1p

Hamarabb hazahozná az uniós pénzeket egy Tisza-kormány, mint az Orbán-kormány?
Maradt még szövetségese Magyarországnak Európában?

Online Klasszis Klub élőben Szent-Iványi Istvánnal!
Vegyen részt és kérdezze Ön is a neves külpolitikai szakértőt!

2025. július 30. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Az előzetes várakozásoknak megfelelően stabilizálódott a fogyasztói bizalom, értéke nem változott 2009 októbere óta. A válaszadók 63 százaléka úgy érzi, rosszabbul él, mint egy évvel ezelőtt
A GfK Hungária és a Corvinus Egyetem közös felmérésének legfrissebb eredményei szerint – az előzetes várakozásoknak megfelelően – stabilizálódott a fogyasztói bizalom, értéke nem változott 2009 októbere óta. Emellett a Fogyasztói Várakozások Indexe és a Vásárlási Hajlandóság Indexe is szinte változatlan maradt az előző negyedévi eredményekhez képest. A válaszadók 63 százaléka úgy érzi, rosszabbul él, mint egy évvel ezelőtt és rövid távon nem is bízik a saját (családja) anyagi körülményeinek javulásában.

A GfK Hungária és a Corvinus Egyetem által közösen mért komplex Fogyasztói Bizalom Index (FBI) értéke nem változott az előző időszakhoz képest, 2009 júniusa óta stabil, jelenleg 146,1 ponton áll. A Fogyasztói Várakozások Indexe (FVI) az elmúlt időszakokban szinte változatlan maradt, értéke 2009 decemberében 176,1 pont, amely a válság előtt mért szinthez képest relatíve magas. A Vásárlási Hajlandóság Indexének (VHI) alakulása ingadozó a válsággal érintett periódusokban, de stabilizálódni látszik egy viszonylag alacsonyabb szinten, értéke jelenleg 112,8 pont. Az index értéke nem emelkedett jelentősen a karácsony előtti hetekben, vagyis elmondható, hogy a lakosság továbbra is óvatos és hajlandó visszafogni a vásárlásait.

„Ugyan az előző évben meghozott gazdasági döntések, különböző törvénymódosítások következményei még csak az idei évben realizálódnak, az eredményekben már tükröződik a lakosság megfontoltsága” – értékelte a trendeket Kozák Ákos, a GfK Hungária igazgatója.

A munkanélküliségre vonatkozó várakozásokkal kapcsolatos információk tekintetében megosztott a lakosság: 2009 decemberében a többség (59%) továbbra is a munkanélküliség növekedésére számít, a lakosság egynegyede azonban a ráta stagnálását, egytizede pedig a csökkenését várja.

Az inflációs várakozások nem változtak az előző időszakhoz képest: a lakosság háromnegyede szerint az árak emelkedni fognak a következő időszakban. A megkérdezettek átlagosan 7,9 százalékos inflációval számolnak a következő 12 hónapban.

Megint drágul a benzin - egy héten belül harmadszor

Az árak változása a lakosság reáljövedelmét is befolyásolja.
A megkérdezettek egynegyede számít az inflációval azonos mértékű jövedelemnövekedésre a következő 1-2 évben, 55 százalékuk pedig az inflációnál kisebb mértékű növekedést vár, vagyis ők a reáljövedelmük csökkenésére számítanak.

A KSH adatai szerint 2009 novemberében az áremelkedés mértéke 5,2 százalék volt az előző év azonos időszakához képest, 2009. január-novemberi időszakban pedig 4,1 százalék.

Arra a kérdésre, hogy jobban vagy rosszabbul élnek, mint egy évvel ezelőtt, a válaszadók 63 százaléka azt válaszolta, hogy rosszabbul él, valószínűleg anyagi helyzete is romlani fog a közeljövőben. Ráadásul rövid távon nem is bíznak a saját (családjuk) anyagi körülményeik javulásában.

A hitelfelvétellel és a megtakarításokkal kapcsolatban nem változott jelentősen a megkérdezettek véleménye. A lakosság nagy része sem megtakarításai felhasználásával, sem hitelfelvétellel nem vásárolna. Bár a válaszadók közel 50 százaléka szerint érdemes lenne most lakásba befektetni, a megkérdezettek egyharmada jelenleg mégsem venne fel hitelt. Ugyanennyien számítanak a következő 12 hónapban a hitelkamatok növekedésére.

Az előző negyedévhez hasonlóan 2009 decemberében a megkérdezettek csaknem fele szerint nem megfelelő az idő a megtakarításaik felhasználására, 27 százalékuknak pedig nem rendelkezik megtakarítással. A tartós fogyasztási cikkek iránti vásárlási kedv sem változott 2009 utolsó negyedévében, a válaszadók egyötöde nem vásárolna most nagyobb háztartási eszközt, ha mégis megteszi, azt a szükségesség határozza meg - olvasható a Gfk közleményében.

Farsangi jelmezekkel trükközött az Aldi
Nem várható javulás a fogyasztásban
Levegőhöz jut a lízingpiac
Iszunk mi a válságban eleget, csak nem látszik

Privátbankár

Címkék: Vásárló

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Vásárló Csütörtökön lesz némi mozgás a benzinkutakon
Privátbankár.hu | 2025. július 23. 11:13
Csak az egyik üzemanyagfajta ára változik.
Vásárló Veszélyes kínai csomagok szivárognak Magyarországra is? Megkongatták a vészharangot
Privátbankár.hu | 2025. július 20. 10:21
Aggasztó híreket hozott az uniós biztos.
Vásárló Többet nem nyúl bele a kormány az üzemanyagok árába Magyarország szomszédjában
Privátbankár.hu | 2025. július 14. 17:36
Elengedik a horvát intézkedést.
Vásárló Summer Colors 2025 – a paletta, ami uralni fogja a gardróbunkat
PR | 2025. július 14. 11:54
Már javában tombol a nyár, a napfény szinte minden reggel biztos pontként köszönt minket, és a hosszú, meleg esték magukkal hozzák a szabadság, a könnyedség és az önkifejezés vágyát. A ruhatárunk ilyenkor természetesen átalakul – ahogyan mi is. Nem véletlen, hogy minden nyárnak megvannak a maga színei, amelyek nemcsak a kifutókon, hanem a mindennapjainkban is határozott jelenlétet követelnek. A 2025-ös szezon palettája egyszerre vibráló, friss és mégis klasszikusan kifinomult. Mi pedig boldogan öltöztetjük fel a stílusunkat ezekbe az árnyalatokba – mert ez a nyár rólunk szól.
Vásárló A 2025-ös év színtrendjei: a barna és a Mocha Mousse hódítása
Márkázott tartalom | 2025. július 13. 11:30
Ahogy múlnak az évek, a színtrendek új lendületet vesznek, alkalmazkodva az aktuális divatigényekhez. Mire számíthatunk 2025-ben? A szakértők egy új divatos színt jeleznek előre: a Mocha Mousse-t. Vajon hogyan alakíthatja át ez a finom nevű árnyalat a babakocsi piacot? A sötétbarna visszahódítja régi helyét, új lehetőségeket nyitva meg.
Vásárló Modern iroda, régi szokások: miért nyomtatunk még mindig?
Márkázott tartalom | 2025. július 13. 10:33
A legtöbb munkahely ma már digitális, vagy legalábbis annak tűnik. Felhőalapú dokumentumok, online megbeszélések, digitális aláírás. Azt gondolnánk, a nyomtatók ideje lejárt. Ennek ellenére még mindig ott búgnak a sarkokban, és napi szinten használatban vannak. De miért nyomtatunk a modern irodában, amikor papír nélkül is hatékonyak lehetnénk? És vajon mit árul el ez a szokás a vállalati működésről?
Vásárló A Spar zöld jövőt épít mindannyiunkért
PR | 2025. július 8. 15:13
Tudtad, hogy bevásárlás közben is tehetsz a bolygóért? A Spar fenntarthatósági programjaival minden apró lépés számít – és ebben te is részt vehetsz.
Vásárló Várt a tankolással? Ennek nem fog örülni
Privátbankár.hu | 2025. július 7. 16:38
Enyhén emelkedhetnek az árak.
Vásárló Ettől féltünk: visszatért a két számjegyű áremelkedés a boltokba
Gáspár András, Valkai Nikoletta | 2025. július 7. 05:42
Második hónapja újra drágul a családi nagybevásárlás a hazai hipermarketekben, három hónap szünet után visszatért a két számjegyű drágulás is az élelmiszer-fronton. A Privátbankár Árkosár-felmérés megnézte, hol tart most az árrésstop, mennyibe kerül a dinnye és az alkoholmentes bor.
Vásárló Építsünk brandet a csomagolással!
Márkázott tartalom | 2025. július 6. 10:42
Ahhoz, hogy hosszú távú sikereket érjen el a vállalkozásunk, elengedhetetlen a tudatos márkaépítés. Azon túl, hogy kell egy jó logó és egy találó szlogen, stratégiára is szükség van hozzá. Ennek pedig jó esetben része a termékek külső megjelenése, csomagolása is.
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG