1p

Miből lesz pénz a választási osztogatásra?
Mit okoz az árrésstop?
Mit kellene tenni a költségvetéssel?

Online Klasszis Klub élőben Békesi Lászlóval!
Vegyen részt és kérdezze Ön is a korábbi pénzügyminisztert!

2025. június 11. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A sör és az ásványvíz is jobban fogy a kánikulában, 20-30 százalékkal többet adtak el ezekből az italokból az utóbbi napokban
A sör és az ásványvíz is jobban fogy a kánikulában, 20-30 százalékkal többet adtak el ezekből az italokból az utóbbi napokban, és a hőség fokozódásával további forgalomnövekedésre számítanak a kereskedők.

Fodor Attila,a CBA Kereskedelmi Kft. kommunikációs vezetője azt mondta: az elmúlt napokban a "szokványos" nyári napok forgalmához képest jelentősen megugrott az italok forgalma, és ez csak tovább bővülhet a hét folyamán. Egyértelműen az ásványvíz a legkeresettebb árucikk, amelyből három-négyszeres mennyiséget vásárolnak az emberek, így egy átlagos boltban naponta körülbelül 1800-2000 palack kel el belőlük, de a kánikula fokozódásával nem kizárt, hogy 3000 palackkal is eladnak. Fodor Attila szerint az ásványvíz egyre nagyobb arányú kedveltségében szerepet játszik az is, hogy az elmúlt években egyre több ízesített ásványvíz jelent meg, így az üdítőkről sok fogyasztó átszokott ezekre az új termékekre.

A rendkívül meleg időjárásra való tekintettel a MÁV ezen a héten péntekig a legmelegebb órákban díjmentesen szolgáltatja ki a pótjegyeket az InterCity vonatokra. A hőség ideje alatt tizenegy nagyobb vasútállomáson, továbbá a közlekedő étkezőkocsikban ásványvizet biztosítanak a vonatok utasainak. A MÁV az országos vasúthálózaton folyamatosan méri a sínhőmérsékletet, magas érték esetén a biztonságos vonatközlekedés érdekében fokozott pályafelügyeletet vezethet be.
A sörök forgalmán is meglátszik a kánikula: itt dupla vagy háromszoros az értékesítési mennyiség - jelezte Fodor Attila, hozzáfűzve, hogy a sörök kedveltségét növeli, hogy ebben a termékszegmensben is szép számmal megjelentek az alkoholmentes változatok és az ízesített termékek is. A kommunikációs vezető hangsúlyozta, üzleteik felkészültek a még nagyobb arányú forgalomra, hogy ellátási gondok még véletlenül se fordulhassanak elő.

Az Auchan Magyarország Kft. kommunikációs igazgatója, Gillemot Katalin hasonló forgalomnövekedésről számolt be. 25-30 százalékkal nőtt az ásványvizek forgalma, és 20 százalékkal többet adtak el sörből is, de nőtt az üdítők iránti kereslet is. Nagyobb kereslet mutatkozik a bor iránt is, míg a röviditalok forgalma kissé megtorpant. Egy-egy üzletükben naponta 30-35 raklap, vagyis legalább 15.000 darab másfél literes ásványvizet adnak el.

A Tescónál ugyancsak azt mondták, jelentősen megnőtt az ásványvíz és a sör forgalma az elmúlt néhány nap kánikulai időjárásának köszönhetően. A forróság eredményeképpen egyes napokon megduplázódott az értékesített ásványvíz mennyisége. A vásárlók elsősorban a sajátmárkás és az ízesített vizeket részesítették előnyben, utóbbiak népszerűsége folyamatosan növekszik. A szénsavas ásványvíz forgalma nagymértékben nőtt, de a szénsavmentes ásványvíz fogyása is jelentős.

A víz mellett jobban fogyott a sör is, ennek forgalma 20-30 százalékkal nőtt az elmúlt napokban a Tesco üzletekben. Egyre népszerűbbek a nagy kiszerelésű, PET palackban kínált sörök, hiszen ezek ár-érték aránya nagyon kedvező. A fogyasztók szívesen vásárolják a könnyű, 3-4 százalékos alkoholtartalmú világos söröket, de a nyár klasszikusai egyértelműen a gyümölcsös ízesítésű, 2 százalékos alkoholtartalmú változatok.

A kánikula okozta kiváló hazai adatok mellett a nagy sörgyárak eredményei nem túl biztatóak. Legutóbb a Heinekenről derült ki, hogy adózás utáni és üzemi eredménye is a vártnál rosszabb lett az első félévben, elsősorban az európai és amerikai eladások voltak nyomottak, és a második félévben sem számít a helyzet javulására a cég. A világ harmadik, Európa elsőszámú söripari vállalata 694 millió euró adózott eredményre tett szert január-június között, ez 5,7 százalékkal több ugyan az egy évvel korábbinál, de elmarad az elemzők 746 millió eurós várakozásától. Az üzemi eredmény 3,9 százalékkal 1,26 milliárd euróra emelkedett, míg az elemzők 1,32 milliárdot vártak.


                                                            Forrás: heinekeninternational.com
A Heineken részvények mozgása az elmúlt egy évben

A napokban profitfigyelmeztetést adott ki a svéd Carlsberg is: a világ negyedik legnagyobb söripari vállalata az idén 5-10 százalék között várja adózott eredményének a növekedését a korábban prognosztizált 20 százalék helyett. Nála főként az oroszországi fogyasztással van gond, mivel a jövedéki adó emelése miatt 30 százalékkal drágult a sör az elmúlt másfél évben, és ez visszavetette a fogyasztást.

A világ elsőszámú sörgyártója, a belga InBev is kihívásokkal teli második félévre számít, főként az Egyesült Államokban. Mindamellett a második negyedévben még a várakozásoknak megfelelő profitra tett szert a Budweiser és a Stella Artois gyártója: adózott eredménye 1,15 milliárd dollárról 1,45 milliárdra, bevétele 9,17 milliárd dollárról 9,52 milliárd dollárra nőtt.

MTI, Privátbankár

Címkék: Vásárló

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Vásárló Kiderült, milyen árak várják a magyar autósokat a hosszú hétvégén
Privátbankár.hu | 2025. június 6. 15:25
Mutatjuk, mire számíthat a kutakon.
Vásárló Tarol a magyar Lidl: naponta több mint 4 milliárdnál tart a boltlánc
Privátbankár.hu | 2025. június 3. 07:55
Utcahosszal vezet a Lidl. 
Vásárló Itt vannak a számok: mi készül a benzinkutakon?
Privátbankár.hu | 2025. május 30. 15:22
Így alakulhatnak az árak a hónap utolsó napján.
Vásárló Visszatértek az ÖKO KALAND hősei – új epizódokkal bővül a SPAR fenntarthatósági minisorozata
PR | 2025. május 28. 12:14
Azok a gyerekek, akik néhány éve megismerkedtek Szellőcskével, Vizecskével, Tüzecskével, Földecskével és Szívecskével, most újra örülhetnek: folytatódik a SPAR Magyarország edukatív animációs sorozata, az ÖKO KALAND. A fenntarthatóság témáját játékos és érthető formában feldolgozó kisfilmek most új részekkel térnek vissza, hogy a legfiatalabb korosztályt ismét elvarázsolják – és közben tanítsák is.
Vásárló Drasztikus áremelésre kényszerülhet a Temu
Privátbankár.hu | 2025. május 27. 19:28
Felére zuhant a Temut üzemeltető Pinduoduo (PDD) Holding profitja az első negyedévben.
Vásárló Rangsorolták a vásárlókat, a magyar eredmény kiábrándító
Privátbankár.hu | 2025. május 27. 12:51
Az európai vevők többsége szerint nem lesz jobb a helyzet. 
Vásárló Nagy Márton valami olyanra készül, aminek sok magyar örülhet
Privátbankár.hu | 2025. május 26. 14:02
Úgy tűnik, hogy haladnak a tárgyalások a következő árrésstophoz.
Vásárló Ritka dobásra készülnek a benzinkutak
Privátbankár.hu | 2025. május 26. 09:57
Ugyanazon az áron adhatják kedden mind a 95-ös oktánszámú üzemanyagot, mind a gázolajat, mint hétfőn. 
Vásárló Elsöprő mutatvány várható az Alditól, a Lidltől és a többiektől is
Buksza blog | 2025. május 24. 16:03
Tovább hanyatlanak a hagyományos, mindenfélét kínáló nagyáruházak, és nem az elektronikus kereskedelem veszi át a helyüket. Az emberek még inkább figyelni fognak a pénztárcájukra a következő években.
Vásárló Akciós termékekre vadászó vevők között tört ki bunyó egy csehországi Lidlben, élen a nyugdíjas vásárlókkal
Privátbankár.hu | 2025. május 24. 11:54
Nagyot téved, aki azt hiszi, hogy a csehek minden körülmények között megőrzik a hidegvérüket. Ha akciós termékekről van szó, akkor ők is hajlamosak elveszteni az önuralmukat.
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG