Változtat a Meta
Mint ahogy a SocialWings Facebook hirdetéskezelés és marketing szakemberei is hírül adták ügyfeleiknek, idén nyártól, egészen pontosan 2023. június 5-től változások léptek életbe a Meta hirdetési politikájában.
Meg tudod nevezni azt a természetes vagy jogi személyt, aki vagy amely, úgymond „hasznosul” a hirdetésekből. Magyarán megadhatod, hogy az adott hirdetések kit képviselnek, ki a „kedvezményezett”. Olyan eset is elképzelhető, hogy a „kedvezményezett” és a hirdetésekért fizető személy vagy cég külön entitás, így a “kifizető” is külön megadható.
A Meta nem önszorgalomból eszközölte ezeket a változtatásokat, hanem az EU előírásait követi, aki ezeknek nem felel meg, annak a hirdetései automatikusan leállnak. Ha már futó hirdetéseknél módosítod a kifizető adatait, akkor az eredeti adatok még egy évig láthatóak maradnak a hirdetéstárban.
Példák az alkalmazásra
Ha kisvállalkozóként önállóan adsz fel hirdetéseket a „kedvezményezett” és a „kifizető” ugyanaz.
Ha egy anyavállalat kezeli a leányvállalat Facebook és Instagram hirdetési kampányát, a „kedvezményezett” mezőbe a leányvállalat neve kerül, míg a „kifizető” az anyavállalat.
Ha magánszemélyként hirdetsz valamilyen okból egy terméket, szolgáltatást, stb., a „kedvezményezett” ez esetben maga a termék, szolgáltatás, míg a „kifizető” mellé a saját nevedet kell megadni.
Hasznos tippek
És akkor most következzenek a bevezetőben ígért általános tippek Facebook és Instagram hirdetésekhez.
- Definiáld a célközönséget demográfiai, érdeklődési és viselkedési szempontok alapján! Használd a Facebook Audience Insights vagy a Instagram Audience Insights eszközöket a részletesebb információk megszerzéséhez!
- Állítsd be pontosan, mit szeretnél elérni a hirdetéseiddel: például forgalomnövelés, konverziók, brandismertetés stb.
- Válaszd ki a megfelelő időpontokat és napokat a hirdetések kibocsátásához, figyelembe véve a célcsoport aktív időszakait.
- Ügyelj arra, hogy ne bombázd ugyanazt a célcsoportot túl gyakran ugyanazzal a hirdetéssel!
- Biztosítsd, hogy a hirdetéseid mobilbarátak legyenek, mivel sok felhasználó mobil eszközöket használ a Facebook és Instagram böngészéséhez.
- Ne félj új ötleteket és megközelítéseket kipróbálni a hirdetéseidben! Az új és izgalmas tartalom vonzhatja a felhasználókat.
Ne feledd, hogy a Facebook és Instagram hirdetések hatékonysága függ a céljaidtól, a célcsoportodtól és a kampányod egyéb specifikus tényezőitől! Idővel, tapasztalatokkal gazdagodva egyre jobban megértheted, hogy mi működik a legjobban a céljaid eléréséhez.