló Ki lehet törni a bejgli, halászlé, töltött káposzta háromszögből? A franciák mutatják a karácsonyi lakomadivatot
Buksza blog | 2024. december 15. 11:13
A franciák karácsonyi ételválasztása megmutatja, hogy ki lehet törni a halászlé, töltött káposzta, bejgli készítésének Bermuda-háromszögéből, ha egy kicsit bonyolultabban gondolkodik a házi szakács.
Vásárló Furcsa balesetben halt meg egy Magyarországon is népszerű márka alapítója
Privátbankár.hu | 2024. december 15. 08:26
Kirándulás közben történt a szerencsétlenség.
Vásárló Futárok nevében verik át a gyanútlan online vásárlókat a csalók: figyelmeztet a szlovák rendőrség
Privátbankár.hu | 2024. december 12. 12:59
Egy újfajta csalásra hívja fel a figyelmet a magyar nyelvű szlovákiai sajtó, ami vélhetően nem csupán Magyarország északi szomszédjának lakóit veszélyezteti.
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG