4p

Mire készülhet a kormány?
Meg lehet még menteni az idei évet az ezer sebből vérző gazdaságban?

Online Klasszis Klub élőben Győrffy Dórával!
Vegyen részt és kérdezze Ön is a közgazdászt, egyetemi tanárt!

2025. július 16. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Szükség van a fogyasztói tudatosság fejlesztésére, de a jogszabályi környezetnek is változnia kell, hogy a magyar vásárlók ne kaphassanak rosszabb terméket más országokhoz képest. Ugyanakkor a gyártók állítják: az összetevőket a fogyasztói viselkedés és a közös gazdasági haszon határozza meg.

Szigorúbb szabályozással kell biztosítani a megfelelő élelmiszerminőséget az Európai Unióban, egyúttal szemléletformálásra van szükség a tudatos vásárlás elősegítése érdekében - mondta Zsigó Róbert, a Földművelésügyi Minisztérium (FM) élelmiszerlánc-felügyeletért felelős államtitkára az M1-en csütörtökön.

Botrány! Rosszabb minőségű élelmiszert kapnak a magyarok, mint a nyugat-európaiak? A Nébih vizsgálata szerint igen! Részletek >>>

Az államtitkár szerint tisztesség kérdése, hogy a gyártók minden országban ugyanolyan minőségű termékeket hozzanak forgalomba, egyúttal felháborítónak nevezte, hogy a magyar boltokban ugyanannak a gyártónak egyes terméke gyengébb minőségű, mint a nyugati országokban.

Mehetünk Brüsszelbe

Zsigó Róbert utalt arra, hogy a magyar hatóságok laboratóriumi és érzékszervi vizsgálatoknak vetettek alá számos - osztrák és a magyar boltokban is kapható - terméket, az ellenőrzések pedig igazolták, hogy egyes árucikkek itthon gyengébb minőségűek, de előfordultak mennyiségi különbségek is. Az államtitkár felháborítónak nevezte az eltéréseket és jelezte, hogy egyes esetek akár a tisztességtelen piaci magatartás fogalmát is kimeríthetik.

Az eltérő minőségű élelmiszerek ügyben az Európai Bizottság is vizsgálódik és várhatóan lépéseket is tesz a helyzet rendezésére, a kormány pedig a jövőben is kiáll a hasonló problémák megoldása érdekében - tette hozzá az FM államtitkára.

Lázár: óriási botrány

Lázár János Miniszterelnökséget vezető miniszter szerint az elkövetkezendő idők egyik legnagyobb botránya előtt állunk. Lázár a csütörtöki kormányinfón felvetette azt is, hogy éppen a fogyasztók védelme miatt jött el az ideje annak, hogy felülvizsgálják a kiskereskedelmi törvényt.

A Nébih 24 termékmintát hasonlított össze érzékszervi tulajdonságaik, összetételük és a jelölésük alapján. Köztük a Coca-Cola, a Nutella, a Ritter vagy Manner termékei is szerepelnek. A hivatal megállapította, hogy egyes esetekben nem egyezik a termék állaga, más, olcsóbb alapanyagot tartalmaz a hazánkban forgalmazott termék, vagy éppen kispórolják a gombócokat az instant levesből. A Coca-Cola már reagált is a hírre, cikkünk a témában >>>>


Szó sincs balhéról?

Azért van, aki szerint nincs szó akkora bajról: a Magyar Márkaszövetség megállapítása szerint egyes márkák kapcsán a hatóság vizsgálatai többnyire semmiféle érdemi különbséget nem állapítottak meg a Magyarországon és más országokban forgalmazott élelmiszerek összetevői tekintetében. A NÉBIH szakemberei a hivatkozott vizsgálatok során néhány esetben a teljességgel azonos beltartalom ellenére is szubjektív, érzékszervi különbségeket tártak fel. Ennek oka leginkább a vizsgált minták eltérő lejárati idejében vagy a termékek eltérő tárolási körülményeiben keresendő - véli a szervezet.

A beltartalom különbözőségét a Márkaszövetség azzal magyarázza, hogy egy adott márka többféle kiszerelésben, ízesítéssel is készülhet az adott ország fogyasztói ízlésének megfelelően. "A magyarok például köztudomásúan jobban kedvelik a karakteres, fűszeresebb, intenzívebb ízjegyeket mutató élelmiszereket" - áll közleményükben. Eltéréseket okozhat az is, ha a vizsgált termékek különböző országokban, különböző gyártósorokon, vagy eltérő származási helyről beszerzett alapanyagokból készülnek. "Legyen szó bármelyik lehetőségről is, de a felelős gyártók mindig a jogszabályi előírásoknak megfelelően, az összetevők pontos feltüntetésével tájékoztatják termékeik tartalmáról a fogyasztókat" - írták lapunkhoz eljuttatott közleményükben.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Vásárló A Spar zöld jövőt épít mindannyiunkért
PR | 2025. július 8. 15:13
Tudtad, hogy bevásárlás közben is tehetsz a bolygóért? A Spar fenntarthatósági programjaival minden apró lépés számít – és ebben te is részt vehetsz.
Vásárló Várt a tankolással? Ennek nem fog örülni
Privátbankár.hu | 2025. július 7. 16:38
Enyhén emelkedhetnek az árak.
Vásárló Ettől féltünk: visszatért a két számjegyű áremelkedés a boltokba
Gáspár András, Valkai Nikoletta | 2025. július 7. 05:42
Második hónapja újra drágul a családi nagybevásárlás a hazai hipermarketekben, három hónap szünet után visszatért a két számjegyű drágulás is az élelmiszer-fronton. A Privátbankár Árkosár-felmérés megnézte, hol tart most az árrésstop, mennyibe kerül a dinnye és az alkoholmentes bor.
Vásárló Kiderült, melyik márka tarol a hazai újautó-piacon
Privátbankár.hu | 2025. július 5. 11:10
Megőrizte első helyét a BMW a prémium márkák mezőnyében az első fél évben.
Vásárló Egészséges hajkorona: hogyan nyerjük vissza a ragyogást?
Márkázott tartalom | 2025. július 4. 12:20
Bármilyen divatos is a hajszín vagy a frizura, ha maga a haj nem egészséges, a megjelenésünk sem lesz teljes. Egy fényes, dús hajkorona nemcsak az önbizalmunkat növeli, hanem az egészségi állapotunk tükre is. Az idő múlásával és a stresszes hétköznapok hatására egyre nehezebb lehet megőrizni a haj életerejét.
Vásárló Ha benzines autója van, kárörvendhet a hétvégén!
Privátbankár.hu | 2025. július 4. 12:03
A nagykereskedelmi árváltozás csak a dízelt érinti negatívan.
Vásárló Hogyan egyensúlyozz teljesítmény és pihenés között az üzleti életben?
Márkázott tartalom | 2025. július 3. 13:46
A mai üzleti világban gyakran előfordul, hogy a teljesítményt minden elé helyezzük, még akkor is, ha ez hosszú távon a jóllétünk rovására megy. Valójában az igazi siker kulcsa abban rejlik, mennyire tudatosan képes valaki pihenni és regenerálódni. A határidők betartása nem elég, figyelmet kell fordítani arra is, hogyan lehet feltöltődni a mindennapi terhek okozta stressz után.
Vásárló Autóbérlés – megfontolt választás
Márkázott tartalom | 2025. július 2. 13:13
Egyre többen döntenek az autóbérlés mellett pénzügyi szempontokat mérlegelve. Saját járművet fenntartani manapság igencsak költséges vállalkozás, épp ezért sokak számára jobban megéri kocsit bérelni.
Vásárló Mit üzen a cégéről, ahogyan a véleményekre reagál?
Márkázott tartalom | 2025. július 2. 12:00
Amikor valaki új szolgáltatót keres, az első útja gyakran a Google vagy a Facebook értékelésekhez vezet. Ez az első benyomás pillanatok alatt eldöntheti, hogy az érdeklődőből lesz-e vásárló. Az online térben a visszajelzések nemcsak szavak, hanem bizonyítékok. A minőségre, a hozzáállásra, és arra, hogy egy vállalkozás valóban figyel-e ügyfeleire.
Vásárló A szemüveg helyes ápolása a lehető legegyszerűbben
Márkázott tartalom | 2025. július 2. 11:23
A szemüvegesek számára nem csupán egy stílusos kiegészítő a szemüveg, hanem mindennapjaik fontos kelléke. Ha nem vigyáznak rá megfelelően, az akár az életminőségük romlásához is vezethet. 
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG