3p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

A svájciak nagy része macerának tartja a vásárlást, nem pedig szórakoztató időtöltésnek. 

Az időmegtakarítás többet ér a svájciaknak, mint hogy az áruházi akciók levadászásával spóroljanak egy kis pénzt - derül ki Gottlieb Duttweiler Institute (GDI) kutatóintézet felméréséből. 

Az ESM Magazin kiskereskedelmi portál által idézett jelentés címe elmondja a lényeget:

A shoppingolás halott. Hogyan lehetne visszahozni a vásárlás szórakoztató oldalát?

A svájciak ugyanis már nem tekintik élvezetes kikapcsolódásnak a boltokba járást. A felmérés két reprezentatív közvélemény-kutatás eredményét egyesítette, amelyeket 2023 júliusa és augusztusa között végeztek 1500 német ajkú svájci polgár megkérdezésével. A válaszadók kicsit több mint fele, 50,5 százaléka azt mondta, hogy jobban szereti mással tölteni az idejét, mint bevásárlással. Nagyjából negyedük, pontosan 26,4 százalékuk, ha teheti, inkább egyáltalán nem szán időt vásárlásra. 

Svájcban sokan máshogy vásárolnának. Fotó: Pixabay
Svájcban sokan máshogy vásárolnának. Fotó: Pixabay

Az elmúlt 25 évben a svájci vásárlók átlagosan 17 százalékkal mérsékelték azt az időt, amit bevásárlásra fordítanak. Ezt támasztják alá a Svájci Szövetségi Statisztikai Hivatal adatai. Míg 1997-ben hetente átlagosan 139 percet fordítottak a boltok és az áruházak felkeresésére a svájciak, ez az idő 2020-ra 120 percre rövidült.

A GDI becslése szerint 2023-ban 115 percre rövidül a hetente vásárlásra fordított idő.. Ez egyben azt jelenti, hogy a svájci lakosok naponta átlagosan 16,4 percen át vásárolnak. A GDI felmérésében a válaszadók majdnem 20 százaléka azt mondta, hogy kevesebb időt akar vásárlással tölteni a jövőben. A megkérdezettek 85 százaléka úgy véli, hogy ezt az elfoglaltságot a lehető legrövidebben és leghatékonyabban kell letudni.

Csak a válaszadók 3 százaléka akar többet shoppingolni a jövőben és csak 15 százalékuknak nincs gondja azzal, hogy boltról boltra járjon azért, hogy megkapja, amit keres. A felmérés mindezek alapján négyféle vásárlót azonosított. A céltalanul keresgélők, a csak a szükséges dolgokat vásárlók, az optimális vásárlási eredményre törekvők és a hatékonyságot előnyben részesítők csoportját. Az utóbbi három körbe tartoznak azok, akik a hatékony, gyors vásárlás hívei.

A nőkre és a férfiakra egyaránt igaz, hogy évről évre egyre kevesebbet akarnak vásárolni. A nők érdeklődése másfélszer gyorsabban gyengül ez iránt az elfoglaltság iránt, mint a férfiaké. A párok együtt vásárolnak, ahogy a férfiak szerepe erősödik a háztartási munkát elvégzésében.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Vásárló Bevetik a "mindent tudó" tanácsadót az élelmiszereknél
Privátbankár.hu | 2024. április 28. 15:28
Komoly változás jöhet az élelmiszer- és italpiacon, miután minden vállalat a mesterséges intelligenciára támaszkodva akar versenytársai fölé kerekedni. 
Vásárló Használtcikk-forradalmat hirdet a Decathlon
Buksza blog | 2024. április 28. 14:41
Magasabb szintre emeli használtcikk-üzletét a Decathlon.
Vásárló Ki lehet mosni a legkoszosabb ruhákat is 15 perc alatt?
Buksza blog | 2024. április 28. 12:57
A távmunka egyik kevésbé ismert mellékhatása, hogy sokan többet sportolnak, amihez nem az öregebb pólókat használják, hanem az úgynevezett athleisure ruházatot. Ennek is van azonban egy mellékhatása.
Vásárló Meglepő újdonsággal állt elő az Aldi, mérföldkő lehet a boltlánc életében
Buksza blog | 2024. április 28. 08:33
Az Aldi és építőipari beruházó partnere új szintre emelte Németországban közös tevékenységét azzal, hogy többre vállalkozott egyszerűen egy új áruház felépítésénél. A bolt felett lakóház épült.
Vásárló Búcsú az 1687 milliárd forintos értéktől: eladósorba kerülhet a Dr. Martens
Buksza blog | 2024. április 23. 10:07
Az elmúlt hónapokban egymás után érkeztek a rossz hírek a legendás Dr.Martens bakancsokat gyártó vállalat háza tájáról, aminek a márka önállóságának elvesztése lehet a következménye.
Vásárló Inkább a pénzre szavaztak: maradnak a kínálatban az egészségtelenebbnek mondott élelmiszerek
Buksza blog | 2024. április 23. 07:44
Elbukott egy olyan civil szervezet támadása a kényeztető csokoládék ellen, amely azt gondolja magáról, hogy a hozzá hasonló felvilágosult csoportoknak meg kell védeniük az embereket saját maguktól.
Vásárló Visszafordultak a magyar diszkontok
Csernátony Csaba - Kollár Dóra | 2024. április 22. 05:31
Fordult a kocka a magyarországi diszkontláncokban a Privátbankár Diszkont Árkosár-felmérése szerint áprilisban. Miközben februárról márciusra drágább, most olcsóbb lett a kosár. 
Vásárló Miért nehéz fogást találni a legnagyobb boltláncokon?
Buksza blog | 2024. április 21. 13:16
A kereskedés a legősibb mesterségek közé tartozik, ám egy friss tanulmány szerint nagyot téved az, aki azt hiszi, hogy talpon maradhat az a kereskedő, aki csak a kereskedői szimatára támaszkodik.  
Vásárló Kihívás, szórakozás és megmérettetés is; minden, amit a futóversenyekről tudni kell!
Márkázott tartalom | 2024. április 19. 10:51
A futás egy olyan természetes mozgásforma, amely egyszerűen kivitelezhető, nem igényel komoly anyagi beruházást, hatékony a test számára, ráadásul könnyen beiktatható a napirendünkbe. 
Vásárló Automatikusan megírt SEO szövegekkel a nagy kínai áruház ellen?
Márkázott tartalom | 2024. április 18. 12:11
Az újdonsült nagy kínai webáruház idehaza is tarol, így nem véletlen, hogy a hazai cégek többek között automatikusan megírt SEO szövegekkel és egyéb marketingmegoldásokkal is próbálnak tenni a cég térnyerése ellen. Mivel árban egyszerűen lehetetlen velük versenyezni, így nincs más lehetőség, minőségben és vásárlási élményben kell, még akkor is, ha ez sem olyan egyszerű.
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG