Az első alkalommal elvégzett QUDAL - Quality meDAL - DEEPMA felmérés a könnyűzenei előadóktól kezdve a sport területén keresztül az elektronikai eszközök és az élelmiszerek kategóriájában is azt kutatta, mely márkák jelentik a magyar fogyasztók számára legkiemelkedőbb minőséget. A felmérés összességében száznál is több kereskedelmi és egyéb kategóriát ölelt fel.
Magdi és Madonna
A kutatás könnyűzenei részéből egyértelműen kiderült, hogy a minőségről alkotott véleményünknek semmi köze a nemhez vagy a korhoz. A nyolc évvel ezelőtti Megasztárban aratott győzelmével ismertté vált Rúzsa Magdi mellett a már évtizedek óta színpadon lévő Omega együttes lett a legnépszerűbb. Nemzetközi szintéren pedig a magyarországi kutatás alapján Madonna lett a legjobb popzenei előadó.
A sportban?
A sport kategóriában is érdekes eredmények születtek. A sportágtól függetlenül legmagasabb minőséget képviselő sportklub a megkérdezettek szerint az FC Real Madrid lett. Az egyéni kategóriákban a világcsúcstartó rövidtávfutó, a hatszoros olimpiai bajnok jamaikai Usain Bolt szerezte meg a hazai válaszolók szerint az első helyet, míg a magyar sportolók közül a szintén olimpiai bajnok mellúszó, Gyurta Dániel képviseli a legmagasabb szintet a megkérdezettek szerint. A sportszerek minőségi versenyében pedig a Nike termékei végeztek az első helyen.
A magyarok szerint ez a legjobb telefon
Ahogy az ICERTIAS szakértői hangsúlyozzák, a QUDAL – QUality meDAL piackutatás célja felhívni a figyelmet a minőségre és annak fontosságára. A kiemelkedő minőségről szóló kutatás módszertana jól illusztrálható a mobiltelefonok kategóriájában feltett kérdéssel. Ebben a kategóriában a következő szerepelt a kérdőívben: “Adja meg annak a mobiltelefon-gyártónak a nevét, amely az Ön személyes tapasztalata és véleménye szerint a legmagasabb minőségi színvonalat nyújtja a magyar piacon!”. A válaszadók túlnyomó többsége ez alapján pedig a Samsungot nevezte meg a legjobb telefonnak.
És ha laptopot kellene venni?
A kutatásban más kereskedelmi kategóriára is rákérdeztek, így például kiderült, hogy a magyarok szerint a legmagasabb minőséget a laptopok piacán a Lenovo képviseli, a banki szolgáltatások közül az OTP-t jelölték meg első helyen, a hitelkártyák körében a VISA nyert, míg a legelismertebb arckrémmárkának a Niveát gondolják.
Az élelmiszerek versenyében a rizsek közül az Uncle Bens-t, a tejek közül a Mizo-t, míg az ásványvíz kategóriában a Szentkirályit jelölte meg a legtöbb hazai válaszadó a legjobb minőségű terméknek.