Az 1000 fő bevonásával, a 18-59 éves magyarországi lakosság körében végzett kutatás szerint a férfiak kétharmada havonta 2500 forintot vagy annál kevesebbet költ szépségápolási cikkekre, tizenhét százalékuk pedig a párjuk vagy családjuk segítségét is kikéri a választásnál.
A többség, mindkét nem esetében 2500 forintot vagy annál kevesebbet költ szépségápolási termékekre havonta: a hölgyek 68 százaléka, a férfiaknak pedig 66 százaléka nem megy e fölé az érték fölé. Jelentősebb eltérés a két nem között inkább abban mutatkozik, hogy a nők 29 százaléka hajlandó ennél többet fizetni a drogériákban, míg a férfiak esetében ez a szám csak 19 százalék.
Férfiak és nők között nem csak abban mutatkozik különbség, hogy mennyit költenek ilyen célra, hanem abban is, hogy egyáltalán költenek-e erre. Míg a nőknek csupán 3 százaléka nem vásárol szépségápolási termékeket, addig ez az arány a férfiaknál 15 százalék. Utóbbi szám összefügghet azzal is, hogy a férfiak 17 százaléka inkább megkér valakit a hozzátartozói közül, hogy válasszák ki és vegyék meg a számukra szükséges szépségápolási termékeket.
Mi kell a férfiaknak?
A kutatás a költések mellett azt is vizsgálta, hogy a férfiak milyen termékeket vásárolnak, ha a külsejük ápolásáról van szó. Mint kiderült, legfőképpen az alapdarabokat: a megkérdezettek döntő többsége legfőképpen tusfürdőt, sampont és dezodort vásárol. Tusfürdőt és sampont a válaszadók 82 százaléka, míg dezodort a 75 százalékuk szokott a kosarába tenni, ami arra utal, hogy az urak a konzervatívabb szemléletmódot részesítik előnyben a kozmetikumok terén.
A listán a negyedik legnépszerűbb termék kimondottan férfias: borotvahabot a válaszadók 63 százaléka szokott rendszeresen használni. Ezzel összefügghet, hogy bár egyre divatosabbak a szakállápolási készítmények, a friss kutatásból azonban kiderült, hogy a férfiak csupán 3 százaléka használ ilyeneket.
A férfiak által használt kozmetikumok népszerűségi listájának második fele így néz ki: parfüm (40 százalék), testápoló (30 százalék), arckrém (13 százalék), ajakápoló (12 százalék), szakállápolók (3 százalék), egyéb termékek (7 százalék).