1p

Hamarabb hazahozná az uniós pénzeket egy Tisza-kormány, mint az Orbán-kormány?
Maradt még szövetségese Magyarországnak Európában?

Online Klasszis Klub élőben Szent-Iványi Istvánnal!
Vegyen részt és kérdezze Ön is a neves külpolitikai szakértőt!

2025. július 30. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A vidéki városok között nagynak számító, 76 ezer négyzetméteres kiskereskedelmi állományával és erős vásárlóerejével Győr kiskereskedelmi piaca kiemelkedik a magyar regionális városok közül. Az eredményhez nagyban hozzájárul Szlovákia közelsége is a bevásárló turizmuson keresztül.

A CA Immo összeállítása szerint Debrecen és Szeged után Győrben a legnagyobb a kiskereskedelmi állomány; a megyeszékhely mintegy 76 000 m2 kiskereskedelmi területtel rendelkezik négy bevásárlóközpontban. A központok között található belvároshoz közeli, klasszikus bevásárlóközpont és tipikusan az autós forgalomra építő, városszéli kiskereskedelmi park.

A megyeszékhely vásárlóereje is kimagaslónak mondható. A főváros után Székesfehérvár és Győr a leggazdagabb megyeszékhely, ahol alacsony a munkanélküliség, az országos átlagnál magasabb jövedelem és költési hajlandóság jellemző a városra, és a szlovák határhoz való közelség is tovább erősíti a helyi keresletet.

Gulyás Ede, a CA Immo magyarországi vezetője elmondta: Szlovákia közelsége a többi vidéki városhoz képest egyedi helyzetet teremt a győri kiskereskedelmi piacnak. A város egyértelműen profitál a leggazdagabb szlovákiai régióból érkező bevásárló turizmusból, ami a gyenge forint és az erősödő árérzékenység miatt várhatóan a közeljövőben is kitart.

A CBRE ingatlan-tanácsadó elemzése alapján a város lélekszámát figyelembe véve (kb. 131.000 fő), Győrben kb. 585 négyzetméter eladótér jut egy lakosra, ami a legmagasabb értéknek számít Magyarországon. A négy modern kereskedelmi központ mellett említést érdemel a belvárosi bevásárló zóna, ami sok regionális piaccal ellentétben viszonylag erős

Város Kereskedelmi állomány (m2) Kiskereskedelmi ellátottság (m2/1000 fő)
Budapest 928 000 539
Debrecen 98 500 475
Szeged 89 200 526
Győr 76 300 585
Kecskemét 64 900 578
Pécs 56 100 356
Székesfehérvár 53 600 526
Miskolc 50 500 299
Nyíregyháza 39 300 334
Forrás: CBRE


A győri kiskereskedelmi piac stabilitását alátámasztja a város egyik bevásárlóközpontjának első félévi adatai. A pláza idei első hat hónapjának számai már javuló tendenciát mutatnak a retail szegmensben, hiszen az előző évekhez képest jó eredménnyel zárták az időszakot.

A szakértő hozzátette, hogy ha egy bizonyos piaci szegmensben vagy vonzáskörzetében túlkínálat van bevásárlóközpontokból, a meglévő vásárlóerő nem lesz képes eltartani az összeset és a gyengébbek óhatatlanul veszteségesek lesznek, ennek következtében pedig megnő a fizetési problémákkal küszködő bérlőik száma.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Vásárló Csütörtökön lesz némi mozgás a benzinkutakon
Privátbankár.hu | 2025. július 23. 11:13
Csak az egyik üzemanyagfajta ára változik.
Vásárló Veszélyes kínai csomagok szivárognak Magyarországra is? Megkongatták a vészharangot
Privátbankár.hu | 2025. július 20. 10:21
Aggasztó híreket hozott az uniós biztos.
Vásárló Többet nem nyúl bele a kormány az üzemanyagok árába Magyarország szomszédjában
Privátbankár.hu | 2025. július 14. 17:36
Elengedik a horvát intézkedést.
Vásárló Summer Colors 2025 – a paletta, ami uralni fogja a gardróbunkat
PR | 2025. július 14. 11:54
Már javában tombol a nyár, a napfény szinte minden reggel biztos pontként köszönt minket, és a hosszú, meleg esték magukkal hozzák a szabadság, a könnyedség és az önkifejezés vágyát. A ruhatárunk ilyenkor természetesen átalakul – ahogyan mi is. Nem véletlen, hogy minden nyárnak megvannak a maga színei, amelyek nemcsak a kifutókon, hanem a mindennapjainkban is határozott jelenlétet követelnek. A 2025-ös szezon palettája egyszerre vibráló, friss és mégis klasszikusan kifinomult. Mi pedig boldogan öltöztetjük fel a stílusunkat ezekbe az árnyalatokba – mert ez a nyár rólunk szól.
Vásárló A 2025-ös év színtrendjei: a barna és a Mocha Mousse hódítása
Márkázott tartalom | 2025. július 13. 11:30
Ahogy múlnak az évek, a színtrendek új lendületet vesznek, alkalmazkodva az aktuális divatigényekhez. Mire számíthatunk 2025-ben? A szakértők egy új divatos színt jeleznek előre: a Mocha Mousse-t. Vajon hogyan alakíthatja át ez a finom nevű árnyalat a babakocsi piacot? A sötétbarna visszahódítja régi helyét, új lehetőségeket nyitva meg.
Vásárló Modern iroda, régi szokások: miért nyomtatunk még mindig?
Márkázott tartalom | 2025. július 13. 10:33
A legtöbb munkahely ma már digitális, vagy legalábbis annak tűnik. Felhőalapú dokumentumok, online megbeszélések, digitális aláírás. Azt gondolnánk, a nyomtatók ideje lejárt. Ennek ellenére még mindig ott búgnak a sarkokban, és napi szinten használatban vannak. De miért nyomtatunk a modern irodában, amikor papír nélkül is hatékonyak lehetnénk? És vajon mit árul el ez a szokás a vállalati működésről?
Vásárló A Spar zöld jövőt épít mindannyiunkért
PR | 2025. július 8. 15:13
Tudtad, hogy bevásárlás közben is tehetsz a bolygóért? A Spar fenntarthatósági programjaival minden apró lépés számít – és ebben te is részt vehetsz.
Vásárló Várt a tankolással? Ennek nem fog örülni
Privátbankár.hu | 2025. július 7. 16:38
Enyhén emelkedhetnek az árak.
Vásárló Ettől féltünk: visszatért a két számjegyű áremelkedés a boltokba
Gáspár András, Valkai Nikoletta | 2025. július 7. 05:42
Második hónapja újra drágul a családi nagybevásárlás a hazai hipermarketekben, három hónap szünet után visszatért a két számjegyű drágulás is az élelmiszer-fronton. A Privátbankár Árkosár-felmérés megnézte, hol tart most az árrésstop, mennyibe kerül a dinnye és az alkoholmentes bor.
Vásárló Építsünk brandet a csomagolással!
Márkázott tartalom | 2025. július 6. 10:42
Ahhoz, hogy hosszú távú sikereket érjen el a vállalkozásunk, elengedhetetlen a tudatos márkaépítés. Azon túl, hogy kell egy jó logó és egy találó szlogen, stratégiára is szükség van hozzá. Ennek pedig jó esetben része a termékek külső megjelenése, csomagolása is.
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG