A dízel már nem megy, de azért nem viszik túlzásba a környezettudatosságot
A dízeles autók részaránya tavaly harminc százalék körül ingadozott a forgalomba helyezett új autók között, míg a dízelbotrány kitörése előtt még ötven százalék körül.
Ferdinand Dudenhöffer, a CAR-Institut igazgatója szerint mivel a vásárlók egyre inkább a nagyobb SUV modelleket részesítik előnyben, a fogalomba helyezett új autók körében a dízeles autók részarányának csökkenését bőven ellentételezi majd a motorok teljesítményének a növekedése.
Ha nem lehet száguldozni, akkor is izmosabb autókat veszünk
A CAR-Institut szerint a nagy motorteljesítményt előtérbe helyező vásárló preferenciákat nem befolyásolná a sebességkorlátozás kiterjedtebb bevezetése sem Németországban. Példaként Svájcot hozza fel a tanulmány, ahol szigorú sebességkorlátozás van életben, tavaly mégis 170 lóerő volt a forgalomba helyezett új autók átlagos teljesítménye. "A német autóiparnak nem kell tartania a sebességkorlátozás bevezetésétől" - szögezte le Ferdinand Dudenhöffer.
Nemrég kiszivárgott egy javaslat, miszerint a német autópályákon a klímavédelem érdekében óránként 130 kilométeres sebességkorlátozást kellene bevezetni. Később a kormány közölte: nem tervezi általános, valamennyi autópályára kiterjedő sebességkorlátozás bevezetését.
A magyarok is városi terepjárót akarnak A vásárlók körében Magyarországon minden szegmensben, így a prémiumoknál is egyre népszerűbbek a városi terepjárók, az SUV-k: a szakértők szerint a kategóriában 2019-ben a 2018 évihez hasonló, 30 százalék feletti bővülés valószínűsíthető. Részletek >> |