A más termékek mellett a Kit Kat márkáról ismert multi, a Hershey mérsékelte éves árbevétel- és nyereség-
előrejelzését, miután az idei második negyedévben 17 százalékkal csökkentek eladásai – jelentette a Reuters. A rossz eredményt elsősorban az magyarázza, hogy a fogyasztók az elmúlt évek inflációja miatt visszavették az édességekre fordított kiadásaikat.
A Hershey azon kevés vállalat között volt az elmúlt időszakban, amely két számjegyű mértékben emelte árait, ám ennek ellenére növelni tudta piaci részesedését. Ugyanakkor a fogyasztók jobban megnézik, hogy mire költik a pénzüket számos olyan jövedelmi csoportban, amely a cég édességeit vásárolja. Folyamatosan keresik kedvenc termékeik olcsóbb alternatíváit.
„Előre látva, hogy mi várhat ránk 2025-ben, megtettük az első lépéseket a költségeink várható növekedésének ellentételezésére” – mondta a céges gyorsjelentés megjelenéséhez kapcsolódva Michele Buck, a Hershey vezérigazgatója. Szorosan együtt akarnak működni kereskedő partnereikkel, hogy az elkerülhetetlen drágulás egyben ne legyen elviselhetetlen a vásárlók számára.
Elemzők szerint a cég rövid távon nem lesz abban a helyzetben, hogy teljesen áthárítsa költségeit a fogyasztóira vagy elnyelje azokat a hatékonyság növelésével. Ezért a tőzsdei befektetők kisebb profitot várhatnak tőle a közeljövőben. A vállalat 2,07 milliárd dollár árbevételt ért el az elemzők 2,31 milliárdos várakozásával szemben. A bruttó profitráta 45,5 százalékról 40,2 százalékra csökkent. A 2024-es évre immáron csak kétszázalékos árbevétel-növekedést várnak szemben a korábbi két-három százalékos céges prognózissal.