A termékbemutatóra szakosodott cégek működését megszigorították, de a csalóknak még így is bedőlnek időnként. A rendőrség honlapján összefoglalta a jelenség legújabb előfordulásait.
Nem termékbemutató, csak egészségnap
Újabban a vállalkozások jellemzően nem egy termékbemutató ígéretével, hanem ingyenes szűrési lehetőségeket (például "egészségnap", "egészségmegőrző program") hirdetve reklámozzák rendezvényeiket.
A térítésmentes egészségügyi vizsgálat kiértékelése persze voltaképpen már egy burkolt termékbemutatóba torkollik, amelynek keretében a magukat általában orvosnak feltüntető elkövetők megpróbálják értékesíteni a jellemzően magasabb árkategóriába eső termékeket (például vízszűrő, légtisztító, infralámpa).
Mindenkinek jár a „csak Önnek” akció
Az ilyen jellegű zártkörű árubemutatókra általában telefonos megkeresés, vagy akár írásos meghívó útján hívják a fogyasztókat, majd a szűrés során megállapított valamilyen betegségre hivatkozva kínálják a biztos gyógyulást hozó, amúgy méregdrága eszközt, persze – „csak most” „csak Önnek” jelszóval – hihetetlen „akciós” áron.
Gyakorta előfordul, hogy a termékbemutatón vagy szűrővizsgálaton megjelentek levásárolható nyereményt kapnak, mintegy ösztönzésül, habár a törvény szerint ezek a cégek sorsolást nem hirdethetnek.
Szintén jellemző, hogy a résztvevőkkel akár "vizsgálati eredmény" vagy "jelenléti ív" formájában, bújtatott módon adásvételi szerződést is aláíratnak, illetve kedvező hitelfelvételi lehetőségek igénybevételére ösztönöznek.
A rendőrség szeretné ezúton is felhívni az érintett fogyasztók figyelmét a védekezés lehetőségeire. Fontos, hogy tájékozódjanak az árakról, és legyenek nagyon gyanakvóak, ha ilyen jellegű megkeresést kapnak.