Az Egyesült Királyságban a vásárlók jóval több mint egyharmadának, pontosan 41 százalékának okoz legalábbis időnként gondot a menstruációs higiénia termékeinek beszerzése. Ezen belül 15 százalék azok aránya, kiknek nagyon gyakran vagy mindig le kell mondaniuk az időszakos termékekről, mert másra kell költeniük a pénzüket – idézte a European Supermarket Magazine a brit Aldi felmérését.
A jelentés szerint a bajban lévők 30 százalékának választania kell, hogy ilyen termékeket vásárol-e vagy a legfontosabb napi árucikkekre, élelmiszerre, ruhára, rezsikiadásokra fordítja a pénzét. A szigetországban évente átlagosan egy személynek 128 fontba (60 ezer forint) kerülnek a menstruációs higiénia termékei – derült ki a a Channel 4 tévécsatorna adataiból. Az Aldi UK összehasonlítása szerint a menstruációs higiénia termékei a vásárlók 30 százaléka esetén a tejjel, 29 százalékuknál a friss zöldséggel és gyümölccsel, további 29 százalékuk esetén a kenyérrel „versenyez”. Akik az egészségügyi betétet választják, azok 26 százaléka tisztítószerekről mond le, 18 százalékuk kevesebb pékárut vesz, hogy legyen pénze az időszakos termékekre. A német diszkontlánc a kutatás után bejelentette, hogy ingyen igénybe vehető tisztasági betéteket fog kínálni áruházainak mosdóiban. Emellett több millió időszakos terméket ad át olyan jótékonysági intézményeknek, amelyek a menstruációs szegénység ellen küzdenek. Ebben a Bloody Good Period civil szervezettel működik együtt.
Az Aldi vizsgálatából az előbbiek mellett az is kiderült, hogy akik nem tudják megvenni az időszakos termékeket, azok fele családján, baráti körén belül kér segítséget. Munkahelyén 19 százalékuk néz körül, egészségügyi intézményekhez 13 százalékuk, háziorvosához 11 százalékuk fordul. Vészhelyzetben általában vécépapírt és konyhai törlőt használnak. A válaszadók 42 százaléka kínosan érzi magát azért, mert nem tudja megszerezni a menstruációs higiénia termékeit. Egyharmaduk szégyenkezik emiatt. Közel harmaduk, 31 százalékuk számolt be arról, hogy emiatt kihagy társasági eseményeket, 23 százalékuknak a sportolásban jelent gondot ez a helyzet. Munkahelyi és iskolai problémákról 20, illetve 10 százalékuk számolt be.