Az előző negyedévhez képest pedig a második negyedévben közel harmadával nagyobb forgalmat értek el kereskedők, így az éves bővülés is elérheti a 16 százalékot a GKI Digital és az Árukereső.hu közös felmérése szerint.
A felmérésébe mintegy 600 áruházat vontak be, a válaszok a vizsgált szektorokra - műszaki cikk, számítástechnika, játék és kultúra, ruházat-sport és divat-kiegészítők, szépség-egészség, otthon-kert - reprezentatívak.
Sokat rendelünk
A korábbi tájékoztatás szerint a hat legnagyobb szektor 2014-ben több mint 150 milliárd forintos forgalmat ért el, ezzel mintegy 6 százalékos súlyt szerezve saját teljes kiskereskedelmi forgalmukon belül. Az idén az első féléves forgalom elérte a 72 milliárd forintot.
Az online kereskedők a korábbiaknál pozitívabban értékelték a második negyedévi forgalmat, amelyben a hagyományos boltok vasárnapi zárva tartása is szerepet játszik. Megjegyzik ugyanakkor azt is, hogy a vasárnapi pihenőnap bevezetésétől hosszú távon nem várható nagymértékű forgalomnövekedés, csak kisebb szezonális kiugrásokra számítanak az áruházak.
Ez így is maradhat
A felmérésben résztvevők a harmadik negyedév kilátásait is optimistán értékelték, igaz, hogy a harmadik negyedévi teljesítmény általában erős, hiszen több szektor számára is a nyár vége, valamint az ősz eleje az egyik fő szezont jelenti a karácsony mellett.