Az élelmiszeripar egyik óriáscége, a Nestlé olyan új megoldással állt elő, amely a cég szerint 60 százalékkal csökkenti a tejpor zsírtartalmát, miközben - a cég szerint - az ebből készült tej ízén vagy állagán ezt nem lehet észrevenni. A módszer lényege, hogy olyan fehérjéket adnak a sovány tejhez, amely úgy viselkednek, mintha zsírok lennének.
A végeredmény egy alacsonyabb kalóriatartalmú termék, amelynek nem lehet érezni az ízén a különbséget az eredetihez képest. „Kihasználva a tudásunkat a táplálkozástudomány és a termékfejlesztés terén, a Brazíliai Ninho Adulto kutatóbázison hoztuk létre az alacsony zsírtartalmú, mégis zsíros ízű tejet” – mondta Isabelle Bureau-Franz, a Nestlé élelmezési kutatás-fejesztési (k+f) üzletágának vezetője. „Ez az innováció forradalmasítja a tejtermékek élvezetét” – tette hozzá Laurent Alsteens, a vállalat stratégiai üzleti szervezeti egységének vezetője.
A Ninho a Nestlé népszerű márkája a dél-amerikai országban. A cég illetékes vezetői biztosak benne, hogy a mostani és a jövőbeni fejlesztések is elnyerik a fogyasztók elismerését. Az új tejporféleség csak az egyik termék, ami a Nestlé fejlesztési boszorkánykonyhájában készül. Szigorúan tudományos alapon olyan élelmiszereken dolgoznak, amelyek belső cukortartalmát enzimek felhasználásával csökkentik. Mikroszénsavas megoldással javítják a csokoládék krémességét, miközben figyelembe veszik a fogyasztók ízpreferenciáit is. (Via ESM Magazin)