A Lidl több mint háromszorosára emeli az Egyesült Királyságban lévő áruházaiban a növényi alapú élelmiszereinek kínálatát, miután az elmúlt egy évben 12 százalékkal ugrott meg ezek kereslete. A kínálat bővítésével együtt a választék is szélesebbé válik.
A kiskereskedő új Vemondo! Plant Based márkájának termékei idén csak a legforgalmasabb áruházakban jelennek meg, a jövő évtől kezdve azonban az egész országban megvásárolhatók lesznek. Ebbe beleértendő a 21 új termék is. Ezek magukban foglalják a burgerek, a kolbászok, a húsfalatkák és a felvágottak növényi alapú alternatíváit.
Jelentős összegeket fektetünk a brit farmokba, hogy biztosítsuk termelésük felfutását, ami a termékkínálat növeléséhez kell – mondta Richard Bourns, a Lidl brit leányvállalatának kereskedelmi igazgatója a Retail Gazette kiskereskedelmi szakportál szerint. Hozzátette: Mi vagyunk az első kiskereskedelmi vállalat az Egyesült Királyságban, amely célokat határozott meg a növényi alapú fehérjék kínálatának bővítésére. Az áruházlánc azt szeretné, hogy az újfajta termékeket az alacsonyabb jövedelmű vásárlók is megfizethessék.
Ennek megfelelően úgy látják, hogy az áruházi piacon a legjobb árakat kínálják a növényi alapú élelmiszerek terén. A Lidl azt is bejelentette, hogy a növényi alapú tejtermék-alternatívák kínálatának részesedését is megduplázzák a tejtermékek értékesítésében a következő évben. A kiskereskedő tavaly jelentette be, hogy vissza akarja fogni kínálatában az állati eredetű termékek mennyiségét. Ez része fenntarthatósági stratégiájának.
Bár a húspótló termékek offenzívájára első körben a brit piacon kerül sor, a boltlánc a bevált módszereket - a kereslet függvényében - rendre más országokban is bevezeti, így a magyar üzletekben is előbb-utóbb komolyabb választék lehet ezekből.