5p
Továbbra is a sonkák, az édességek és a tojás forgalma nő meg leginkább ebben az időszakban. Egyre több vásárló keresi a jobb minőségű termékeket.

Az Auchan magyarországi áruházaiban tavaly a húsvét előtti héten 30 százalékos forgalomnövekedést tapasztaltak, az idén is erre, vagy ezt meghaladó növekedésre számítanak - közölte az Auchan Magyarország Kft.

Az igazi csokit keresik

A tapasztalatok szerint az ünnepi édességek közül egyre népszerűbbek a hazai márkák, illetve a valódi csokoládéból készült termékek. A vásárlók 85 százalékban a magas kakaótartalmú, valódi tej- vagy étcsokoládéból készült termékeket választják, és már csak 15 százalékban a bevonóból készülteket.

Ilyen sonka megy

Az áruházláncnál az idei húsvéti szezonban a korábbinál több, 400 tonna sonkaféle fogy majd el. A sonkák közül a legkeresettebb a hagyományos érlelésű parasztsonka, a füstölt-főtt tarja, a füstölt csülök és a füstölt-főtt frikandó sonka. Egyre több vásárló választja a hagyományos sózással, füstöléssel készülő, tartósítószer nélküli termékeket.

Persze inni is szeretünk

A húsvéti időszakban az alkoholtartalmú italokból is több fogy. Egy átlagos hónaphoz képest az időjárástól függően 20-30 százalékkal nő a tömény alkoholos italok forgalma, a legnépszerűbbek a pálinkák, a prémium gyomorkeserűk, a whisky és a vodka. Sörökből 20-25 százalékkal többet adnak el az előző hónapok átlagához képest, de erősödik húsvétkor a középkategóriás borok forgalma is. 

Az Auchan hangsúlyozta: az áruházlánc hazai beszállítóinak száma évről évre nő, jelenleg az 1500 beszállító 90 százaléka, 1350 hazai vállalkozás. Az ünnepi időszakban a sonkafélék 90 százaléka magyar beszállítóktól érkezik.

Drágább a jó

A CBA Kereskedelmi Kft. kommunikációs igazgatója, Fodor Attila elmondta: tapasztalataik szerint a húsvéti ünnepek közeledtével először a csokifigurák iránt nő meg a kereslet. A CBA üzleteiben szintén egyre többen keresik a jó minőségű csokoládékat, jelenleg 75-80 százalékban ezeket veszik a fogyasztók, a tejbevonó masszából készült termékeket már kevesen vásárolják. A minőségi termékek drágábbak, de inkább ezekből választanak a vevők kisebb méretű figurákat.

Olcsó sonka

A sonkaféleségeknél szintén a minőségi irányba tolódik el a kereslet, a hagyományosan érlelt, füstölt és pácolt termékek a legkedveltebbek. Az értékesítésben azonban még nincs olyan arányuk, mint a csokoládéknál a minőségi termékeknek, a gyorspácolású, olcsóbb termékek továbbra is keresettek - mondta a kommunikációs igazgató. A füstölt árukból az átlagos mennyiség tízszeresét adja el ilyenkor az üzletlánc.

Nyolcszor több tojást veszünk

Olcsóbb a tojás

Az idén olcsóbb a tojás a húsvéti ünnepekre, mint a korábbi években, darabjáért, a vásárlás helyétől függően, 28-35 forintot kérnek átlagosan, míg a közelmúltban volt olyan év, amikor az ár meghaladta a 40 forintot is. Részletek >>>

Tojásból a húsvéti szezonban az átlagos időszak hét-nyolcszorosát értékesítik. Fodor Attila szerint komoly piaci változást okozott az a 2012-ben életbe lépett rendelet, amely szerint a tojásoknál fel kell tüntetni a tömegre vetített egységárat. Ez átrendezte a fogyasztói szokásokat, míg korábban a legkisebb méretű tojás fogyott leginkább, most 75-80 százalékban a közepes méretű tojásokat választják a vevők - közölte.

A kommunikációs igazgató emlékeztetett: ez azért is kedvező, mert az S méretű tojások nagyobb arányban importból származnak, a hazai termelőknél az M méretűek a legelterjedtebbek, és a kereslet efelé mozdult el.

Az ünnep előtt rohanunk vásárolni

A Tesco-Global Áruházak Zrt. arról számolt be, hogy a forgalom egyre inkább az ünnepnapok felé tolódik, karácsonykor és szilveszterkor is tapasztalható volt, hogy a fogyasztók egyre később veszik meg az ünnepi asztalra valót.

Az áruházlánc a tavalyi évhez hasonlóan az idén is körülbelül 1300-1400 tonna füstölt késztermék eladását tervezi a húsvéti szezonban. A különböző sonkák és füstölt termékek forgalma lényegesen megnő az ünnep előtti időszakban, a húsvétot megelőző öt hétben fogy el a teljes éves mennyiség 40-45 százaléka. A legnépszerűbb termékek a hátsó csülök, a parasztsonka, a parasztlapocka, a kötözött lapockasonkák, a füstölt tarják, karajok, a csomagolt parasztsonka, valamint a frikandó sonka.

A hazai Tescóban kapható valamennyi húsvéti füstölt sonka 100 százalékosan hazai feldolgozású termék. A tojások között a magyarországi termelői tojás aránya a teljes forgalom több mint 80 százaléka, és ez a szám folyamatosan emelkedik - közölte a társaság.

A Tescoban is a hazait keresik

A Tesco magyarországi áruházaiban több mint 4 millió csokoládé figura fogyott el tavaly a húsvéti időszakban, ehhez hasonló forgalmat várnak 2014-ben is.

A társaság szintén a minőségi termékek iránti érdeklődést tapasztalja, általában a legkeresettebbek a valódi csokoládéból készített 60-100 grammos csokinyulak, illetve az 50 gramm alatti csokitojások, a táblás csokoládéból pedig a 100 grammos kiszerelés.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Vásárló Nincsen még vége a horrornak a benzinkutakon
Privátbankár.hu | 2025. október 29. 10:36
Újabb áremelkedés jön.
Vásárló Egész évben karácsony – de hová tűnik az ünnep varázsa?
Elek Lenke | 2025. október 27. 19:22
Kint 17 fokot mutat a hőmérő, még októberben vagyunk, de az egyik nagy bevásárlóközpont lakberendezési üzletében már ömlenek ránk a halloweeni mellett a karácsonyi áruk is. Mire eljön az ünnep, elvész annak a varázsa, gondolhatja sok magyar vásárló. De hogyan és miért kezdtek a hazai kereskedők is elmozdulni ebbe az irányba?
Vásárló Csapatépítés: befektetés vagy plusz kiadás?
Márkázott tartalom | 2025. október 27. 18:58
A legtöbb vállalat életében időről időre felmerül a kérdés, hogy vajon tényleg megéri-e csapatépítést szervezni, vagy ez csak egy újabb költség, amit a vezetőség jobb híján elkönyvel a „jó hangulat fenntartása” címen? A válasz azonban sokkal egyértelműbb, mint gondolnánk. Egy jól megválasztott program ugyanis nem csupán a közösséget erősíti, hanem hosszú távon a teljesítményre és a lojalitásra is hat. 
Vásárló Új korszak kezdődik Salgótarjánban: épül a város első STOP SHOP bevásárlóparkja
Natív tartalom | 2025. október 27. 16:18
Salgótarján új fejezethez érkezik: a város központjában, a Lidl melletti területen megkezdődött a régió legújabb STOP SHOP bevásárlóparkjának építése. A CPI Hungary fejlesztésében megvalósuló projekt nemcsak új vásárlási lehetőségeket, hanem modern, fenntartható és közösségbarát környezetet is hoz a nógrádi megyeszékhelyre.
Vásárló Csak ebben a magánkórházban található újszülött/koraszülött intenzív centrum
Natív tartalom | 2025. október 27. 14:33
A természetes szülés fontosságára hívta fel a figyelmet Dr. Siklós Pál, hiszen szerencsére már akár két császár után is lehetséges a hüvelyi szülés, ahogyan ikreknél is. A szülészfőorvos kiemelte a magánegészségügy azon vitathatatlan előnyét, hogy személyhez kötött szülésznő és/vagy szülészorvos választására is lehetőség van. A TritonLife magánkórház közleményében továbbá kiemelik, hogy intézményükben van a magánegészségügyben egyedüliként elérhető újszülött/koraszülött intenzív centrum (PIC II).
Vásárló Miért éri meg ökobarattá tenni egy szálláshelyet?
Márkázott tartalom | 2025. október 27. 12:22
A turizmusban is évről évre egyre fontosabb szempont a fenntarthatóság. Az utazók közül sokan ma már nemcsak a szállás kényelmét vagy elhelyezkedését mérlegelik, hanem azt is, hogy mennyire környezetbarát a hely, ahol megszállnak. Egy ökobarát szálláshely nemcsak a bolygónknak tesz jót, de hosszú távon a tulajdonosnak is, hiszen csökkenhetnek a költségek, nőhet a vendégek elégedettsége és a vállalkozás vonzóbbá válhat a piacon. 
Vásárló Nagy öröm érte az Aldi vásárlóit
Privátbankár.hu | 2025. október 21. 08:14
Megduplázza az online vásárlás elérhetőségét.
Vásárló Milyen termékeket érdemes értékesíteni a magyar online piactereken?
Márkázott tartalom | 2025. október 20. 16:56
A magyar online kereskedelem folyamatosan bővül, és a piacterek egyre népszerűbbek a vásárlók körében. Az eladók számára ez hatalmas lehetőségeket kínál, ugyanakkor egy fontos kérdést is felvet: mely termékek fogynak a legjobban? A megfelelő termékkör kiválasztása döntő lehet a siker és a stagnálás között.
Vásárló Brand safety vs. bevétel: mit kezdjenek a kiadók a „szürke zónás” hirdetőkkel?
Márkázott tartalom | 2025. október 20. 10:17
A hazai online médiapiac egyszerre él meg két nyomást: az egyik az olvasói bizalom megőrzése, a másik a hirdetési bevétel növelése. A kettő általában együtt halad – amíg nem kerül szóba a „szürke zóna”. Ez az a tér, ahol a hirdető jogilag tiszta, a termékkategória nem tiltott, mégis felmerülhetnek reputációs, ízlésbeli vagy kontextusbeli kérdések. Klasszikus példa, amikor egy komoly, tragédiával foglalkozó cikk mellé fut be harsány, „garantált eredményt” ígérő kreatív. Nem illegális, csak rossz helyen van – és a kiadó márkájától idegen.
Vásárló Egyre jobb magyar autósnak lenni
Privátbankár.hu | 2025. október 20. 09:49
Megint csökkentek az üzemanyagok átlagárai, a dízelről pedig újabb jó hír érkezett.
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG