Szlovákiában a regisztrációs adó bevezetésének lehetőségéről először március végén, még az új kabinet megalakulása előtt beszélt Peter Kazimír, a pénzügyi tárca később kinevezett vezetője, a költségvetés konszolidációját célzó intézkedések között. Az akkori hírek szerint a regisztrációs adó még csak a luxus és a felső közép kategóriába tartozó személygépkocsikat érintette volna. "Biztos nem a Skodákat érinti majd a dolog" - utalt a későbbi miniszter márciusban az új adó által érintett gépkocsik kategóriáira.
A magyar utakon guruló szlovák rendszámú autókra kiírt szigorú törvényi szabályozás megbukását már a kormány is belátta, és be is nyújtották a módosító javaslatot, amellyel a közalkalmazottak igen jól járnak. Részletek>> |
A szlovák lap szerint a tárca tervei időközben úgy módosultak, hogy az új adó a kis és a középkategóriába tartozó személyautókat is érintené, tehát többek között azokat a pénzügyminiszter által említett Skodákat is, amelyek hagyományosan vezetik a legkeresettebb autótípusok Szlovákiai listáját. A regisztrációs adó a gépkocsik teljesítményének függvényében emelkedne, összege pedig tíz euró körüli összegtől néhány száz - korábbi közlés szerint 1 500 - euróig terjedne.
Radko Kuruc, a pénzügyminiszter tanácsadója szerint, a regisztrációs adó egyszeri, az autó első szlovákiai regisztrációjakor fizetendő, környezetvédelmi elveket figyelembe vevő illeték lesz. A regisztrációs adó megközelítőleg 75 ezer gépkocsit érint majd évente, átlagban ennyi autó új regisztrációjára kerítenek ugyanis sort tulajdonosaik minden évben Szlovákiában. A regisztrációs adó valamilyen formáját az uniós tagországok több mint fele alkalmazza.