3p

Megmutatjuk, hogy hogyan igazodnak a diszkontok a vásárlói igényekhez.

Az Aldi tapasztalatai szerint az elmúlt két évben jelentősen nőtt a természetes forrásból származó élelmiszerek fogyasztása Spanyolországban: ma már a boltlánc minden ötödik terméke tartalmaz valamilyen organikus összetevőt. A dél-európai országban az Aldi értékesíti a biotermékek 9,6 százalékát – derült ki a Circana tanácsadó cég adataiból.

A boltjaiban megtöltött kosarak 18 százalékában van valamilyen természetes termék, ami azt jelenti, hogy 2022 óta 5,63 százalékkal bővült ezen termékek értékesítése a cégnél.


A vállalat 490 természetes alapanyagokon alapuló terméket kínál spanyolországi áruházaiban. Ezek többsége saját márkás termék a joghurtoktól kezdve a gyümölcsökön át az organikus tehéntejig és tojásig, melyek főként helyi termelőktől származnak. A diszkontlánc egyébként nemrégiben csökkentette 450 árucikkének árát, ennek mértéke elérhette az 50 százalékot is. Az érintett termékek között voltak az organikus étcsokoládék, amelyek 85 vagy 72 százalék kakaót tartalmaznak.

Déli ételek svájciaknak, bázis a portóiaknak

Eközben Svájcban előtérbe helyezik az élelmiszerek értékesítését az egyéb termékkel szemben, mivel utóbbiakat jellemzően az interneten vásárolják meg a fogyasztók. A nem élelmiszer jellegű termékek kínálatának csökkentésével párhuzamosan bővítik élelmiszer-kínálatukat, például a nálunk is ismert, tematikusan kínált ételekkel, a fagyasztott termékek körének szélesítésével és a bioélelmiszerekkel. A tematikus akciókban az ázsiai, a mexikói, az ibériai és balkáni konyha termékeit ajánlják a svácji vevők figyelmébe.

Újabb lépés az Alditól és a Lidltől
Újabb lépés az Alditól és a Lidltől
Fotó: Aldi

 

Portugáliában az extenzív növekedésre koncentrál az Aldi: Portó környékén új elosztóközpontot nyitottak, a raktár alapterülete 16 ezer négyzetméter és 21 rakodóponton lehet pakolni az árut fel és le. Az új raktár közelebb viszi a háttérinfrastruktúrát az áruházakhoz, amivel lerövidíti a szállítási folyamatot. 

A Lidl is újabb központot épít

Eközben a Lidl Szardínia szigetén nyitott logisztikai központot, amelyből már tizenkettőt működtet Olaszországban. A beruházás értéke 70 millió euró  – átszámolva 27,6 milliárd forint – volt. A szardíniai elosztóközpont csökkenti a szigeten lévő 23 áruház kiszolgálásának szállítási igényeit. 

Emellett az olasz piacon jelenleg 750 boltot működtető Lidl 40 új áruházat akar nyitni a dél-európai országban, amihez 400 millió eurót, tehát nagyjából 158 milliárd forintot kell befektetnie. (Via ESM Magazine)

 

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Vásárló Nincsen még vége a horrornak a benzinkutakon
Privátbankár.hu | 2025. október 29. 10:36
Újabb áremelkedés jön.
Vásárló Egész évben karácsony – de hová tűnik az ünnep varázsa?
Elek Lenke | 2025. október 27. 19:22
Kint 17 fokot mutat a hőmérő, még októberben vagyunk, de az egyik nagy bevásárlóközpont lakberendezési üzletében már ömlenek ránk a halloweeni mellett a karácsonyi áruk is. Mire eljön az ünnep, elvész annak a varázsa, gondolhatja sok magyar vásárló. De hogyan és miért kezdtek a hazai kereskedők is elmozdulni ebbe az irányba?
Vásárló Csapatépítés: befektetés vagy plusz kiadás?
Márkázott tartalom | 2025. október 27. 18:58
A legtöbb vállalat életében időről időre felmerül a kérdés, hogy vajon tényleg megéri-e csapatépítést szervezni, vagy ez csak egy újabb költség, amit a vezetőség jobb híján elkönyvel a „jó hangulat fenntartása” címen? A válasz azonban sokkal egyértelműbb, mint gondolnánk. Egy jól megválasztott program ugyanis nem csupán a közösséget erősíti, hanem hosszú távon a teljesítményre és a lojalitásra is hat. 
Vásárló Új korszak kezdődik Salgótarjánban: épül a város első STOP SHOP bevásárlóparkja
Natív tartalom | 2025. október 27. 16:18
Salgótarján új fejezethez érkezik: a város központjában, a Lidl melletti területen megkezdődött a régió legújabb STOP SHOP bevásárlóparkjának építése. A CPI Hungary fejlesztésében megvalósuló projekt nemcsak új vásárlási lehetőségeket, hanem modern, fenntartható és közösségbarát környezetet is hoz a nógrádi megyeszékhelyre.
Vásárló Csak ebben a magánkórházban található újszülött/koraszülött intenzív centrum
Natív tartalom | 2025. október 27. 14:33
A természetes szülés fontosságára hívta fel a figyelmet Dr. Siklós Pál, hiszen szerencsére már akár két császár után is lehetséges a hüvelyi szülés, ahogyan ikreknél is. A szülészfőorvos kiemelte a magánegészségügy azon vitathatatlan előnyét, hogy személyhez kötött szülésznő és/vagy szülészorvos választására is lehetőség van. A TritonLife magánkórház közleményében továbbá kiemelik, hogy intézményükben van a magánegészségügyben egyedüliként elérhető újszülött/koraszülött intenzív centrum (PIC II).
Vásárló Miért éri meg ökobarattá tenni egy szálláshelyet?
Márkázott tartalom | 2025. október 27. 12:22
A turizmusban is évről évre egyre fontosabb szempont a fenntarthatóság. Az utazók közül sokan ma már nemcsak a szállás kényelmét vagy elhelyezkedését mérlegelik, hanem azt is, hogy mennyire környezetbarát a hely, ahol megszállnak. Egy ökobarát szálláshely nemcsak a bolygónknak tesz jót, de hosszú távon a tulajdonosnak is, hiszen csökkenhetnek a költségek, nőhet a vendégek elégedettsége és a vállalkozás vonzóbbá válhat a piacon. 
Vásárló Nagy öröm érte az Aldi vásárlóit
Privátbankár.hu | 2025. október 21. 08:14
Megduplázza az online vásárlás elérhetőségét.
Vásárló Milyen termékeket érdemes értékesíteni a magyar online piactereken?
Márkázott tartalom | 2025. október 20. 16:56
A magyar online kereskedelem folyamatosan bővül, és a piacterek egyre népszerűbbek a vásárlók körében. Az eladók számára ez hatalmas lehetőségeket kínál, ugyanakkor egy fontos kérdést is felvet: mely termékek fogynak a legjobban? A megfelelő termékkör kiválasztása döntő lehet a siker és a stagnálás között.
Vásárló Brand safety vs. bevétel: mit kezdjenek a kiadók a „szürke zónás” hirdetőkkel?
Márkázott tartalom | 2025. október 20. 10:17
A hazai online médiapiac egyszerre él meg két nyomást: az egyik az olvasói bizalom megőrzése, a másik a hirdetési bevétel növelése. A kettő általában együtt halad – amíg nem kerül szóba a „szürke zóna”. Ez az a tér, ahol a hirdető jogilag tiszta, a termékkategória nem tiltott, mégis felmerülhetnek reputációs, ízlésbeli vagy kontextusbeli kérdések. Klasszikus példa, amikor egy komoly, tragédiával foglalkozó cikk mellé fut be harsány, „garantált eredményt” ígérő kreatív. Nem illegális, csak rossz helyen van – és a kiadó márkájától idegen.
Vásárló Egyre jobb magyar autósnak lenni
Privátbankár.hu | 2025. október 20. 09:49
Megint csökkentek az üzemanyagok átlagárai, a dízelről pedig újabb jó hír érkezett.
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG