5p
Továbbra is a sonkák, az édességek és a tojás forgalma nő meg leginkább ebben az időszakban. Egyre több vásárló keresi a jobb minőségű termékeket.

Az Auchan magyarországi áruházaiban tavaly a húsvét előtti héten 30 százalékos forgalomnövekedést tapasztaltak, az idén is erre, vagy ezt meghaladó növekedésre számítanak - közölte az Auchan Magyarország Kft.

Az igazi csokit keresik

A tapasztalatok szerint az ünnepi édességek közül egyre népszerűbbek a hazai márkák, illetve a valódi csokoládéból készült termékek. A vásárlók 85 százalékban a magas kakaótartalmú, valódi tej- vagy étcsokoládéból készült termékeket választják, és már csak 15 százalékban a bevonóból készülteket.

Ilyen sonka megy

Az áruházláncnál az idei húsvéti szezonban a korábbinál több, 400 tonna sonkaféle fogy majd el. A sonkák közül a legkeresettebb a hagyományos érlelésű parasztsonka, a füstölt-főtt tarja, a füstölt csülök és a füstölt-főtt frikandó sonka. Egyre több vásárló választja a hagyományos sózással, füstöléssel készülő, tartósítószer nélküli termékeket.

Persze inni is szeretünk

A húsvéti időszakban az alkoholtartalmú italokból is több fogy. Egy átlagos hónaphoz képest az időjárástól függően 20-30 százalékkal nő a tömény alkoholos italok forgalma, a legnépszerűbbek a pálinkák, a prémium gyomorkeserűk, a whisky és a vodka. Sörökből 20-25 százalékkal többet adnak el az előző hónapok átlagához képest, de erősödik húsvétkor a középkategóriás borok forgalma is. 

Az Auchan hangsúlyozta: az áruházlánc hazai beszállítóinak száma évről évre nő, jelenleg az 1500 beszállító 90 százaléka, 1350 hazai vállalkozás. Az ünnepi időszakban a sonkafélék 90 százaléka magyar beszállítóktól érkezik.

Drágább a jó

A CBA Kereskedelmi Kft. kommunikációs igazgatója, Fodor Attila elmondta: tapasztalataik szerint a húsvéti ünnepek közeledtével először a csokifigurák iránt nő meg a kereslet. A CBA üzleteiben szintén egyre többen keresik a jó minőségű csokoládékat, jelenleg 75-80 százalékban ezeket veszik a fogyasztók, a tejbevonó masszából készült termékeket már kevesen vásárolják. A minőségi termékek drágábbak, de inkább ezekből választanak a vevők kisebb méretű figurákat.

Olcsó sonka

A sonkaféleségeknél szintén a minőségi irányba tolódik el a kereslet, a hagyományosan érlelt, füstölt és pácolt termékek a legkedveltebbek. Az értékesítésben azonban még nincs olyan arányuk, mint a csokoládéknál a minőségi termékeknek, a gyorspácolású, olcsóbb termékek továbbra is keresettek - mondta a kommunikációs igazgató. A füstölt árukból az átlagos mennyiség tízszeresét adja el ilyenkor az üzletlánc.

Nyolcszor több tojást veszünk

Olcsóbb a tojás

Az idén olcsóbb a tojás a húsvéti ünnepekre, mint a korábbi években, darabjáért, a vásárlás helyétől függően, 28-35 forintot kérnek átlagosan, míg a közelmúltban volt olyan év, amikor az ár meghaladta a 40 forintot is. Részletek >>>

Tojásból a húsvéti szezonban az átlagos időszak hét-nyolcszorosát értékesítik. Fodor Attila szerint komoly piaci változást okozott az a 2012-ben életbe lépett rendelet, amely szerint a tojásoknál fel kell tüntetni a tömegre vetített egységárat. Ez átrendezte a fogyasztói szokásokat, míg korábban a legkisebb méretű tojás fogyott leginkább, most 75-80 százalékban a közepes méretű tojásokat választják a vevők - közölte.

A kommunikációs igazgató emlékeztetett: ez azért is kedvező, mert az S méretű tojások nagyobb arányban importból származnak, a hazai termelőknél az M méretűek a legelterjedtebbek, és a kereslet efelé mozdult el.

Az ünnep előtt rohanunk vásárolni

A Tesco-Global Áruházak Zrt. arról számolt be, hogy a forgalom egyre inkább az ünnepnapok felé tolódik, karácsonykor és szilveszterkor is tapasztalható volt, hogy a fogyasztók egyre később veszik meg az ünnepi asztalra valót.

Az áruházlánc a tavalyi évhez hasonlóan az idén is körülbelül 1300-1400 tonna füstölt késztermék eladását tervezi a húsvéti szezonban. A különböző sonkák és füstölt termékek forgalma lényegesen megnő az ünnep előtti időszakban, a húsvétot megelőző öt hétben fogy el a teljes éves mennyiség 40-45 százaléka. A legnépszerűbb termékek a hátsó csülök, a parasztsonka, a parasztlapocka, a kötözött lapockasonkák, a füstölt tarják, karajok, a csomagolt parasztsonka, valamint a frikandó sonka.

A hazai Tescóban kapható valamennyi húsvéti füstölt sonka 100 százalékosan hazai feldolgozású termék. A tojások között a magyarországi termelői tojás aránya a teljes forgalom több mint 80 százaléka, és ez a szám folyamatosan emelkedik - közölte a társaság.

A Tescoban is a hazait keresik

A Tesco magyarországi áruházaiban több mint 4 millió csokoládé figura fogyott el tavaly a húsvéti időszakban, ehhez hasonló forgalmat várnak 2014-ben is.

A társaság szintén a minőségi termékek iránti érdeklődést tapasztalja, általában a legkeresettebbek a valódi csokoládéból készített 60-100 grammos csokinyulak, illetve az 50 gramm alatti csokitojások, a táblás csokoládéból pedig a 100 grammos kiszerelés.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Vásárló Többet nem nyúl bele a kormány az üzemanyagok árába Magyarország szomszédjában
Privátbankár.hu | 2025. július 14. 17:36
Elengedik a horvát intézkedést.
Vásárló Summer Colors 2025 – a paletta, ami uralni fogja a gardróbunkat
PR | 2025. július 14. 11:54
Már javában tombol a nyár, a napfény szinte minden reggel biztos pontként köszönt minket, és a hosszú, meleg esték magukkal hozzák a szabadság, a könnyedség és az önkifejezés vágyát. A ruhatárunk ilyenkor természetesen átalakul – ahogyan mi is. Nem véletlen, hogy minden nyárnak megvannak a maga színei, amelyek nemcsak a kifutókon, hanem a mindennapjainkban is határozott jelenlétet követelnek. A 2025-ös szezon palettája egyszerre vibráló, friss és mégis klasszikusan kifinomult. Mi pedig boldogan öltöztetjük fel a stílusunkat ezekbe az árnyalatokba – mert ez a nyár rólunk szól.
Vásárló A Spar zöld jövőt épít mindannyiunkért
PR | 2025. július 8. 15:13
Tudtad, hogy bevásárlás közben is tehetsz a bolygóért? A Spar fenntarthatósági programjaival minden apró lépés számít – és ebben te is részt vehetsz.
Vásárló Várt a tankolással? Ennek nem fog örülni
Privátbankár.hu | 2025. július 7. 16:38
Enyhén emelkedhetnek az árak.
Vásárló Ettől féltünk: visszatért a két számjegyű áremelkedés a boltokba
Gáspár András, Valkai Nikoletta | 2025. július 7. 05:42
Második hónapja újra drágul a családi nagybevásárlás a hazai hipermarketekben, három hónap szünet után visszatért a két számjegyű drágulás is az élelmiszer-fronton. A Privátbankár Árkosár-felmérés megnézte, hol tart most az árrésstop, mennyibe kerül a dinnye és az alkoholmentes bor.
Vásárló Építsünk brandet a csomagolással!
Márkázott tartalom | 2025. július 6. 10:42
Ahhoz, hogy hosszú távú sikereket érjen el a vállalkozásunk, elengedhetetlen a tudatos márkaépítés. Azon túl, hogy kell egy jó logó és egy találó szlogen, stratégiára is szükség van hozzá. Ennek pedig jó esetben része a termékek külső megjelenése, csomagolása is.
Vásárló Kiderült, melyik márka tarol a hazai újautó-piacon
Privátbankár.hu | 2025. július 5. 11:10
Megőrizte első helyét a BMW a prémium márkák mezőnyében az első fél évben.
Vásárló A tökéletes téglavágás titkai
Márkázott tartalom | 2025. július 5. 09:11
Sokan azt hiszik, hogy a téglavágás egyszerű feladat, de aki már próbálta, tudja, hogy közel sem az. Egy pontosan vágott tégla nemcsak az esztétikai megjelenést javítja, hanem a falazat stabilitását is nagymértékben befolyásolja. Legyen szó kisebb házi projektről vagy nagyobb építkezésről, a precíz vágások elengedhetetlenek. Kézi módszerrel gyakran több időt veszíthetünk a hibás darabok javításával vagy cseréjével.
Vásárló Egészséges hajkorona: hogyan nyerjük vissza a ragyogást?
Márkázott tartalom | 2025. július 4. 12:20
Bármilyen divatos is a hajszín vagy a frizura, ha maga a haj nem egészséges, a megjelenésünk sem lesz teljes. Egy fényes, dús hajkorona nemcsak az önbizalmunkat növeli, hanem az egészségi állapotunk tükre is. Az idő múlásával és a stresszes hétköznapok hatására egyre nehezebb lehet megőrizni a haj életerejét.
Vásárló Ha benzines autója van, kárörvendhet a hétvégén!
Privátbankár.hu | 2025. július 4. 12:03
A nagykereskedelmi árváltozás csak a dízelt érinti negatívan.
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG