3p

A svájciak nagy része macerának tartja a vásárlást, nem pedig szórakoztató időtöltésnek. 

Az időmegtakarítás többet ér a svájciaknak, mint hogy az áruházi akciók levadászásával spóroljanak egy kis pénzt - derül ki Gottlieb Duttweiler Institute (GDI) kutatóintézet felméréséből. 

Az ESM Magazin kiskereskedelmi portál által idézett jelentés címe elmondja a lényeget:

A shoppingolás halott. Hogyan lehetne visszahozni a vásárlás szórakoztató oldalát?

A svájciak ugyanis már nem tekintik élvezetes kikapcsolódásnak a boltokba járást. A felmérés két reprezentatív közvélemény-kutatás eredményét egyesítette, amelyeket 2023 júliusa és augusztusa között végeztek 1500 német ajkú svájci polgár megkérdezésével. A válaszadók kicsit több mint fele, 50,5 százaléka azt mondta, hogy jobban szereti mással tölteni az idejét, mint bevásárlással. Nagyjából negyedük, pontosan 26,4 százalékuk, ha teheti, inkább egyáltalán nem szán időt vásárlásra. 

Svájcban sokan máshogy vásárolnának. Fotó: Pixabay
Svájcban sokan máshogy vásárolnának. Fotó: Pixabay

Az elmúlt 25 évben a svájci vásárlók átlagosan 17 százalékkal mérsékelték azt az időt, amit bevásárlásra fordítanak. Ezt támasztják alá a Svájci Szövetségi Statisztikai Hivatal adatai. Míg 1997-ben hetente átlagosan 139 percet fordítottak a boltok és az áruházak felkeresésére a svájciak, ez az idő 2020-ra 120 percre rövidült.

A GDI becslése szerint 2023-ban 115 percre rövidül a hetente vásárlásra fordított idő.. Ez egyben azt jelenti, hogy a svájci lakosok naponta átlagosan 16,4 percen át vásárolnak. A GDI felmérésében a válaszadók majdnem 20 százaléka azt mondta, hogy kevesebb időt akar vásárlással tölteni a jövőben. A megkérdezettek 85 százaléka úgy véli, hogy ezt az elfoglaltságot a lehető legrövidebben és leghatékonyabban kell letudni.

Csak a válaszadók 3 százaléka akar többet shoppingolni a jövőben és csak 15 százalékuknak nincs gondja azzal, hogy boltról boltra járjon azért, hogy megkapja, amit keres. A felmérés mindezek alapján négyféle vásárlót azonosított. A céltalanul keresgélők, a csak a szükséges dolgokat vásárlók, az optimális vásárlási eredményre törekvők és a hatékonyságot előnyben részesítők csoportját. Az utóbbi három körbe tartoznak azok, akik a hatékony, gyors vásárlás hívei.

A nőkre és a férfiakra egyaránt igaz, hogy évről évre egyre kevesebbet akarnak vásárolni. A nők érdeklődése másfélszer gyorsabban gyengül ez iránt az elfoglaltság iránt, mint a férfiaké. A párok együtt vásárolnak, ahogy a férfiak szerepe erősödik a háztartási munkát elvégzésében.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Vásárló Árrés nélkül: a diszkont legvégső formájával áll elő a Tesco
Csernátony Csaba, Buksza blog | 2025. március 14. 08:52
A Tesco arra készül, hogy ingyen odaadja a vásárlóknak a szavatossági idejük lejártának határhoz érkezett élelmiszereket. A boltlánc első körben a brit üzletekben teszteli a módszert. 
Vásárló Dübörög a vámháború, hamarosan hullanak az árbombák a vásárlókra
Buksza blog | 2025. március 13. 12:49
Az Egyesült Államok, egyben a világ egyik legnagyobb áruházlánca, a Walmart rá akta tolni a Donald Trump vámjaiból származó többletköltségeit kínai beszállítóira. A válasz feltartott középső ujj volt.
Vásárló Bajban a boltlánc: eladná a „családi ezüstöt” az Asda
Buksza blog | 2025. március 13. 12:02
Az Egyesült Királyság egyik nagy áruházlánca, az Asda kissé kétségbeesettnek látszó módszerrel igyekszik pénzhez jutni, hogy mérsékelje felgyülemlett adósságait. Hozzányúlnak a „családi ezüsthöz”.
Vásárló A Hold fázisainak titokzatos világa
Márkázott tartalom | 2025. március 10. 14:20
A Hold, amely égi társunkként mindig velünk van, a Föld körüli keringése során különböző fázisokon megy keresztül. Ezek a fázisok nem csupán látványosak, hanem bizonyos szempontból a mindennapi életünkre is hatással lehetnek.
Vásárló Ketyeg a bomba a magyar élelmiszerüzletekben – óriásit ugrottak egy év alatt az árak
Gáspár András, Valkai Nikoletta | 2025. március 10. 05:43
Elmaradt az újabb csúcsdöntés a magyar hipermarketekben, de egy év alatt óriásit drágultak az élelmiszerek: 20 hónapja nem mért ekkora éves áremelkedést a Privátbankár Árkosár-felmérése. A minisztérium fenyegetőzik, az áruházak bizonygatják, hogy eddig is akcióztak – vajon újra felrobban az árstop-bomba?
Vásárló Egyedül tanuljak vagy támaszkodjak szakértőkre? AI-eszközök a vállalkozások szolgálatában
Márkázott tartalom | 2025. március 8. 13:00
A mesterséges intelligencia területe izgalmas felfedezni való, de egyben lehetőségek tárháza is. Érthető, ha valaki úgy gondolja, hogy elmélyed benne és kiaknázza a benne rejlő potenciált. Az interneten rengeteg ingyenes anyag szolgál erre, és számtalan eszköz kipróbálható akár saját kísérletezéssel is.
Vásárló Egyre hangosabban kopogtatnak az előfizetős autók
Privátbankár.hu | 2025. március 8. 11:58
Olyan szolgáltatássá válhat az autózás, mint a mobiltelefon-használat. 
Vásárló Felderül a kedve, ha szombaton a benzinkúton jár!
Privátbankár.hu | 2025. március 7. 11:16
A benzin beszerzési ára bruttó 8 forinttal csökken, míg a gázolaj nagykerára 6 forinttal lesz kevesebb szombattól.
Vásárló Tényleg berágtak a kanadaiak
Privátbankár.hu | 2025. március 6. 15:43
A kanadai kormány egyik válasza az Egyesült Államok büntetővámjaira az onnan érkező szeszes italokra kivetett 25 százalékos importtarifa, ám a boltok tudnak ennél keményebb reakciót is.
Vásárló Megjött az Auchan válasza Nagy Mártonnak
Privátbankár.hu | 2025. március 5. 18:08
Miután a nemzetgazdasági miniszter fenyegető hangú közleményben követelt árcsökkentést, az Auchan jelezte, mennyit akciózott már eddig is az első két hónapban.
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG