3p

Magyar Péter lenne jobb a gödörben lévő magyar gazdaságnak vagy Orbán Viktor?
Nem lesz baj abból, hogy a nyugdíjmegtakarításokat ingatlancélra is el lehet költeni?
Online Klasszis Klub élőben Felcsuti Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is!

2024. november 28. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Egy friss kutatás azt vizsgálta, melyek a legnépszerűbb weboldalak a 15-24 évesek körében Magyarországon, Lengyelországban, Törökországban, Romániában, Fehéroroszországban és Ukrajnában. Az említett országokban élő fiataloknak sok mindenben társa az internet: információt gyűjtenek, híreket olvasnak, barátaikkal kommunikálnak, mindamellett vásárolnak is. Íme, ilyen a fiatalok online élete.

A három nagy

Az uralkodó trió a Google, a Facebook és a YouTube. A 15-24 éves internetezők körében ez a három brand szerepel a legnépszerűbb weboldalak dobogóján, különböző sorrendekben Magyarországon, Lengyelországban, Törökországban és Romániában. Ukrajnában és Fehéroroszországban a Facebook helyett a Vk.ru, a Facebook orosz nyelvű megfelelője szerepel.

Tudás az internetről

A top 10-es listán a fiatalok körében globális és lokális keresőmotorok szerepelnek (Google illetve Yandex Törökországban, Ukrajnában és Fehéroroszországban). Több országban szerepel a ranglistán a Wikipédia. A kutatásban szereplő országok fiataljai használnak helyi, általános információkat kínáló szolgáltatásokat is (Onet.pl, Op.pl, Mail.ru, Origo.hu, Milliyet.com.tr, Tut.by és Onliner.by), amelyek közül a legtöbb e-mail fiókot is kínál. Az említett oldalak közül a Mail.ru vonzza a legtöbb látogatót a 15-24 évesek körében (a fiatal ukrán internetezők 68.6%-át).

Szórakozás és online vásárlás

A YouTube népszerűségét néhány versenytárs veszélyezteti. A magyar és lengyel fiatalok szívesen használják a helyi megfelelőit, pl. az indavideo.hu-t (a magyar fiatalok 35 százaléka használja), illetve a Cda.pl-t (a lengyel fiatalok 39%-a használja). A Kinogo.club filmes weblap népszerű Ukrajnában (37%) és Fehéroroszországban (35%).

Az online vásárlás kifejezetten fontos a fiatalok körében. Négyből hat vizsgált országban a legnépszerűbb oldalak között szerepelnek webshopok és aukciós oldalak, mint pl. a nemzetközi Alibaba és OLX, továbbá az Allegro.pl, Rozetka.com.ua és a Jófogás.hu. A lengyel fiatalok a legfogékonyabbak az online vásárlás iránt (48.6%-uk használja az Allegro.pl-t). Mindamellett sem Törökországban, sem Fehéroroszországban nem szerepelnek online boltok a tízes ranglistán a fiatalok körében.

A 10 leglátogatottabb oldal egyes országokra lebontva. Forrás: Gemius
Nagyobb méretű képért kattintson ide >>>>

Érdekes kivételek

A vizsgált országok közül az egyetlen Törökország, ahol a tíz legnépszerűbb oldal között szerepel az Instagram.com és a Twitter.com. Ott van ugyanakkor Románia, az egyetlen ország, ahol a Netbet.ro online szerencsejáték oldal bír nagy népszerűséggel a fiatalok körében, a 15-24 éveseknek több mint fele látogatja azt. A kutatás szerint Magyarországon a Wikipédia örvend nagy népszerűségnek a fiatal nők körében – a 15-24 éves látogatói korosztály 66 százalékra nő. Az Alibaba.com e-kereskedelmi oldal kifejezetten népszerű a fiatal román férfiak körében, a 15-24 éves látogatói korosztály 60 százalékát teszik ki.

Online fiatalok

Az UNESCO szerint a fiatal a 15 és 24 év közöttieket jelenti. A legtöbb vizsgált országban a nemek aránya nagyjából 50-50 százalék. Az egyetlen kivétel ez alól Törökország, ahol az említett korcsoportban az internetező nők aránya 63 százalék. A városiak felülreprezentáltak Törökországban, Magyarországon és Ukrajnában, átlagosan 77,5 százalék a városiak aránya, szemben a vidékiek 23,5 százalékval. Lengyelország és Románia kiegyensúlyozott e téren – a fiatal internetezők aránya átlagosan 53 százalék szemben a vidéki 47 százalékkal.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Vásárló Visszaküldhető flakonok és biológiailag lebomló tisztítószerekkel hódít a Biobubi
Natív tartalom | 2024. november 22. 11:48
Fenntartható és hatékony tisztítószereket árusít Háromfai Balázs és felesége Százhalombattáról. A flakonvisszaváltó rendszert is üzemeltető magyar vállalkozás 2019-es indulása óta mára országos ismertségnek örvend. A sikert megalapozó vízkőoldó mellett folyamatosan nő a biológiailag lebomló anyagokból készült termékek palettája, mosószer, mosogatószer, duguláselhárító, ablaktisztító, zsíroldó, felmosószer és kávégép tisztító is helyet kapott a könnyen kezelhető webshopban.
Vásárló Hogyan őrizd meg az egyensúlyt otthoni munkavégzés mellett?
Márkázott tartalom | 2024. november 18. 09:36
Az otthoni munkavégzés ma már nem csak egy lehetőség, hanem sokak számára a mindennapi valóság. A home office vonzereje a rugalmas időbeosztásban, a kényelmes otthoni környezetben és az ingázással megspórolt időben rejlik.
Vásárló Kaptak egy újabb tockost a bolti kasszák
Privátbankár.hu | 2024. november 17. 15:48
Van olyan ország Európában, nevezetesen Spanyolország, ahol a vásárlók jelentős része még mindig idegenkedik attól, hogy az önkiszolgáló pénztáraknál fizessen az áruházakban.
Vásárló Garantáltan ki fogja borítani a szülőket az egyik legnépszerűbb karácsonyi gyerekjáték
Buksza blog | 2024. november 17. 08:19
Próbára teszi a szülők türelmét, amikor gyermekük a karácsonyra kapott mentőautóval napokon át nínózik, ám az idei ünnepek alatt nem csupán hangot, hanem szagot is kibocsáthat a legnépszerűbb játék.
Vásárló Méregdrága termék diszkontból: megjött közel 2 millió forintos edénykészlet
Buksza blog | 2024. november 17. 08:12
Az amerikai Costco a tagsági díjas diszkontkereskedelem mintapéldánya, ám rendszeresen előáll luxustermékkel is. A vásárlók körében általában nagy tetszést aratnak méregdrága csecsebecséi.
Vásárló A “mentes” trend előretörése a szépségápolásban
Márkázott tartalom | 2024. november 15. 10:14
A különböző divathullámok nemcsak a ruhaiparban ütik fel a fejüket az egyes korszakokban, hanem a szépségápolásban is. Nincs ez másképp a jelenben sem, amikor is a “mentes” trenddel találkozunk úton-útfélen.
Vásárló A boltláncok hadat üzennek az éttermeknek
Buksza blog | 2024. november 11. 12:58
Az európai fogyasztók Magyarország éves GDP-jének négy és félszeresét költik élelmiszerekre és italokra. Ennek egy részét vagy vendéglőben fogyasztják, vagy áruházban veszik, és otthon felmelegítik.
Vásárló A Lidl összes boltja bezár december 24-én
Buksza blog | 2024. november 11. 12:36
December 23-án sokáig lesznek nyitva a Lidl-boltok, utána jön a háromnapos szünet. 
Vásárló Egy hét alatt kiürítették a boltokat, de a Lidl tartja magát
Buksza blog | 2024. november 11. 11:57
Romániában az Ukrajnából importált olcsó tojás okoz gondot a termelőknek, Szlovákiában pedig a madárinfluenza miatt keletkezett tojáshiány. Magyarország északi szomszédjánál rossz a helyzet.
Vásárló Bajban a színes palackok, hirtelen jött az 500 százalékos áremelkedés a szlovákoknál
Buksza blog | 2024. november 11. 10:32
A vásárlóknak elvileg mindegy, hogy az üdítő, amit az áruházakban megvesznek színes vagy fehér műanyagpalackban van-e, ám kiderült, hogy gyakorlatilag a színes palackos innivaló drágább.
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG