Beszélhetünk-e a nőről a férfi nélkül, és fordítva? Meglehetősen nehéz az előbbiekre válaszolni. Bár az embereket átlagolni egyáltalán nem szerencsés, ha azonban mégis sor kerül erre, elkerülhetetlen az összehasonlítás, férfi és nő szembeállítása egymással.
A kutatások alapján elmondható, hogy a férfiak hajlamosabbak negatívabb fényben tekinteni saját párkapcsolatukra egy-egy könnyebb flört után, míg a nőknél egy harmadik érkezése inkább megerősíti a kötődést. A közhiedelemmel ellentétben viszont nem a nők, hanem a férfiak azok, akik hamarabb vallanak érzelmeikről partnerüknek.
A férfiak és nők tisztálkodási ideje között egyáltalán nem olyan nagy a különbség, mint azt sokan hiszik - állítja a felmérés. Ugyanis a nők 71 százaléka 10 percnél, 26 százaléka pedig 5 percnél is kevesebb időt tölt a zuhany alatt. Ezek az arányok alig maradnak el a férfiak körében mért mutatóktól: az erősebbik nem 75 százaléka kevesebb, mint 10 percet, 30 százaléka pedig 5 percnél rövidebb ideig zuhanyozik. Az adatok szerint a nők átlagosan 10 perc 40 másodpercet, a férfiak 10 perc 1 másodpercet töltenek a zuhany alatt, így a két nem zuhanyozási ideje között a különbség alig 39 másodperc.
A GfK felmérése szerint a férfiak egyik legnagyobb szívfájdalma saját külsejükkel kapcsolatban, hogy nem találják magukat elég izmosnak. Az eredmények azt mutatják, hogy ami az ideális, a saját magának is elfogadhatónak tűnő, preferálandó testalkatot illeti, minden férfi egy atlétatermetű férfit ábrázoló rajzot emelt ki, azaz egyszer az életben olyan szeretne lenni. A megkérdezett férfiak többsége egyébként átlagosan 13 kilogramm tömegű plusz izomzattal rendelkezne szívesen. Talán nem meglepő, hogy ugyanez a hölgyek esetében mínusz 10 kilogramm körüli fogyást jelent.
Ami a humort illeti, a felmérések szerint a nők sokkal kifinomultabbak, mint a férfiak. A kutatások szerint a humorral kapcsolatos szexista sztereotípiákra jó okunk van: a nők és a férfiak valóban eltérően értelmezik a viccet, sőt az elvárásaik is teljesen mások, ha egy poénról van szó. A nők jobban reagálnak a szójátékra és a narratívára, mint a helyzetkomikumra, illetve valamivel később reagálnak a képekre, viszont jobban is élvezik a csattanókat. Az eredmények azt támasztják alá, hogy a nők a kifinomultabb humort kedvelik, és összetettebb agyi funkciókat használnak az egyes viccek feldolgozásához. A hölgyek elvárásai mérsékeltebbek egy-egy viccel szemben, azaz kevésbé számítanak arra, hogy a vicc csattanója szórakoztató lesz. Ha pedig mégis viccesnek találják, amit olvastak vagy hallottak, jobban is élvezik azt.
A férfiak ezzel szemben fordítva reagálnak: náluk a jutalom és az örömszerzés centrumának is nevezett agyi terület működik aktívabban, azaz eleve azzal az elvárással olvassák végig a viccet, hogy meg fogják érteni a csattanót. Ha ez mégsem így történik, sokkal csalódottabbak lesznek, mint a nők.
Erőteljes a munkamegosztás a két nem között a vásárlások döntési folyamataiban is. Egyes kérdésekben a nők hoznak ítéletet, más területeken a férfiak, hiszen mindkét nem tagjai különböző témákban számítanak „szakértőnek". A nők a termékek kiválasztásánál sok esetben elsősorban a kinézetre, a dizájnra fókuszálnak. Habár gyakran ez a tulajdonság nem az elsődleges döntő tényező, a nők mondják ki a végső szót ez alapján (gondoljunk itt a bútorokra, vagy akár a háztartási gépekre is, ahol nem a design lenne az elsődleges, mégis ma már gyakran ez dönt).
A férfiak a műszaki adatok mérlegelése és a különböző típusok tudásának számszaki összevetése esetén kerülhetnek döntő pozícióba. Többnyire mindenki tudja, hogy a háztartásokban jellemzően vasalót, porszívót vagy mosógépet inkább a nők, TV-t vagy hifit pedig a férfiak vesznek. Kiemelendő ugyanakkor, hogy az erre fordított összegről közösen döntenek a párok, ugyanúgy, mint a pénzügyi, vagy banki tevékenységekben. Ugyanakkor egyre több nő szól bele az autó vagy bútor vásárlásába, míg a férfiak belefolynak a gyerekekkel kapcsolatos munkákba, vagyis a korábbi klasszikus női feladatokba - olvasható a GfK Hungária összefoglalójában.
Privátbankár