3p
Nőttek tavaly a magyar filmipari költségek, részben hollywoodi szuperprodukcióknak köszönhetően.

Mintegy 75 százalékkal nőtt 2016-ban Magyarország filmipari költése, ezzel elérte a több mint 125 milliárd forintot – derült ki a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság közleményéből. 2013-ban 54,2, 2014-ben 56,4, 2015-ben pedig 72 milliárd forintot költöttek mozi- és televíziófilmek gyártására Magyarországon – a tavalyi eredmény pedig azt jelenti, hogy 2004 óta csaknem hússzorosára nőtt a filmipari szektor teljesítménye hazánkban – tették hozzá.

Az NMHH Nemzeti Filmirodájának nyilvántartása szerint tavaly csaknem 300, tavalyelőtt 239 film gyártását regisztrálták Magyarországon. Ebben benne van minden nagy nemzetközi produkció, az Oscar-díjas Mindenki, valamint minden dokumentum- és természetfilm is, mivel ezek közvetetten állami támogatást igényeltek.

Rekord drága filmek készülnek

Magyarországon készülő 2016-os filmek közül a legnagyobb szabású produkció a Harrison Forddal, Ryan Goslinggal és Jared Letóval a főszerepben létrehozott Szárnyas fejvadász 2. volt, amely a valaha hazánkban készült legdrágább, bérmunkában megvalósuló alkotás. A projekt magyarországi gyártási költsége 28,5 milliárd forintot tett ki. Kiemelkedő az Emerald City c. sorozat is, amelyre összesen 12,6 milliárd forintot költöttek. A magyar filmeken belül a Viszkis szerezte meg az első helyet 1,7 milliárd forintos költségvetésével – jelezték. A Magyarországon (is) forgatott filmek listája itt olvasható.

A Szárnyas Fejvadász második része már önmagában 28,5 milliárd forint iparági költést jelentett tavaly Magyarországnak – tették hozzá. A hazai forgalmazók jelentése alapján a magyar mozik több mint 14 millió nézőt vonzottak tavaly, ami 12 százalékos növekedés a tavalyi 13 milliós adathoz képest. A jegyárbevételek bruttó összege tavaly ugyanakkor csaknem 20 milliárd volt, ami 13 százalékos növekedést mutat.

A mozik jobb kihasználtsággal működtek tavaly 2015-höz képest: az 502 ezres előadásszám alapján egy vetítés átlagosan 39 ezer forintos bevételt jelentett, míg 2015-ben ez bő négyezer forinttal kevesebb volt. Az átlag jegyár ugyanakkor csak minimálisan emelkedett: az egy évvel korábbi 1347 forintról mindössze tíz forinttal drágult 2016-ra – tették hozzá. A közlemény szerint augusztusban és decemberben mérték a legerősebb forgalmat: nyár végén 1,58 millió, az év végi, ünnepi időszakot is magában foglaló hónapban pedig 1,63 millió látogatót jegyeztek fel.

Lemaradt a Zsivány Egyes

Az NMHH szerint meglepő, hogy az összesített adatok alapján a Csillagok Háborúja sorozat részét képző Zsivány Egyes lecsúszott az első helyről. Bár az év végén kimagaslott a filmek közül, az augusztusban bemutatott A kis kedvencek titkos élete c. animációs film több mint 100 ezer nézővel többet mozgatott meg. A dobogó harmadik fokát a Deadpool c. szuperhősfilm foglalta el.

A művészmozikban magyar alkotás vitte a prímet: a látogatószám alapján az Oscar-díjas Saul fia több mint 66 ezer nézőt vonzott. Nemes Jeles László filmjét A lovasíjász (32 ezer) követte A kis kedvencek titkos élete (27 ezer) előtt. Egyre több a néző az artmozi-besorolású filmszínházakban is. Tavaly 1,16 millióan váltottak belépőt ezekbe a mozikba, 45 ezerrel többen, mint egy évvel korábban – mondták. Arányosan emelkedtek az art mozik bevételei is, tavaly 1,226 milliárd forintot könyvelhettek el (2013-ban 602 milliót, 2014-ben 840 milliót, 2015-ben 1,109 milliárdot) - írták.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Vásárló Búcsú az 1687 milliárd forintos értéktől: eladósorba kerülhet a Dr. Martens
Buksza blog | 2024. április 23. 10:07
Az elmúlt hónapokban egymás után érkeztek a rossz hírek a legendás Dr.Martens bakancsokat gyártó vállalat háza tájáról, aminek a márka önállóságának elvesztése lehet a következménye.
Vásárló Inkább a pénzre szavaztak: maradnak a kínálatban az egészségtelenebbnek mondott élelmiszerek
Buksza blog | 2024. április 23. 07:44
Elbukott egy olyan civil szervezet támadása a kényeztető csokoládék ellen, amely azt gondolja magáról, hogy a hozzá hasonló felvilágosult csoportoknak meg kell védeniük az embereket saját maguktól.
Vásárló Visszafordultak a magyar diszkontok
Csernátony Csaba - Kollár Dóra | 2024. április 22. 05:31
Fordult a kocka a magyarországi diszkontláncokban a Privátbankár Diszkont Árkosár-felmérése szerint áprilisban. Miközben februárról márciusra drágább, most olcsóbb lett a kosár. 
Vásárló Miért nehéz fogást találni a legnagyobb boltláncokon?
Buksza blog | 2024. április 21. 13:16
A kereskedés a legősibb mesterségek közé tartozik, ám egy friss tanulmány szerint nagyot téved az, aki azt hiszi, hogy talpon maradhat az a kereskedő, aki csak a kereskedői szimatára támaszkodik.  
Vásárló Kihívás, szórakozás és megmérettetés is; minden, amit a futóversenyekről tudni kell!
Márkázott tartalom | 2024. április 19. 10:51
A futás egy olyan természetes mozgásforma, amely egyszerűen kivitelezhető, nem igényel komoly anyagi beruházást, hatékony a test számára, ráadásul könnyen beiktatható a napirendünkbe. 
Vásárló Automatikusan megírt SEO szövegekkel a nagy kínai áruház ellen?
Márkázott tartalom | 2024. április 18. 12:11
Az újdonsült nagy kínai webáruház idehaza is tarol, így nem véletlen, hogy a hazai cégek többek között automatikusan megírt SEO szövegekkel és egyéb marketingmegoldásokkal is próbálnak tenni a cég térnyerése ellen. Mivel árban egyszerűen lehetetlen velük versenyezni, így nincs más lehetőség, minőségben és vásárlási élményben kell, még akkor is, ha ez sem olyan egyszerű.
Vásárló Nekiment a Temunak a legendás márka
Csernátony Csaba, Buksza blog | 2024. április 18. 08:42
Régi gondja a legismertebb márkáknak, hogy a hamisítók olyan árukkal bombázzák a vásárlókat, amelyek nagyon hasonlítanak legendás termékeikre, és a végeláthatatlan pereskedés nem segít rajtuk.
Vásárló Példátlan lépésre szánta el magát a magyar Penny tulajdonosa: teljesen új boltot nyitott Berlinben
Buksza blog | 2024. április 17. 10:43
A vegán étkezés egyre inkább „divatba jön”, ha lehet így fogalmazni, amivel igyekeznek lépést tartani az élelmiszergyártók is. Eljött az ideje annak, hogy a kiskereskedők is csatasorba álljanak.
Vásárló Egyértelmű mondás jött a magyar Tesco sorsáról
Buksza blog | 2024. április 16. 07:29
Bár legutóbb a Sparral csapott össze a kormány, de a Tesco is az "örök" felvásárlási célpontok között szerepel. Úgy tűnik, marad ebben a státuszban.
Vásárló Környezetvédelem a társasjáték csomagolásoknál
Márkázott tartalom | 2024. április 11. 09:41
Egyre gyakoribb, hogy a társasjátékok esetében is mind inkább odafigyelnek a csomagolásra. Ezzel előtérbe került az a törekvés, hogy ez az iparág is egyre “zöldebb” legyen. Kérdés persze, hogy a játékok minőségére és sérülékenységére mindez nincs-e negatív hatással?
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG