1p

Miből lesz pénz a választási osztogatásra?
Mit okoz az árrésstop?
Mit kellene tenni a költségvetéssel?

Online Klasszis Klub élőben Békesi Lászlóval!
Vegyen részt és kérdezze Ön is a korábbi pénzügyminisztert!

2025. június 11. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Beindulhat az európai plázaépítési roham idén, a 2008-as csúcsévet is bőven maga mögött tudhatja majd az idei: 2,9 millió négyzetméternyi új bevásárlóközpont épülhet
Beindulhat az európai plázaépítési roham idén, a 2008-as csúcsévet is bőven maga mögött tudhatja majd az idei: 2,9 millió négyzetméternyi új bevásárlóközpont épülhet


2010-ben az új bevásárló-központok fejlesztésének alacsony száma korlátozta a kiskereskedők terjeszkedési terveit, ám jövőre a rendelkezésre álló területek növekedése új lehetőségeket teremthet a feltörekvő országokban – derül ki a CB Richard Ellis (CBRE)  ingatlan-tanácsadó legfrissebb kutatásából.

A CBRE jelentése rávilágít arra, hogy 2010-ben mintegy 1,9 millió négyzetméter bevásárlóközpont-terület épült fel Európában, 36 százalékkal kevesebb, mint egy évvel korábban. 2009-ben is csökkent a fejlesztési ütem a 2008-as csúcsévhez képest, mégpedig 30 százalékkal. 2011-ben viszont, ha az építés alatt álló fejlesztések időben elkészülnek, mintegy 2,9 millió négyzetméternyi új kiskereskedelmi létesítménnyel nőne az európai kínálat, amely 53 százalékos emelkedést jelentene.

Bár az építés alatt álló fejlesztések összterülete még mindig jelentősen elmarad a 2007-2008-as évekhez képest, az olyan piacok iránti bizalom, mint Törökország, Oroszország és Lengyelország, jelentősen növeli az építkezések számát, és az átadott ingatlanok területe is emelkedést jelez. Jelenleg 146 darab húsz ezer négyzetméteresnél nagyobb bevásárló-központ épül Európában: a legtöbb Törökországban (1,3 millió négyzetméter 26 helyszínen), Oroszországban (Moszkvában és Szent-Péterváron 19 helyszínen 856 ezer négyzetméter) és Lengyelországban (712 ezer négyzetméter 21 helyszínen).

A bevásárlóközpontok építése Törökországban például újra virágzik, ami a 2010-es erős gazdasági növekedéssel, és ebből következően a kereskedők, a fejlesztők és a befektetők bizalom-növekedésével magyarázható. 2011-re szintén jók a kilátások, és ez újabb márkákat vonz Törökországba, ahol a jelen lévő nemzetközi brandek szintén agresszíven terjeszkednek.

Nyugat-Európában Olaszország (394 ezer négyzetméter), Németország (369 ezer négyzetméter) és Spanyolország (356 ezer négyzetméter) piacán legerősebb az építkezési lendület, míg az Egyesült Királyságban három ingatlan áll fejlesztés alatt, amelyek közül legnagyobb a szeptemberben nyíló, 177 ezer négyzetméteres Westfield Stratford City.

Lassan kienged a fék
Magyarországon az utóbbi években jelentősen lecsökkent az újonnan átadott bevásárló központok száma. 2010-ben mindösszesen 4 új központ nyílt meg, míg 2011 első félévében egy bevásárló központot adtak át: az Europeumot Budapest belvárosában. Jelenleg nyolc új projekt áll építés alatt az országban, összesen 144 ezer négyzetméteren, amelyeket 2011-2012 folyamán adnak át. Ilyen például a KÖKI és a CET Budapesten, és az Árkád Szegeden. Az új projektek általában stratégiai helyszíneken épülnek, és prémium kategóriás bérlőket vonzanak. Több mint tíz projekt várja még az építés megindulását, összesen mintegy 200 ezer négyzetméteren, amelyek megkezdését a válság miatt tolták el. A kiskereskedelmi forgalom lassú növekedésével az építések száma is növekedni fog középtávon.


John Welham, a CBRE európai kiskereskedelmi befektetésekért felelős vezetője szerint „a gazdasági válság óta a befektetők többsége a legjobb ingatlanokra és helyszínekre koncentrál, és ma is ez a helyzet, bár a kiskereskedelmi szektorban egyre több az olyan tőke, amely „értéknövelt” lehetőségeket keres. A bevásárlóközpontok fejlesztésének alacsony szintje Nyugat-Európában, és a kockázatosabb piacok iránti érdeklődés emelkedése 2011-ben a befektetői aktivitás növekedését eredményezheti.”

Privátbankár

Címkék: Vásárló

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Vásárló Kiderült, milyen árak várják a magyar autósokat a hosszú hétvégén
Privátbankár.hu | 2025. június 6. 15:25
Mutatjuk, mire számíthat a kutakon.
Vásárló Tarol a magyar Lidl: naponta több mint 4 milliárdnál tart a boltlánc
Privátbankár.hu | 2025. június 3. 07:55
Utcahosszal vezet a Lidl. 
Vásárló Itt vannak a számok: mi készül a benzinkutakon?
Privátbankár.hu | 2025. május 30. 15:22
Így alakulhatnak az árak a hónap utolsó napján.
Vásárló Visszatértek az ÖKO KALAND hősei – új epizódokkal bővül a SPAR fenntarthatósági minisorozata
PR | 2025. május 28. 12:14
Azok a gyerekek, akik néhány éve megismerkedtek Szellőcskével, Vizecskével, Tüzecskével, Földecskével és Szívecskével, most újra örülhetnek: folytatódik a SPAR Magyarország edukatív animációs sorozata, az ÖKO KALAND. A fenntarthatóság témáját játékos és érthető formában feldolgozó kisfilmek most új részekkel térnek vissza, hogy a legfiatalabb korosztályt ismét elvarázsolják – és közben tanítsák is.
Vásárló Drasztikus áremelésre kényszerülhet a Temu
Privátbankár.hu | 2025. május 27. 19:28
Felére zuhant a Temut üzemeltető Pinduoduo (PDD) Holding profitja az első negyedévben.
Vásárló Rangsorolták a vásárlókat, a magyar eredmény kiábrándító
Privátbankár.hu | 2025. május 27. 12:51
Az európai vevők többsége szerint nem lesz jobb a helyzet. 
Vásárló Nagy Márton valami olyanra készül, aminek sok magyar örülhet
Privátbankár.hu | 2025. május 26. 14:02
Úgy tűnik, hogy haladnak a tárgyalások a következő árrésstophoz.
Vásárló Ritka dobásra készülnek a benzinkutak
Privátbankár.hu | 2025. május 26. 09:57
Ugyanazon az áron adhatják kedden mind a 95-ös oktánszámú üzemanyagot, mind a gázolajat, mint hétfőn. 
Vásárló Elsöprő mutatvány várható az Alditól, a Lidltől és a többiektől is
Buksza blog | 2025. május 24. 16:03
Tovább hanyatlanak a hagyományos, mindenfélét kínáló nagyáruházak, és nem az elektronikus kereskedelem veszi át a helyüket. Az emberek még inkább figyelni fognak a pénztárcájukra a következő években.
Vásárló Akciós termékekre vadászó vevők között tört ki bunyó egy csehországi Lidlben, élen a nyugdíjas vásárlókkal
Privátbankár.hu | 2025. május 24. 11:54
Nagyot téved, aki azt hiszi, hogy a csehek minden körülmények között megőrzik a hidegvérüket. Ha akciós termékekről van szó, akkor ők is hajlamosak elveszteni az önuralmukat.
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG