3p

Elkerülhetetlen lesz a választások utáni megszorítás?
Tényleg egy újabb Bokros-csomagot szeretne a Tisza Párt?

Online Klasszis Klub élőben Bokros Lajossal!

Vegyen részt és kérdezze Ön is a korábbi pénzügyminisztert!

2025. december 10. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A svájciak nagy része macerának tartja a vásárlást, nem pedig szórakoztató időtöltésnek. 

Az időmegtakarítás többet ér a svájciaknak, mint hogy az áruházi akciók levadászásával spóroljanak egy kis pénzt - derül ki Gottlieb Duttweiler Institute (GDI) kutatóintézet felméréséből. 

Az ESM Magazin kiskereskedelmi portál által idézett jelentés címe elmondja a lényeget:

A shoppingolás halott. Hogyan lehetne visszahozni a vásárlás szórakoztató oldalát?

A svájciak ugyanis már nem tekintik élvezetes kikapcsolódásnak a boltokba járást. A felmérés két reprezentatív közvélemény-kutatás eredményét egyesítette, amelyeket 2023 júliusa és augusztusa között végeztek 1500 német ajkú svájci polgár megkérdezésével. A válaszadók kicsit több mint fele, 50,5 százaléka azt mondta, hogy jobban szereti mással tölteni az idejét, mint bevásárlással. Nagyjából negyedük, pontosan 26,4 százalékuk, ha teheti, inkább egyáltalán nem szán időt vásárlásra. 

Svájcban sokan máshogy vásárolnának. Fotó: Pixabay
Svájcban sokan máshogy vásárolnának. Fotó: Pixabay

Az elmúlt 25 évben a svájci vásárlók átlagosan 17 százalékkal mérsékelték azt az időt, amit bevásárlásra fordítanak. Ezt támasztják alá a Svájci Szövetségi Statisztikai Hivatal adatai. Míg 1997-ben hetente átlagosan 139 percet fordítottak a boltok és az áruházak felkeresésére a svájciak, ez az idő 2020-ra 120 percre rövidült.

A GDI becslése szerint 2023-ban 115 percre rövidül a hetente vásárlásra fordított idő.. Ez egyben azt jelenti, hogy a svájci lakosok naponta átlagosan 16,4 percen át vásárolnak. A GDI felmérésében a válaszadók majdnem 20 százaléka azt mondta, hogy kevesebb időt akar vásárlással tölteni a jövőben. A megkérdezettek 85 százaléka úgy véli, hogy ezt az elfoglaltságot a lehető legrövidebben és leghatékonyabban kell letudni.

Csak a válaszadók 3 százaléka akar többet shoppingolni a jövőben és csak 15 százalékuknak nincs gondja azzal, hogy boltról boltra járjon azért, hogy megkapja, amit keres. A felmérés mindezek alapján négyféle vásárlót azonosított. A céltalanul keresgélők, a csak a szükséges dolgokat vásárlók, az optimális vásárlási eredményre törekvők és a hatékonyságot előnyben részesítők csoportját. Az utóbbi három körbe tartoznak azok, akik a hatékony, gyors vásárlás hívei.

A nőkre és a férfiakra egyaránt igaz, hogy évről évre egyre kevesebbet akarnak vásárolni. A nők érdeklődése másfélszer gyorsabban gyengül ez iránt az elfoglaltság iránt, mint a férfiaké. A párok együtt vásárolnak, ahogy a férfiak szerepe erősödik a háztartási munkát elvégzésében.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Vásárló Levelet küldtek Brüsszelbe egy jelentős ügyben – Orbán Viktor is az aláírók közt volt?
Privátbankár.hu | 2025. december 6. 08:57
Megtartanák a hibrid autókat 2035 után is.
Vásárló Adják is, veszik is a használt mobilokat a Magyar Telekomnál
PR | 2025. december 5. 13:41
2 évvel ezelőtti indulása óta már 30 ezernél is több felújított készüléket vásároltak a Magyar Telekom ügyfelei. A vállalat portfóliójában az összes online értékesített mobil 10 százaléka felújított. A felújított készülékek vásárlása mellett folyamatosan nő a népszerűsége a Telekom és a Recommerce közös online platformjának is, ahol bárki eladhatja használt mobilját, tabletét vagy játékkonzolját. Ezzel a megoldással a januári indulás óta több mint 75 millió forintnyi eszközt adtak el az ügyfelek.
Vásárló Leszámolnak az oroszok az iPhone egyik legkedveltebb funkciójával
Privátbankár.hu | 2025. december 4. 13:51
Korlátozzák a FaceTime működését.
Vásárló Itt vannak az új üzemanyagárak – további jó hírt kaphatnak az autósok
Privátbankár.hu | 2025. december 3. 09:47
Az autósok egyik fele örülhet.
Vásárló Hogyan befolyásolja a jármű története az autó eladási árát?
PR | 2025. december 1. 14:34
A motorháztetőn lévő embléma ma már nem minden. Kiderült, hogy a vásárlók számára nagyobb jelentőséggel bír az autó tényleges műszaki állapota és története, amelyek kulcsfontosságú döntési tényezőkké válnak a vásárlásnál. Nem csoda – a jármű élettörténetének ismerete segít elkerülni jelentős anyagi veszteségeket. Pontosan milyen hatással van az autó története a vétel- és viszonteladási árra?
Vásárló Meglepetésekkel készül idén karácsonyra a Magyar Telekom
Natív tartalom | 2025. november 27. 12:50
Kedvezményözönt zúdít a Telekom karácsonykor jelenlegi és jövőbeli ügyfeleire, ezzel is támogatva a rég halogatott kapcsolatfelvételt családtagok, barátok, ismerősök között.
Vásárló Zuhanó borfogyasztás: minőségi választ ad egy magyar borászat
PR | 2025. november 19. 09:36
A borfogyasztás visszaesése által okozott krízisre a Jammertal a Nagyborral válaszol.
Vásárló Ötször annyi játékot vesznek a családok decemberben, mint máskor
Privátbankár.hu | 2025. november 18. 12:57
Egy átlagos kisgyerekes családnak 88 ezer forintba kerül a karácsony. 
Vásárló Hogyan érheted el, hogy a webshopod előkelő helyen szerepeljen a keresőkben?
Márkázott tartalom | 2025. november 14. 18:04
Megépítetted a webshopodat, feltöltötted a termékeket, leírásokat is készítettél, mégsem nő a látogatottság? Sok webáruház-tulajdonos tapasztalja ugyanezt, amikor mindent megtesz, mégis alig látszik a Google organikus találatai között. Az alábbiakban a BP Digital szakértői osztanak meg hasznos tippeket, hogyan javíthatod a helyezéseidet!
Vásárló Zagyszivattyú kínálat – Mutatjuk, mire használható az eszköz!
Márkázott tartalom | 2025. november 13. 10:21
A modern építőipar, a mélyépítés, valamint a környezetvédelemhez kapcsolódó víztelenítési és szennyvízkezelési feladatok elképzelhetetlenek a zagyszivattyú kínálat megbízható és nagy teljesítményű tagjai nélkül. A zagyszivattyúk képesek a legnagyobb kihívást jelentő, koptató hatású, szilárd részecskéket és iszapot tartalmazó folyadék, a zagy hatékony kezelésére. A Tsurumi márkanév a megbízhatóság, a tartósság és a technológiai innováció szinonimája a szakmában. Közel egy évszázados tapasztalatával a világ egyik legelismertebb gyártójává vált a merülőszivattyúk szegmensében.
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG