3p

Hamarabb hazahozná az uniós pénzeket egy Tisza-kormány, mint az Orbán-kormány?
Maradt még szövetségese Magyarországnak Európában?

Online Klasszis Klub élőben Szent-Iványi Istvánnal!
Vegyen részt és kérdezze Ön is a neves külpolitikai szakértőt!

2025. július 30. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Rekordforgalom volt tavaly a magyarországi használtautó-piacon, ahol változatlan a 10 évnél idősebb kocsik túlsúlyának kedvezőtlen trendje - szakadt, öreg, környezetszennyező autókat hozunk be százezresével nyugatról, ha nem változik a szabályozás, akkor Magyarország Európa roncstemetőjévé válik.

A használt autók kereskedelmével foglakozó Das Weltauto összeállítása szerint Magyarországon 2017-ben 687 991 használt gépjármű átírását regisztrálták a hatóságok, ez 10,9 százalékos növekedés 2016-hoz képest. A Datahouse adatai alapján a piac így túlszárnyalta a 2005-ös csúcsévet, amikor 639 104 kocsi talált új gazdára.

Alsó-középkategóriás és Opel - ez a magyarok kedvence

Tavaly az alsó-középkategóriás autók voltak a legnépszerűbbek, az eladások 30 százalékát (210 880 autó) tették ki ezek a modellek, kisautót 25 százalékban (176 185 autó), felső-középkategóriás gépet 15 százalékban (106 905 autó) választottak, és 5152 használt luxusautó is gazdára talált belföldön.

A legnépszerűbb márka az Opel (93 493 autó), a Suzuki (70 146 autó) és a Volkswagen (66 879 autó) volt. A legnagyobb érdeklődés Budapesten (173 962 autó) és Pest megyében (112 463 autó) mutatkozott a használt kocsik iránt.

Egyetlen év alatt 37 ezer 15 évesnél öregebb autót hoztunk be - Európa roncstemetőjévé válunk

A belföldi autópark átlagéletkora 14 év felett van, míg az uniós átlag 10,7 év.

Frank György, a Das WeltAuto márkaigazgatója szerint 2018-ban várhatóan tovább növekszik a piac, fontos lenne azonban, hogy elkezdjen csökkenni a hazai autóállomány átlagéletkora. Ehhez arra van szükség, hogy tovább bővüljenek az újautó-eladások, egyidejűleg letisztuljon az import, korlátozódjon az idős, környezetszennyező járművek behozatala külföldről. Európa roncstemetőjévé kezdünk válni a 2017-ben közel 37 000 tizenöt évesnél idősebb használt autó importjával és forgalomba helyezésével - figyelmeztetett Frank György.

Több százezer vén csotrogányt hoztunk be

A Datahouse adatközlő szerint tavaly 155 414 használt autó érkezett be külföldről az országba, ami 9 százalékos növekedés 2016-hoz képest. A 2012. évi importboom óta pedig összesen 641 015 gépkocsit vettek a magyarok külföldről. A behozott járműveknek mindössze 20 százaléka volt fiatalabb ötévesnél, 61 százaléka ugyanakkor tíz évnél idősebb.

A tipikus ellopott autó fehér színű, 7 éves, Ford vagy Volkswagen márkájú és jó eséllyel céges flottához tartozik - ezeket az autómárkákat imádják a tolvajok >>

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Vásárló Csütörtökön lesz némi mozgás a benzinkutakon
Privátbankár.hu | 2025. július 23. 11:13
Csak az egyik üzemanyagfajta ára változik.
Vásárló Veszélyes kínai csomagok szivárognak Magyarországra is? Megkongatták a vészharangot
Privátbankár.hu | 2025. július 20. 10:21
Aggasztó híreket hozott az uniós biztos.
Vásárló Többet nem nyúl bele a kormány az üzemanyagok árába Magyarország szomszédjában
Privátbankár.hu | 2025. július 14. 17:36
Elengedik a horvát intézkedést.
Vásárló Summer Colors 2025 – a paletta, ami uralni fogja a gardróbunkat
PR | 2025. július 14. 11:54
Már javában tombol a nyár, a napfény szinte minden reggel biztos pontként köszönt minket, és a hosszú, meleg esték magukkal hozzák a szabadság, a könnyedség és az önkifejezés vágyát. A ruhatárunk ilyenkor természetesen átalakul – ahogyan mi is. Nem véletlen, hogy minden nyárnak megvannak a maga színei, amelyek nemcsak a kifutókon, hanem a mindennapjainkban is határozott jelenlétet követelnek. A 2025-ös szezon palettája egyszerre vibráló, friss és mégis klasszikusan kifinomult. Mi pedig boldogan öltöztetjük fel a stílusunkat ezekbe az árnyalatokba – mert ez a nyár rólunk szól.
Vásárló A 2025-ös év színtrendjei: a barna és a Mocha Mousse hódítása
Márkázott tartalom | 2025. július 13. 11:30
Ahogy múlnak az évek, a színtrendek új lendületet vesznek, alkalmazkodva az aktuális divatigényekhez. Mire számíthatunk 2025-ben? A szakértők egy új divatos színt jeleznek előre: a Mocha Mousse-t. Vajon hogyan alakíthatja át ez a finom nevű árnyalat a babakocsi piacot? A sötétbarna visszahódítja régi helyét, új lehetőségeket nyitva meg.
Vásárló Modern iroda, régi szokások: miért nyomtatunk még mindig?
Márkázott tartalom | 2025. július 13. 10:33
A legtöbb munkahely ma már digitális, vagy legalábbis annak tűnik. Felhőalapú dokumentumok, online megbeszélések, digitális aláírás. Azt gondolnánk, a nyomtatók ideje lejárt. Ennek ellenére még mindig ott búgnak a sarkokban, és napi szinten használatban vannak. De miért nyomtatunk a modern irodában, amikor papír nélkül is hatékonyak lehetnénk? És vajon mit árul el ez a szokás a vállalati működésről?
Vásárló A Spar zöld jövőt épít mindannyiunkért
PR | 2025. július 8. 15:13
Tudtad, hogy bevásárlás közben is tehetsz a bolygóért? A Spar fenntarthatósági programjaival minden apró lépés számít – és ebben te is részt vehetsz.
Vásárló Várt a tankolással? Ennek nem fog örülni
Privátbankár.hu | 2025. július 7. 16:38
Enyhén emelkedhetnek az árak.
Vásárló Ettől féltünk: visszatért a két számjegyű áremelkedés a boltokba
Gáspár András, Valkai Nikoletta | 2025. július 7. 05:42
Második hónapja újra drágul a családi nagybevásárlás a hazai hipermarketekben, három hónap szünet után visszatért a két számjegyű drágulás is az élelmiszer-fronton. A Privátbankár Árkosár-felmérés megnézte, hol tart most az árrésstop, mennyibe kerül a dinnye és az alkoholmentes bor.
Vásárló Építsünk brandet a csomagolással!
Márkázott tartalom | 2025. július 6. 10:42
Ahhoz, hogy hosszú távú sikereket érjen el a vállalkozásunk, elengedhetetlen a tudatos márkaépítés. Azon túl, hogy kell egy jó logó és egy találó szlogen, stratégiára is szükség van hozzá. Ennek pedig jó esetben része a termékek külső megjelenése, csomagolása is.
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG