Kép: OTP Ingatlanpont |
A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) döntése szerint a Dinasztia Wellness Kft. megtévesztette a fogyasztókat üdülési jogok eladásáról szóló ajánlatával. A jogsértésért mintegy 22,5 millió forint bírságot szabott ki a hatóság.
Tisztességtelen gyakorlat
A Dinasztia Wellness 2012 novemberétől telefonos és személyes, szóbeli egyeztetések keretében népszerűsítette üdülési jogokkal kapcsolatos ajánlatait. Egyúttal hitelszerződéseket is közvetítettek a fogyasztóknak – ügynökként eljárva – az új üdülési jog megvásárlásához szükséges vételár finanszírozásához.
A GVH szerint a cég tisztességtelen kereskedelmi gyakorlatot folytatott. Egyrészt elhitette a fogyasztókkal, hogy üdülési jogok másodlagos értékesítésével foglalkozik és a másodlagos értékesítés eredményességének az a feltétele, hogy a fogyasztó újabb üdülési jogot vásároljon, másrészt valótlan állításokat tett a szóbeli megbeszélések alkalmával az értékesítés eredményességére, az üdülési jogok eladhatóságára vonatkozóan.
Súlyosító körülménynek számított, hogy bizalmi jellegű szolgáltatásról van szó, hosszú időn át, sok fogyasztót tévesztettek meg, sérülékeny fogyasztókat céloztak meg, a vállalkozás teljes kereskedelmi gyakorlata jogsértő tájékoztatásokon alapult, a cég jelentős előnyhöz jutott a megtévesztés által. Ráadásul a jogsértés hosszú távon fejti ki hatását, és komoly fogyasztói kárt, kiadást jelent.