A Lidl új márkaépítő kampányt indít az Egyesült Államokban, hogy jobban megismertesse magát az
amerikai vevőkkel – adta hírül az European Supermarket Magazine. Az üzenet a leghétköznapibb kiskereskedelmi közhely: nevezetesen, hogy a Lidl azt hirdeti, hogy a legjobb termékeket kínálja a legalacsonyabb áron. Ezzel még egy speciális tőmondatot is kitaláltak a cég marketingesei. E szerint a Lidl Super-EST Market, akármit is jelentsen ez. Egyébként talán arra akarnak utalni, hogy a világszintű beszerzői hálózattal rendelkeznek, miközben a helyi termékeket is felkarolják.
A reklámkampányhoz felbérelték a MONO tervezőintézetet. A dizájnerek feladata, hogy megújítsák a Lidl teljes amerikai imázsát. Ebbe beleértendők a különböző jelzések, az online videók, a tájékoztatótáblák, a digitális kijelzők és minden, ami az fizikai és az online világban egy magára adó cég látványvilágához hozzátartozik.
Szenvedélyünk a minőség és a választék, különösen az, hogyan segíthetünk vásárlóinknak a megtakarításban – mondta Joel Rampoldt, a Lidl US vezérigazgatója. Eddig is tudtuk, hogy szuperek vagyunk, itt az ideje, hogy ezt minél szélesebb körben mások is megtudják – tette hozzá mellőzve a szerénységet. További üzenete a cégnek, hogy egyedi kínálattal várja vásárlóit. A kampányban a Lidl legjobb oldalait akarják kiemelni. A „legjobb minőség Lidl-est árakon” – mondta Michael Chao, a Lidl US marketingért felelős elnökhelyettese.
A lényeg, hogy a 49 centes (183 forint) croissants és az prémium minőségű importtermékek
vásárlásának lehetősége eljusson az amerikai vevők tudatáig.
Ha lehámozzuk a PR-szöveget az imázskampányról akkor azt láthatjuk, hogy az amerikai piacon a Lidl kicsi játékos a nagy versenytárs Aldihoz képest, amin nyilván javítanának. Az Aldi 1976-ban jelent meg az Egyesült Államokban és jelenleg 2381 áruházzal rendelkezik. A következő öt évben további 800-at akar nyitni. A Lidl 2015-ben nyitotta első boltját Virginia államban, és jelenleg 170 áruháza van.