Az Aldi tapasztalatai szerint az elmúlt két évben jelentősen nőtt a természetes forrásból származó élelmiszerek fogyasztása Spanyolországban: ma már a boltlánc minden ötödik terméke tartalmaz valamilyen organikus összetevőt. A dél-európai országban az Aldi értékesíti a biotermékek 9,6 százalékát – derült ki a Circana tanácsadó cég adataiból.
A boltjaiban megtöltött kosarak 18 százalékában van valamilyen természetes termék, ami azt jelenti, hogy 2022 óta 5,63 százalékkal bővült ezen termékek értékesítése a cégnél.
A vállalat 490 természetes alapanyagokon alapuló terméket kínál spanyolországi áruházaiban. Ezek többsége saját márkás termék a joghurtoktól kezdve a gyümölcsökön át az organikus tehéntejig és tojásig, melyek főként helyi termelőktől származnak. A diszkontlánc egyébként nemrégiben csökkentette 450 árucikkének árát, ennek mértéke elérhette az 50 százalékot is. Az érintett termékek között voltak az organikus étcsokoládék, amelyek 85 vagy 72 százalék kakaót tartalmaznak.
Déli ételek svájciaknak, bázis a portóiaknak
Eközben Svájcban előtérbe helyezik az élelmiszerek értékesítését az egyéb termékkel szemben, mivel utóbbiakat jellemzően az interneten vásárolják meg a fogyasztók. A nem élelmiszer jellegű termékek kínálatának csökkentésével párhuzamosan bővítik élelmiszer-kínálatukat, például a nálunk is ismert, tematikusan kínált ételekkel, a fagyasztott termékek körének szélesítésével és a bioélelmiszerekkel. A tematikus akciókban az ázsiai, a mexikói, az ibériai és balkáni konyha termékeit ajánlják a svácji vevők figyelmébe.
Portugáliában az extenzív növekedésre koncentrál az Aldi: Portó környékén új elosztóközpontot nyitottak, a raktár alapterülete 16 ezer négyzetméter és 21 rakodóponton lehet pakolni az árut fel és le. Az új raktár közelebb viszi a háttérinfrastruktúrát az áruházakhoz, amivel lerövidíti a szállítási folyamatot.
A Lidl is újabb központot épít
Eközben a Lidl Szardínia szigetén nyitott logisztikai központot, amelyből már tizenkettőt működtet Olaszországban. A beruházás értéke 70 millió euró – átszámolva 27,6 milliárd forint – volt. A szardíniai elosztóközpont csökkenti a szigeten lévő 23 áruház kiszolgálásának szállítási igényeit.
Emellett az olasz piacon jelenleg 750 boltot működtető Lidl 40 új áruházat akar nyitni a dél-európai országban, amihez 400 millió eurót, tehát nagyjából 158 milliárd forintot kell befektetnie. (Via ESM Magazine)