3p

Megmutatjuk, hogy hogyan igazodnak a diszkontok a vásárlói igényekhez.

Az Aldi tapasztalatai szerint az elmúlt két évben jelentősen nőtt a természetes forrásból származó élelmiszerek fogyasztása Spanyolországban: ma már a boltlánc minden ötödik terméke tartalmaz valamilyen organikus összetevőt. A dél-európai országban az Aldi értékesíti a biotermékek 9,6 százalékát – derült ki a Circana tanácsadó cég adataiból.

A boltjaiban megtöltött kosarak 18 százalékában van valamilyen természetes termék, ami azt jelenti, hogy 2022 óta 5,63 százalékkal bővült ezen termékek értékesítése a cégnél.


A vállalat 490 természetes alapanyagokon alapuló terméket kínál spanyolországi áruházaiban. Ezek többsége saját márkás termék a joghurtoktól kezdve a gyümölcsökön át az organikus tehéntejig és tojásig, melyek főként helyi termelőktől származnak. A diszkontlánc egyébként nemrégiben csökkentette 450 árucikkének árát, ennek mértéke elérhette az 50 százalékot is. Az érintett termékek között voltak az organikus étcsokoládék, amelyek 85 vagy 72 százalék kakaót tartalmaznak.

Déli ételek svájciaknak, bázis a portóiaknak

Eközben Svájcban előtérbe helyezik az élelmiszerek értékesítését az egyéb termékkel szemben, mivel utóbbiakat jellemzően az interneten vásárolják meg a fogyasztók. A nem élelmiszer jellegű termékek kínálatának csökkentésével párhuzamosan bővítik élelmiszer-kínálatukat, például a nálunk is ismert, tematikusan kínált ételekkel, a fagyasztott termékek körének szélesítésével és a bioélelmiszerekkel. A tematikus akciókban az ázsiai, a mexikói, az ibériai és balkáni konyha termékeit ajánlják a svácji vevők figyelmébe.

Újabb lépés az Alditól és a Lidltől
Újabb lépés az Alditól és a Lidltől
Fotó: Aldi

 

Portugáliában az extenzív növekedésre koncentrál az Aldi: Portó környékén új elosztóközpontot nyitottak, a raktár alapterülete 16 ezer négyzetméter és 21 rakodóponton lehet pakolni az árut fel és le. Az új raktár közelebb viszi a háttérinfrastruktúrát az áruházakhoz, amivel lerövidíti a szállítási folyamatot. 

A Lidl is újabb központot épít

Eközben a Lidl Szardínia szigetén nyitott logisztikai központot, amelyből már tizenkettőt működtet Olaszországban. A beruházás értéke 70 millió euró  – átszámolva 27,6 milliárd forint – volt. A szardíniai elosztóközpont csökkenti a szigeten lévő 23 áruház kiszolgálásának szállítási igényeit. 

Emellett az olasz piacon jelenleg 750 boltot működtető Lidl 40 új áruházat akar nyitni a dél-európai országban, amihez 400 millió eurót, tehát nagyjából 158 milliárd forintot kell befektetnie. (Via ESM Magazine)

 

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Vásárló Kapaszkodjon: ilyen idén egy trendi karácsonyfa
Elek Lenke | 2024. december 21. 10:19
Az idei karácsonyi dekorációkban a fenntarthatóság, a természetesség és a letisztult stílus keveredik a fényűző, csillogó elemekkel.
Vásárló Így kell ételt és pénzt menteni – Ön már muncholt?
Elek Lenke | 2024. december 20. 15:12
Egy magyar startup forradalmasította az ételmentést, miközben divattá tette a fenntarthatóságot.
Vásárló Már a munkavállalók vannak jobb alkupozícióban, nem a munkáltatók – interjú Szimeiszter Sándorral, a JYSK vezérével
Csernátony Csaba | 2024. december 19. 05:46
A vásárlóknak kínált termékek kiválasztásában a mesterséges intelligencia helyett inkább az emberi döntésben bízik Szimeiszter Sándor, a JYSK Magyarországért, Görögországért és Ausztriáért felelős országigazgatója. A dán kiskereskedő cég nem tervez jelentős további áruháznyitásokat Magyarországon, mert közel lefedettnek tekintheti a piacot. Ugyanakkor más, hagyományos boltláncokkal szemben jól boldogul az online értékesítéssel a JYSK.  A cégvezető beszélt arról is, hogy a gyenge forint milyen hatással lehet az árcímkékre. 
Vásárló Megjelent az űrkutatásból származó technológia a fogkrémeknél
Buksza blog | 2024. december 15. 18:03
Az űrhajók és a fogkrémek meglehetősen távol állnak egymástól, ám összekötheti őket, hogy hasonló módszerekkel készülnek. Legalábbis a Colgate ebbe az irányba megy. 
Vásárló Ki lehet törni a bejgli, halászlé, töltött káposzta háromszögből? A franciák mutatják a karácsonyi lakomadivatot
Buksza blog | 2024. december 15. 11:13
A franciák karácsonyi ételválasztása megmutatja, hogy ki lehet törni a halászlé, töltött káposzta, bejgli készítésének Bermuda-háromszögéből, ha egy kicsit bonyolultabban gondolkodik a házi szakács.
Vásárló Furcsa balesetben halt meg egy Magyarországon is népszerű márka alapítója
Privátbankár.hu | 2024. december 15. 08:26
Kirándulás közben történt a szerencsétlenség.
Vásárló Futárok nevében verik át a gyanútlan online vásárlókat a csalók: figyelmeztet a szlovák rendőrség
Privátbankár.hu | 2024. december 12. 12:59
Egy újfajta csalásra hívja fel a figyelmet a magyar nyelvű szlovákiai sajtó, ami vélhetően nem csupán Magyarország északi szomszédjának lakóit veszélyezteti.
Vásárló Földbe döngölheti a bíróság a „junk food” élelmiszerek és italok gyártóit
Buksza blog | 2024. december 12. 07:44
Egy magánember olyan pert kezdeményezett az úgynevezett ultrafeldolgozott élelmiszerek gyártói ellen, amely a dohánygyártók elmeszeléséhez hashonló végeredménnyel járhat.
Vásárló Váltás jöhet a boltokban: nyugdíjba mehetnek a mostani bevásárlókocsik
Buksza blog | 2024. december 10. 17:47
Hamarosan megjelenhetnek az okosnak mondott bevásárlókocsik az áruházakban, amelyek két szempontból is kiérdemlik ezt a jelzőt. Sokat tudó elektronikus kütyük és tudják hogyan húzzák ki a pénzt a vevők.
Vásárló Egy speciális hajápoló termék, amelyet érdemes megismerni
Márkázott tartalom | 2024. december 9. 15:29
A keratinos samponok népszerűsége töretlen, de vajon hányan ismerik közelebbről is ezeket a termékeket? Miért jó, ha ezeket használjuk a már megszokott samponok helyett? Cikkünkből ez is kiderül!
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG