Ahogy arról korábban is írtunk, a fogyasztóvédelem vizsgálódik a Malév Ground Handling Földi Kiszolgáló Zrt. reptéri gyakorlatával kapcsolatban.
A vizsgálat megindításának az az apropója, hogy a sajtóban megjelent hírek alapján a földi kiszolgáló a repülőtéri szolgáltatásokat az előzetes tájékoztatásban szereplőnél magasabb áron értékesíti az utasoknak. Először az Index írt arról, hogy a reptér földi kiszolgáló személyzete a légitársaság weboldalán szereplő díj több mint dupláját szedi be azoktól, akik elfelejtettek online becsekkolni.
A portálnak nyilatkozott egy házaspár, akik július 16-án, kedden a hajnali géppel utaztak volna Budapestről Berlinbe, de elfelejtettek időben becsekkolni, ezért azt már csak a ferihegyi reptéren, személyesen intézhették a légitársaság földi kiszolgáló személyzeténél, a Malév GH Zrt.-nél. A fapados légitársaság hivatalos oldala szerint ilyenkor 30 eurót, akkori árfolyam szerint 9950 forintot kell fizetni, a Wizz Air földi kiszolgáló személyzete viszont fejenként már 20 ezer forintot kért a személyes becsekkolásért.
A hatósági eljárás során Budapest Főváros Kormányhivatala azt vizsgálja, hogy a földi kiszolgáló reptéri utasfelvétele során megvalósul-e tisztességtelen vagy megtévesztő gyakorlat. Az ellenőrzés arra is kiterjed, hogy a társaság a díjakat és az igénybe vehető szolgáltatásokat érintően az utasoknak szóló előzetes információknak megfelelően jár-e el.
A Wizz Air reakciója
A szerkesztőségünkhöz eljuttatott közlemény szerint Diederik Pen, a társaság ügyvezető alelnöke és üzemeltetési igazgatója így fogalmazott:
A Wizz Air megerősíti, hogy álláspontja szerint jelenlegi működésével a Malév Ground Handling Zrt. megsérti jogi kötelezettségeit, amikor a kihirdetettnél magasabb árat számít fel az utasoknak, illetve a Wizz Air kínálatában nem szereplő szolgáltatásokat értékesít számukra. A helyzet megoldásának érdekében minden lehetőséget megvizsgálunk, beleértve a szerződés felmondását is.”
Pen emellett elmondta, hogy a társaság szigorú követelményeket szab az utaskezelés területén, és minden partnerétől elvárja, hogy ezeknek eleget tegyen – ha ezt a partnerek nem tartják be és félrevezetik a légitársaság utasait, akkor vizsgálattal és szükség esetén jogi lépésekkel kell szembenézniük.