A tesztidőszak utolsó fázisaként szeptember 26-ától már a teljes vonalon és a teljes üzemidőben járműfelügyelő nélkül, azaz a végleges üzem szerint közlekednek a szerelvények - a tervek szerint egészen a végleges használatbavételi engedély kiadásáig, amit várhatóan ez év végén ad majd ki a hatóság - közölte a BKV Sajtóirodája a Privátbankárral.
Közleményükben felidézik, Budapest új metróvonalán a megnyitás, azaz 2014 márciusa óta zajlik az utasforgalmi próbaüzem, melynek keretében folyamatosak a tesztek annak érdekében, hogy a vonal a végleges használatbavételi engedélyt az év végéig megszerezze. A szerelvények eddig is teljesen automata üzemmódban közlekedtek, de mostanáig voltak járműfelügyelők a vonatokon annak érdekében, hogy probléma esetén beavatkozzanak.
Az elkövetkezendő időszakban is lesznek még olyan tesztek, melyeket utasforgalom nélkül kell elvégezniük a szakembereknek, így szeptember 27-én, október 4-én és október 11-én, azaz három egymást követő hétvégén üzemkezdettől délelőtt 10 óráig a forgalmat pótlóbuszok biztosítják majd.
Forrás: bkk.hu |
A BKV megjegyzi ugyanakkor, mivel nem volt az utasforgalmi próbaüzem során biztonságkritikus hiba és a rendelkezésre állás is folyamatosan eléri február óta a hatóság által előírt, rendkívül szigorú szintet, a járműfelügyelők mostantól az állomások forgalmi ügyeletén teljesítenek majd szolgálatot és onnan avatkoznak be, ha arra esetleg szükség van. Ebben a fázisban fejeződik be a forgalmi személyzet felkészítése a végleges üzemre, valamint az üzemeltetői tapasztalatok összegyűjtése, kiértékelése, illetve benyújtása a hatóság felé.