A közleményben kiemelték, hogy 2018 márciusában az újonnan forgalomba helyezett személygépkocsik között 201 tisztán elektromos meghajtású jármű található, számuk idén elérheti a 2500-at. Arra is rámutattak, hogy az alacsony betéti kamat és a devizaalapú forinthitelek nagy részének lezárása ösztönzi a fogyasztást, ennek köszönhetően az új és a használt gépjárműimport is fejlődik, erősödik az idősödő autópark lecserélésének folyamata. Az utakon lévő autók átlagéletkora ugyanis katasztrofális Magyarországon, erről korábban mi is írtunk.
Még mindig a Suzuki a mi autónk
A személygépkocsi típusok közül ezúttal is a Suzukiból adták el a legtöbbet az év első három hónapjában, összesen 4876-ot. Fordból 3307, Skodából 3120, Opelből 2730, Toyotából 2336 kelt el. Az előző év azonos időszakában is a Suzuki állt az élen, a második helyen szintén a Ford volt, a harmadik, illetve a negyedik helyet pedig 2018. első negyedévéhez hasonlóan a Skoda, illetve az Opel szerezte meg.
A kishaszon-jármű piac visszaesése megállt ebben az időszakban, ebből a típusból az első három hónapban 17,8 százalékkal többet értékesítettek az előző év azonos időszakához képest. A nagyhaszon-járműveknél folytatódik a piac növekedése, a 2018. január-márciusi időszakban 48 százalék volt a bővülés. A motorkerékpár piac ugyanakkor továbbra is gyenge, a márciusi 5,9 százalékos és az első három hónapban elért 28,5 százalékos bővülés ellenére a forgalomba helyezett motorkerékpárok száma még mindig csupán 478 volt.