2p

Mire készülhet a kormány?
Meg lehet még menteni az idei évet az ezer sebből vérző gazdaságban?

Online Klasszis Klub élőben Győrffy Dórával!
Vegyen részt és kérdezze Ön is a közgazdászt, egyetemi tanárt!

2025. július 16. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Az Egyesült Királyság a gazdagabb országok közé tartozik, ám most egy kiábrándító adat érkezett. 

Az Egyesült Királyságban a vásárlók jóval több mint egyharmadának, pontosan 41 százalékának okoz legalábbis időnként gondot a menstruációs higiénia termékeinek beszerzése. Ezen belül 15 százalék azok aránya, kiknek nagyon gyakran vagy mindig le kell mondaniuk az időszakos termékekről, mert másra kell költeniük a pénzüket – idézte a European Supermarket Magazine a brit Aldi felmérését.

A jelentés szerint a bajban lévők 30 százalékának választania kell, hogy ilyen termékeket vásárol-e vagy a legfontosabb napi árucikkekre, élelmiszerre, ruhára, rezsikiadásokra fordítja a pénzét. A szigetországban évente átlagosan egy személynek 128 fontba (60 ezer forint) kerülnek a menstruációs higiénia termékei – derült ki a a Channel 4 tévécsatorna adataiból. Az Aldi UK összehasonlítása szerint a menstruációs higiénia termékei a vásárlók 30 százaléka esetén a tejjel, 29 százalékuknál a friss zöldséggel és gyümölccsel, további 29 százalékuk esetén a kenyérrel „versenyez”. Akik az egészségügyi betétet választják, azok 26 százaléka tisztítószerekről mond le, 18 százalékuk kevesebb pékárut vesz, hogy legyen pénze az időszakos termékekre. A német diszkontlánc a kutatás után bejelentette, hogy ingyen igénybe vehető tisztasági betéteket fog kínálni áruházainak mosdóiban. Emellett több millió időszakos terméket ad át olyan jótékonysági intézményeknek, amelyek a menstruációs szegénység ellen küzdenek. Ebben a Bloody Good Period civil szervezettel működik együtt.

Az Aldi vizsgálatából az előbbiek mellett az is kiderült, hogy akik nem tudják megvenni az időszakos termékeket, azok fele családján, baráti körén belül kér segítséget. Munkahelyén 19 százalékuk néz körül, egészségügyi intézményekhez 13 százalékuk, háziorvosához 11 százalékuk fordul. Vészhelyzetben általában vécépapírt és konyhai törlőt használnak. A válaszadók 42 százaléka kínosan érzi magát azért, mert nem tudja megszerezni a menstruációs higiénia termékeit. Egyharmaduk szégyenkezik emiatt. Közel harmaduk, 31 százalékuk számolt be arról, hogy emiatt kihagy társasági eseményeket, 23 százalékuknak a sportolásban jelent gondot ez a helyzet. Munkahelyi és iskolai problémákról 20, illetve 10 százalékuk számolt be.

Címkék: Vásárló

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Vásárló A Spar zöld jövőt épít mindannyiunkért
PR | 2025. július 8. 15:13
Tudtad, hogy bevásárlás közben is tehetsz a bolygóért? A Spar fenntarthatósági programjaival minden apró lépés számít – és ebben te is részt vehetsz.
Vásárló Várt a tankolással? Ennek nem fog örülni
Privátbankár.hu | 2025. július 7. 16:38
Enyhén emelkedhetnek az árak.
Vásárló Ettől féltünk: visszatért a két számjegyű áremelkedés a boltokba
Gáspár András, Valkai Nikoletta | 2025. július 7. 05:42
Második hónapja újra drágul a családi nagybevásárlás a hazai hipermarketekben, három hónap szünet után visszatért a két számjegyű drágulás is az élelmiszer-fronton. A Privátbankár Árkosár-felmérés megnézte, hol tart most az árrésstop, mennyibe kerül a dinnye és az alkoholmentes bor.
Vásárló Kiderült, melyik márka tarol a hazai újautó-piacon
Privátbankár.hu | 2025. július 5. 11:10
Megőrizte első helyét a BMW a prémium márkák mezőnyében az első fél évben.
Vásárló Egészséges hajkorona: hogyan nyerjük vissza a ragyogást?
Márkázott tartalom | 2025. július 4. 12:20
Bármilyen divatos is a hajszín vagy a frizura, ha maga a haj nem egészséges, a megjelenésünk sem lesz teljes. Egy fényes, dús hajkorona nemcsak az önbizalmunkat növeli, hanem az egészségi állapotunk tükre is. Az idő múlásával és a stresszes hétköznapok hatására egyre nehezebb lehet megőrizni a haj életerejét.
Vásárló Ha benzines autója van, kárörvendhet a hétvégén!
Privátbankár.hu | 2025. július 4. 12:03
A nagykereskedelmi árváltozás csak a dízelt érinti negatívan.
Vásárló Hogyan egyensúlyozz teljesítmény és pihenés között az üzleti életben?
Márkázott tartalom | 2025. július 3. 13:46
A mai üzleti világban gyakran előfordul, hogy a teljesítményt minden elé helyezzük, még akkor is, ha ez hosszú távon a jóllétünk rovására megy. Valójában az igazi siker kulcsa abban rejlik, mennyire tudatosan képes valaki pihenni és regenerálódni. A határidők betartása nem elég, figyelmet kell fordítani arra is, hogyan lehet feltöltődni a mindennapi terhek okozta stressz után.
Vásárló Autóbérlés – megfontolt választás
Márkázott tartalom | 2025. július 2. 13:13
Egyre többen döntenek az autóbérlés mellett pénzügyi szempontokat mérlegelve. Saját járművet fenntartani manapság igencsak költséges vállalkozás, épp ezért sokak számára jobban megéri kocsit bérelni.
Vásárló Mit üzen a cégéről, ahogyan a véleményekre reagál?
Márkázott tartalom | 2025. július 2. 12:00
Amikor valaki új szolgáltatót keres, az első útja gyakran a Google vagy a Facebook értékelésekhez vezet. Ez az első benyomás pillanatok alatt eldöntheti, hogy az érdeklődőből lesz-e vásárló. Az online térben a visszajelzések nemcsak szavak, hanem bizonyítékok. A minőségre, a hozzáállásra, és arra, hogy egy vállalkozás valóban figyel-e ügyfeleire.
Vásárló A szemüveg helyes ápolása a lehető legegyszerűbben
Márkázott tartalom | 2025. július 2. 11:23
A szemüvegesek számára nem csupán egy stílusos kiegészítő a szemüveg, hanem mindennapjaik fontos kelléke. Ha nem vigyáznak rá megfelelően, az akár az életminőségük romlásához is vezethet. 
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG