3p

A Facebook és Instagram hirdetések létrehozása és optimalizálása számos tényezőtől függ, most pedig még a Meta is változtatott az ügymeneten. Az alábbiakban ismertetjük ezeket a módosításokat, illetve adunk néhány általános tippet a kampányaid tervezéséhez.

Változtat a Meta

Mint ahogy a SocialWings Facebook hirdetéskezelés és marketing szakemberei is hírül adták ügyfeleiknek, idén nyártól, egészen pontosan 2023. június 5-től változások léptek életbe a Meta hirdetési politikájában.

Meg tudod nevezni azt a természetes vagy jogi személyt, aki vagy amely, úgymond „hasznosul” a hirdetésekből. Magyarán megadhatod, hogy az adott hirdetések kit képviselnek, ki a „kedvezményezett”. Olyan eset is elképzelhető, hogy a „kedvezményezett” és a hirdetésekért fizető személy vagy cég külön entitás, így a “kifizető” is külön megadható.

A Meta nem önszorgalomból eszközölte ezeket a változtatásokat, hanem az EU előírásait követi, aki ezeknek nem felel meg, annak a hirdetései automatikusan leállnak. Ha már futó hirdetéseknél módosítod a kifizető adatait, akkor az eredeti adatok még egy évig láthatóak maradnak a hirdetéstárban.

Példák az alkalmazásra

Ha kisvállalkozóként önállóan adsz fel hirdetéseket a „kedvezményezett” és a „kifizető” ugyanaz.

Ha egy anyavállalat kezeli a leányvállalat Facebook és Instagram hirdetési kampányát, a „kedvezményezett” mezőbe a leányvállalat neve kerül, míg a „kifizető” az anyavállalat.

Ha magánszemélyként hirdetsz valamilyen okból egy terméket, szolgáltatást, stb., a „kedvezményezett” ez esetben maga a termék, szolgáltatás, míg a „kifizető” mellé a saját nevedet kell megadni.

Hasznos tippek

És akkor most következzenek a bevezetőben ígért általános tippek Facebook és Instagram hirdetésekhez.

  • Definiáld a célközönséget demográfiai, érdeklődési és viselkedési szempontok alapján! Használd a Facebook Audience Insights vagy a Instagram Audience Insights eszközöket a részletesebb információk megszerzéséhez!
  • Állítsd be pontosan, mit szeretnél elérni a hirdetéseiddel: például forgalomnövelés, konverziók, brandismertetés stb.
  • Válaszd ki a megfelelő időpontokat és napokat a hirdetések kibocsátásához, figyelembe véve a célcsoport aktív időszakait.
  • Ügyelj arra, hogy ne bombázd ugyanazt a célcsoportot túl gyakran ugyanazzal a hirdetéssel!
  • Biztosítsd, hogy a hirdetéseid mobilbarátak legyenek, mivel sok felhasználó mobil eszközöket használ a Facebook és Instagram böngészéséhez.
  • Ne félj új ötleteket és megközelítéseket kipróbálni a hirdetéseidben! Az új és izgalmas tartalom vonzhatja a felhasználókat.

Ne feledd, hogy a Facebook és Instagram hirdetések hatékonysága függ a céljaidtól, a célcsoportodtól és a kampányod egyéb specifikus tényezőitől! Idővel, tapasztalatokkal gazdagodva egyre jobban megértheted, hogy mi működik a legjobban a céljaid eléréséhez.
 

Címkék: Vásárló

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Vásárló Melyik fogszabályozó illik hozzád? – Rögzített, láthatatlan vagy kivehető megoldás?
PR | 2025. december 18. 10:37
A modern fogszabályozás ma már minden korosztály számára elérhető – és teljesen személyre szabható. Az Artdent Fogászat és Szájsebészet rendelőjében a 30–60 éves páciensek is egyre nagyobb számban választják az esztétikusabb, rendezettebb mosoly felé vezető utat, méghozzá a lehető legészrevétlenebb módon. De melyik fogszabályozó a legjobb választás? A rögzített, a láthatatlan sín vagy a kivehető készülék? Segítünk eligazodni a lehetőségek között, hogy megtaláld a számodra legideálisabb megoldást.
Vásárló Olcsóbb lett a tankolás szerda reggelre, de van egy rossz hírünk
Privátbankár.hu | 2025. december 17. 10:44
A következő napokban viszont nem várható további árcsökkenés.
Vásárló Mit üzen egy jó ajándék?
Márkázott tartalom | 2025. december 13. 10:34
Az ajándékozás elsőre egyszerű gesztusnak tűnik, valójában azonban jóval többről szól, mint egy tárgy átadásáról. Egy ajándék mindig üzenetet hordoz: figyelmet, elismerést, kapcsolatot vagy éppen státuszt. Éppen ezért nem mindegy, mit, mikor és kinek adunk. Különösen akkor, ha üzleti vagy hivatalos közegben történik az ajándékozás.
Vásárló Döntött az EU: ezt megemlegeti, aki rendszeresen rendel külföldről
Privátbankár.hu | 2025. december 12. 16:25
Jön a kötelező vám a kis értékű csomagokra.
Vásárló Érdemes lesz elővenni a töltőpisztolyt a hétvégén
Privátbankár.hu | 2025. december 12. 11:05
Szombaton mindkét üzemanyag típus nagykereskedelmi ára csökken. A benziné jobban.
Vásárló Tegyél a kosaradba egy kis gondoskodást! – Indul az Adni Öröm! adománygyűjtő akció
PR | 2025. december 11. 13:27
Idén karácsonykor is több ezer rászoruló ember ünnepe válhat szebbé, ha csatlakozol a Magyar Máltai Szeretetszolgálat és a SPAR Magyarország közös Adni Öröm! tartósélelmiszer-adomány gyűjtéséhez. 2025. december 11. és 16. között több ezer önkéntes személyesen várja a vásárlók felajánlásait a kijelölt SPAR és INTERSPAR áruházakban.
Vásárló Táncra perdülhetnek az autósok – itt vannak az új üzemanyagárak
Privátbankár.hu | 2025. december 10. 11:42
Csütörtökön mindkét üzemanyag típus nagykereskedelmi ára csökken.
Vásárló Csak összehozta a kormány: másfél éve nem láttunk ilyet a boltokban
Gáspár András, Valkai Nikoletta | 2025. december 8. 05:46
Hogy milyen áron, azt még nem tudhatjuk biztosan, de összejött az éves szintű élelmiszerár-csökkenés: annyi termék került be az árrésstop hatálya alá, hogy idén decemberben olcsóbban vásárolhatunk be a hipermarketekben, mint tavaly. Bezuhant a sertésmájas ára, a kávé és az alkohol viszont nagyot drágult. 
Vásárló Outdoor életmód – merész vállalkozás és divat találkozása
Márkázott tartalom | 2025. december 7. 17:21
Gondoltál már arra, hogy mitől válik egy márka ikonikussá a szabadtéri világban? A szabadidős életmód iránti növekvő lelkesedés nemcsak a természet szerelmeseinek körében terjed, hanem divatirányzatként is egyre hangsúlyosabban van jelen.
Vásárló Miért választják egyre többen a prémium magánegészségügyet?
Márkázott tartalom | 2025. december 7. 14:12
Az elmúlt években látványosan megváltozott, hogyan gondolkodnak az emberek az egészségügyi szolgáltatásokról. Egyre többen szeretnének gyors, kiszámítható, átlátható és magas színvonalú ellátást kapni, lehetőleg olyan környezetben, ahol a páciens valódi partnerként jelenik meg. A prémium magánegészségügy népszerűsége éppen ezért nő: nem csupán szolgáltatást nyújt, hanem komplex élményt, amelyben a figyelem, a kényelem és a szakértelem egyaránt kiemelt szerepet kap.
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG