1p
A sör és az ásványvíz is jobban fogy a kánikulában, 20-30 százalékkal többet adtak el ezekből az italokból az utóbbi napokban
A sör és az ásványvíz is jobban fogy a kánikulában, 20-30 százalékkal többet adtak el ezekből az italokból az utóbbi napokban, és a hőség fokozódásával további forgalomnövekedésre számítanak a kereskedők.

Fodor Attila,a CBA Kereskedelmi Kft. kommunikációs vezetője azt mondta: az elmúlt napokban a "szokványos" nyári napok forgalmához képest jelentősen megugrott az italok forgalma, és ez csak tovább bővülhet a hét folyamán. Egyértelműen az ásványvíz a legkeresettebb árucikk, amelyből három-négyszeres mennyiséget vásárolnak az emberek, így egy átlagos boltban naponta körülbelül 1800-2000 palack kel el belőlük, de a kánikula fokozódásával nem kizárt, hogy 3000 palackkal is eladnak. Fodor Attila szerint az ásványvíz egyre nagyobb arányú kedveltségében szerepet játszik az is, hogy az elmúlt években egyre több ízesített ásványvíz jelent meg, így az üdítőkről sok fogyasztó átszokott ezekre az új termékekre.

A rendkívül meleg időjárásra való tekintettel a MÁV ezen a héten péntekig a legmelegebb órákban díjmentesen szolgáltatja ki a pótjegyeket az InterCity vonatokra. A hőség ideje alatt tizenegy nagyobb vasútállomáson, továbbá a közlekedő étkezőkocsikban ásványvizet biztosítanak a vonatok utasainak. A MÁV az országos vasúthálózaton folyamatosan méri a sínhőmérsékletet, magas érték esetén a biztonságos vonatközlekedés érdekében fokozott pályafelügyeletet vezethet be.
A sörök forgalmán is meglátszik a kánikula: itt dupla vagy háromszoros az értékesítési mennyiség - jelezte Fodor Attila, hozzáfűzve, hogy a sörök kedveltségét növeli, hogy ebben a termékszegmensben is szép számmal megjelentek az alkoholmentes változatok és az ízesített termékek is. A kommunikációs vezető hangsúlyozta, üzleteik felkészültek a még nagyobb arányú forgalomra, hogy ellátási gondok még véletlenül se fordulhassanak elő.

Az Auchan Magyarország Kft. kommunikációs igazgatója, Gillemot Katalin hasonló forgalomnövekedésről számolt be. 25-30 százalékkal nőtt az ásványvizek forgalma, és 20 százalékkal többet adtak el sörből is, de nőtt az üdítők iránti kereslet is. Nagyobb kereslet mutatkozik a bor iránt is, míg a röviditalok forgalma kissé megtorpant. Egy-egy üzletükben naponta 30-35 raklap, vagyis legalább 15.000 darab másfél literes ásványvizet adnak el.

A Tescónál ugyancsak azt mondták, jelentősen megnőtt az ásványvíz és a sör forgalma az elmúlt néhány nap kánikulai időjárásának köszönhetően. A forróság eredményeképpen egyes napokon megduplázódott az értékesített ásványvíz mennyisége. A vásárlók elsősorban a sajátmárkás és az ízesített vizeket részesítették előnyben, utóbbiak népszerűsége folyamatosan növekszik. A szénsavas ásványvíz forgalma nagymértékben nőtt, de a szénsavmentes ásványvíz fogyása is jelentős.

A víz mellett jobban fogyott a sör is, ennek forgalma 20-30 százalékkal nőtt az elmúlt napokban a Tesco üzletekben. Egyre népszerűbbek a nagy kiszerelésű, PET palackban kínált sörök, hiszen ezek ár-érték aránya nagyon kedvező. A fogyasztók szívesen vásárolják a könnyű, 3-4 százalékos alkoholtartalmú világos söröket, de a nyár klasszikusai egyértelműen a gyümölcsös ízesítésű, 2 százalékos alkoholtartalmú változatok.

A kánikula okozta kiváló hazai adatok mellett a nagy sörgyárak eredményei nem túl biztatóak. Legutóbb a Heinekenről derült ki, hogy adózás utáni és üzemi eredménye is a vártnál rosszabb lett az első félévben, elsősorban az európai és amerikai eladások voltak nyomottak, és a második félévben sem számít a helyzet javulására a cég. A világ harmadik, Európa elsőszámú söripari vállalata 694 millió euró adózott eredményre tett szert január-június között, ez 5,7 százalékkal több ugyan az egy évvel korábbinál, de elmarad az elemzők 746 millió eurós várakozásától. Az üzemi eredmény 3,9 százalékkal 1,26 milliárd euróra emelkedett, míg az elemzők 1,32 milliárdot vártak.


                                                            Forrás: heinekeninternational.com
A Heineken részvények mozgása az elmúlt egy évben

A napokban profitfigyelmeztetést adott ki a svéd Carlsberg is: a világ negyedik legnagyobb söripari vállalata az idén 5-10 százalék között várja adózott eredményének a növekedését a korábban prognosztizált 20 százalék helyett. Nála főként az oroszországi fogyasztással van gond, mivel a jövedéki adó emelése miatt 30 százalékkal drágult a sör az elmúlt másfél évben, és ez visszavetette a fogyasztást.

A világ elsőszámú sörgyártója, a belga InBev is kihívásokkal teli második félévre számít, főként az Egyesült Államokban. Mindamellett a második negyedévben még a várakozásoknak megfelelő profitra tett szert a Budweiser és a Stella Artois gyártója: adózott eredménye 1,15 milliárd dollárról 1,45 milliárdra, bevétele 9,17 milliárd dollárról 9,52 milliárd dollárra nőtt.

MTI, Privátbankár

Címkék: Vásárló

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Vásárló Melyik fogszabályozó illik hozzád? – Rögzített, láthatatlan vagy kivehető megoldás?
PR | 2025. december 18. 10:37
A modern fogszabályozás ma már minden korosztály számára elérhető – és teljesen személyre szabható. Az Artdent Fogászat és Szájsebészet rendelőjében a 30–60 éves páciensek is egyre nagyobb számban választják az esztétikusabb, rendezettebb mosoly felé vezető utat, méghozzá a lehető legészrevétlenebb módon. De melyik fogszabályozó a legjobb választás? A rögzített, a láthatatlan sín vagy a kivehető készülék? Segítünk eligazodni a lehetőségek között, hogy megtaláld a számodra legideálisabb megoldást.
Vásárló Olcsóbb lett a tankolás szerda reggelre, de van egy rossz hírünk
Privátbankár.hu | 2025. december 17. 10:44
A következő napokban viszont nem várható további árcsökkenés.
Vásárló Mit üzen egy jó ajándék?
Márkázott tartalom | 2025. december 13. 10:34
Az ajándékozás elsőre egyszerű gesztusnak tűnik, valójában azonban jóval többről szól, mint egy tárgy átadásáról. Egy ajándék mindig üzenetet hordoz: figyelmet, elismerést, kapcsolatot vagy éppen státuszt. Éppen ezért nem mindegy, mit, mikor és kinek adunk. Különösen akkor, ha üzleti vagy hivatalos közegben történik az ajándékozás.
Vásárló Döntött az EU: ezt megemlegeti, aki rendszeresen rendel külföldről
Privátbankár.hu | 2025. december 12. 16:25
Jön a kötelező vám a kis értékű csomagokra.
Vásárló Érdemes lesz elővenni a töltőpisztolyt a hétvégén
Privátbankár.hu | 2025. december 12. 11:05
Szombaton mindkét üzemanyag típus nagykereskedelmi ára csökken. A benziné jobban.
Vásárló Tegyél a kosaradba egy kis gondoskodást! – Indul az Adni Öröm! adománygyűjtő akció
PR | 2025. december 11. 13:27
Idén karácsonykor is több ezer rászoruló ember ünnepe válhat szebbé, ha csatlakozol a Magyar Máltai Szeretetszolgálat és a SPAR Magyarország közös Adni Öröm! tartósélelmiszer-adomány gyűjtéséhez. 2025. december 11. és 16. között több ezer önkéntes személyesen várja a vásárlók felajánlásait a kijelölt SPAR és INTERSPAR áruházakban.
Vásárló Táncra perdülhetnek az autósok – itt vannak az új üzemanyagárak
Privátbankár.hu | 2025. december 10. 11:42
Csütörtökön mindkét üzemanyag típus nagykereskedelmi ára csökken.
Vásárló Csak összehozta a kormány: másfél éve nem láttunk ilyet a boltokban
Gáspár András, Valkai Nikoletta | 2025. december 8. 05:46
Hogy milyen áron, azt még nem tudhatjuk biztosan, de összejött az éves szintű élelmiszerár-csökkenés: annyi termék került be az árrésstop hatálya alá, hogy idén decemberben olcsóbban vásárolhatunk be a hipermarketekben, mint tavaly. Bezuhant a sertésmájas ára, a kávé és az alkohol viszont nagyot drágult. 
Vásárló Outdoor életmód – merész vállalkozás és divat találkozása
Márkázott tartalom | 2025. december 7. 17:21
Gondoltál már arra, hogy mitől válik egy márka ikonikussá a szabadtéri világban? A szabadidős életmód iránti növekvő lelkesedés nemcsak a természet szerelmeseinek körében terjed, hanem divatirányzatként is egyre hangsúlyosabban van jelen.
Vásárló Miért választják egyre többen a prémium magánegészségügyet?
Márkázott tartalom | 2025. december 7. 14:12
Az elmúlt években látványosan megváltozott, hogyan gondolkodnak az emberek az egészségügyi szolgáltatásokról. Egyre többen szeretnének gyors, kiszámítható, átlátható és magas színvonalú ellátást kapni, lehetőleg olyan környezetben, ahol a páciens valódi partnerként jelenik meg. A prémium magánegészségügy népszerűsége éppen ezért nő: nem csupán szolgáltatást nyújt, hanem komplex élményt, amelyben a figyelem, a kényelem és a szakértelem egyaránt kiemelt szerepet kap.
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG