A kánikula miatt jelentősen nőtt az értékesített ásványvíz, a sör és a dinnye mennyisége a hazai nagyáruházakban.A Tesco közleménye szerint az eladott ásványvíz mennyisége egyes napokon akár háromszorosára is emelkedett. A vásárlók körében egyre népszerűbbek az ízesített vizek - mint ahogy sörből is egyre jobban fogynak az alacsonyabb alkoholtartalmú, gyümölcsös változatok. Egyre kedveltebbek a nagy kiszerelésű, műanyag palackban forgalmazott sörök is - közölte a Tesco.
A kánikulában a hűtőberendezések használata miatt nő a villamosenergia-fogyasztás, a Magyar Villamosenergia-ipari Átviteli Rendszerirányító (Mavir) Zrt. honlapján megtalálható adatok szerint a hét első négy napján a fogyasztás túllépte a 6.000 megawattot, pénteken a déli órákban már csak közel járt hozzá. A csúcs minden nap 12 és 13 óra közé esett. |
Fodor Attila, a CBA kommunikációs vezetője hasonló tendenciákról számolt be. Elmondása szerint üzletláncukban mintegy két hete folyamatosan nő az italok értékesítése, különösen az ásványvízé. A legizzasztóbb napokon az átlagos 500 palack víz akár négy-ötszöröse, 2000-2500 palack is elfogy egy üzletben. Noha a szénsavmentes ásványvíz egyre népszerűbb, a szénsavas típus még mindig sokkal elterjedtebb: az eladott palackok 65-70 százalékát teszi ki - mutatott rá Fodor Attila.
A sörfogyasztás is jelentősen, két-háromszorosára növekedett. A gyümölcsök közül pedig keresettebb lett a dinnye. A CBA tapasztalati szerint is egyre kedveltebbek az ízesített italok, az ásványvizek és a sörök között is. A Magyar Ásványvíz Szövetség és Terméktanács tájékoztatása szerint míg az első negyedévben 220-230 millió liter ásványvíz fogy, ez az érték a nyári hónapokat magában foglaló második, illetve harmadik negyedévben 320-330 millió literre emelkedik.
MTI, Privátbankár