2p

Az Egyesült Királyság a gazdagabb országok közé tartozik, ám most egy kiábrándító adat érkezett. 

Az Egyesült Királyságban a vásárlók jóval több mint egyharmadának, pontosan 41 százalékának okoz legalábbis időnként gondot a menstruációs higiénia termékeinek beszerzése. Ezen belül 15 százalék azok aránya, kiknek nagyon gyakran vagy mindig le kell mondaniuk az időszakos termékekről, mert másra kell költeniük a pénzüket – idézte a European Supermarket Magazine a brit Aldi felmérését.

A jelentés szerint a bajban lévők 30 százalékának választania kell, hogy ilyen termékeket vásárol-e vagy a legfontosabb napi árucikkekre, élelmiszerre, ruhára, rezsikiadásokra fordítja a pénzét. A szigetországban évente átlagosan egy személynek 128 fontba (60 ezer forint) kerülnek a menstruációs higiénia termékei – derült ki a a Channel 4 tévécsatorna adataiból. Az Aldi UK összehasonlítása szerint a menstruációs higiénia termékei a vásárlók 30 százaléka esetén a tejjel, 29 százalékuknál a friss zöldséggel és gyümölccsel, további 29 százalékuk esetén a kenyérrel „versenyez”. Akik az egészségügyi betétet választják, azok 26 százaléka tisztítószerekről mond le, 18 százalékuk kevesebb pékárut vesz, hogy legyen pénze az időszakos termékekre. A német diszkontlánc a kutatás után bejelentette, hogy ingyen igénybe vehető tisztasági betéteket fog kínálni áruházainak mosdóiban. Emellett több millió időszakos terméket ad át olyan jótékonysági intézményeknek, amelyek a menstruációs szegénység ellen küzdenek. Ebben a Bloody Good Period civil szervezettel működik együtt.

Az Aldi vizsgálatából az előbbiek mellett az is kiderült, hogy akik nem tudják megvenni az időszakos termékeket, azok fele családján, baráti körén belül kér segítséget. Munkahelyén 19 százalékuk néz körül, egészségügyi intézményekhez 13 százalékuk, háziorvosához 11 százalékuk fordul. Vészhelyzetben általában vécépapírt és konyhai törlőt használnak. A válaszadók 42 százaléka kínosan érzi magát azért, mert nem tudja megszerezni a menstruációs higiénia termékeit. Egyharmaduk szégyenkezik emiatt. Közel harmaduk, 31 százalékuk számolt be arról, hogy emiatt kihagy társasági eseményeket, 23 százalékuknak a sportolásban jelent gondot ez a helyzet. Munkahelyi és iskolai problémákról 20, illetve 10 százalékuk számolt be.

Címkék: Vásárló

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Vásárló A BYD megirigyelte a Dacia sikerét, indul a gőzhenger
Privátbankár.hu | 2025. március 23. 16:16
Még el sem indult a termelés a BYD szegedi üzemében, de az értékesítés terén már gőzerővel folyik a terjeszkedés. 
Vásárló Kiborítja a boltosokat az árrésről szóló legújabb ötlet, új címkék jöhetnek a romániai üzletekben
Buksza blog | 2025. március 23. 12:12
Romániában azt találta ki az állami fogyasztóvédelmi hatóság, hogy a boltok tüntessék fel a termékek árában foglalt árrést az árcímkéken. A kiskereskedők szerint csacsiság a javaslat.
Vásárló Vészjósló eredményeket tettek közzé Európa egyik központi repterén
Privátbankár.hu | 2025. március 22. 15:41
Finoman szólva sem teljesített jól a biztonsági szolgálat.
Vásárló A Lidl elárulta, miről lehet felismerni az árrésstopos termékeket
Privátbankár.hu | 2025. március 20. 10:17
A kereskedelmi vásárlókat nem szolgálja ki árrésstopos termékekkel a Lidl, a lakosságra viszont semmilyen korlátozás nem vonatkozik – jelentette be a társaság.
Vásárló Következik a nagy leállás: félő, hogy senki nem fog költeni
Buksza blog | 2025. március 19. 15:01
A gazdaság minden ágazatát érintik Donald Trump amerikai elnök vámemelései. Csak a bizonytalanság biztos. 
Vásárló Árrésstop: korlátozást vezetett be a Lidl, a Spar és a Tesco
Buksza blog | 2025. március 17. 18:09
Hétfőn életbe lépett az árrésstop. A boltláncok pedig reagáltak. 
Vásárló Megéri minőségi játékokba beruházni!
Márkázott tartalom | 2025. március 17. 12:55
Az tény, hogy a gyerekjátékok tekintetében különösen fontos a magas minőség. A prémium alapanyagok használata, a szabványoknak megfelelő, tartós és biztonságos kialakítás kulcskérdés. Ezek mellett pedig még a kicsik számára is vonzónak, magával ragadónak kell lenniük.
Vásárló Árrés nélkül: a diszkont legvégső formájával áll elő a Tesco
Csernátony Csaba, Buksza blog | 2025. március 14. 08:52
A Tesco arra készül, hogy ingyen odaadja a vásárlóknak a szavatossági idejük lejártának határhoz érkezett élelmiszereket. A boltlánc első körben a brit üzletekben teszteli a módszert. 
Vásárló Dübörög a vámháború, hamarosan hullanak az árbombák a vásárlókra
Buksza blog | 2025. március 13. 12:49
Az Egyesült Államok, egyben a világ egyik legnagyobb áruházlánca, a Walmart rá akta tolni a Donald Trump vámjaiból származó többletköltségeit kínai beszállítóira. A válasz feltartott középső ujj volt.
Vásárló Bajban a boltlánc: eladná a „családi ezüstöt” az Asda
Buksza blog | 2025. március 13. 12:02
Az Egyesült Királyság egyik nagy áruházlánca, az Asda kissé kétségbeesettnek látszó módszerrel igyekszik pénzhez jutni, hogy mérsékelje felgyülemlett adósságait. Hozzányúlnak a „családi ezüsthöz”.
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG