2p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

Erős éve volt a hazai kiskereskedelemnek.
Vásárlók advent negyedik vasárnapján, aranyvasárnap a budapesti WestEnd City Center bevásárlóközpontban 2018. december 23-án. MTI/Máthé Zoltán

Idén 11,5 ezer milliárd forint körül várható a kiskereskedelmi forgalom, de karácsony után is rekordmagasságokban a lakossági fogyasztás, köszönhetően az év végi leértékeléseknek, a készleten maradt termékek kiárusításának és a felkészülésnek az óév búcsúztatására. Tavalyhoz képest az idén bő ezermilliárd forinttal nagyobb összeget hagytak a családok a boltok pénztáraiban, az értékesített termékek mennyisége több mint 6 százalékkal emelkedett - írja a Magyar Idők.

És még ott a szilveszter

Változatlanul élénk a lakossági fogyasztás a két ünnep között, főként az élelmiszer-alapanyagokat, italokat kínáló áruházláncoknál, amelyekben már a szilveszter jegyében folynak a bevásárlások.

Az egész évben tapasztalt ütemes bővüléshez hasonlóan a tartós fogyasztási cikkek piaca is élénk maradt karácsony után - írta a lap, megjegyezve: nem kevesen az ajándékok cseréje miatt keresik fel az üzleteket.

Decemberben 1200 milliárd forint körül alakul a bolti értékesítés, ami azt jelenti, hogy az év utolsó hónapjában a lakosság nagyjából 10 százalékkal költ többet tavaly decemberhez képest - mondta a Magyar Időknek Vámos György, az Országos Kereskedelmi Szövetség főtitkára.

Rekordot ér el a kiskereskedelem az idén, egész évben csúcson volt a lakossági fogyasztás. "A családok jövedelmi helyzetének erőteljes javulását jól tükrözi, hogy folyó áron számolva a vásárlók 2018-ban összességében körülbelül nyolc százalékkal költöttek többet napi fogyasztási és tartós cikkekre" - mondja Vámos György.


A főtitkár szerint a teljes magyarországi kiskereskedelem a tavaly mért 10 465 milliárd forintos forgalom után ebben az évben várhatóan 11,5 ezer milliárdos értékesítést ér el.

Ha nem jó az ajándék...

A két ünnep között sokan akarják kicseréltetni az ajándékba kapott termékeket. Ha azonban nem minőségi, csupán esztétikai probléma merül fel, gyakran a vállalkozó jóindulata szükséges ahhoz, hogy célt érjen a fogyasztó. (Hogy milyen feltételekkel veszik vissza az üzeltek a termékeket, arról itt és itt is írtunk.)


LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Vásárló Búcsú az 1687 milliárd forintos értéktől: eladósorba kerülhet a Dr. Martens
Buksza blog | 2024. április 23. 10:07
Az elmúlt hónapokban egymás után érkeztek a rossz hírek a legendás Dr.Martens bakancsokat gyártó vállalat háza tájáról, aminek a márka önállóságának elvesztése lehet a következménye.
Vásárló Inkább a pénzre szavaztak: maradnak a kínálatban az egészségtelenebbnek mondott élelmiszerek
Buksza blog | 2024. április 23. 07:44
Elbukott egy olyan civil szervezet támadása a kényeztető csokoládék ellen, amely azt gondolja magáról, hogy a hozzá hasonló felvilágosult csoportoknak meg kell védeniük az embereket saját maguktól.
Vásárló Visszafordultak a magyar diszkontok
Csernátony Csaba - Kollár Dóra | 2024. április 22. 05:31
Fordult a kocka a magyarországi diszkontláncokban a Privátbankár Diszkont Árkosár-felmérése szerint áprilisban. Miközben februárról márciusra drágább, most olcsóbb lett a kosár. 
Vásárló Miért nehéz fogást találni a legnagyobb boltláncokon?
Buksza blog | 2024. április 21. 13:16
A kereskedés a legősibb mesterségek közé tartozik, ám egy friss tanulmány szerint nagyot téved az, aki azt hiszi, hogy talpon maradhat az a kereskedő, aki csak a kereskedői szimatára támaszkodik.  
Vásárló Kihívás, szórakozás és megmérettetés is; minden, amit a futóversenyekről tudni kell!
Márkázott tartalom | 2024. április 19. 10:51
A futás egy olyan természetes mozgásforma, amely egyszerűen kivitelezhető, nem igényel komoly anyagi beruházást, hatékony a test számára, ráadásul könnyen beiktatható a napirendünkbe. 
Vásárló Automatikusan megírt SEO szövegekkel a nagy kínai áruház ellen?
Márkázott tartalom | 2024. április 18. 12:11
Az újdonsült nagy kínai webáruház idehaza is tarol, így nem véletlen, hogy a hazai cégek többek között automatikusan megírt SEO szövegekkel és egyéb marketingmegoldásokkal is próbálnak tenni a cég térnyerése ellen. Mivel árban egyszerűen lehetetlen velük versenyezni, így nincs más lehetőség, minőségben és vásárlási élményben kell, még akkor is, ha ez sem olyan egyszerű.
Vásárló Nekiment a Temunak a legendás márka
Csernátony Csaba, Buksza blog | 2024. április 18. 08:42
Régi gondja a legismertebb márkáknak, hogy a hamisítók olyan árukkal bombázzák a vásárlókat, amelyek nagyon hasonlítanak legendás termékeikre, és a végeláthatatlan pereskedés nem segít rajtuk.
Vásárló Példátlan lépésre szánta el magát a magyar Penny tulajdonosa: teljesen új boltot nyitott Berlinben
Buksza blog | 2024. április 17. 10:43
A vegán étkezés egyre inkább „divatba jön”, ha lehet így fogalmazni, amivel igyekeznek lépést tartani az élelmiszergyártók is. Eljött az ideje annak, hogy a kiskereskedők is csatasorba álljanak.
Vásárló Egyértelmű mondás jött a magyar Tesco sorsáról
Buksza blog | 2024. április 16. 07:29
Bár legutóbb a Sparral csapott össze a kormány, de a Tesco is az "örök" felvásárlási célpontok között szerepel. Úgy tűnik, marad ebben a státuszban.
Vásárló Környezetvédelem a társasjáték csomagolásoknál
Márkázott tartalom | 2024. április 11. 09:41
Egyre gyakoribb, hogy a társasjátékok esetében is mind inkább odafigyelnek a csomagolásra. Ezzel előtérbe került az a törekvés, hogy ez az iparág is egyre “zöldebb” legyen. Kérdés persze, hogy a játékok minőségére és sérülékenységére mindez nincs-e negatív hatással?
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG