3p

A 2020-as távolság közel háromszorosára, összesen 4 millió kilométerre nőtt 2021-ben a SHARE NOW budapesti autói által megtett utak hossza, ami tíz Föld-Hold távolságnak felel meg. Miközben az autómegosztó ügyfélszáma átlépte az 55 ezer főt, az üzleti célú felhasználás is megkétszereződött.

A megelőző évhez képest 182 százalékkal vezettek többet a SHARE NOW ügyfelei 2021-ben, ami 4 millió kilométernek felel meg. Tavaly duplájára nőtt a carsharing szolgáltatás üzleti célú igénybevétele is, a regisztrált ügyfélszám pedig elérte az 55 ezret. Az átlagos utazási idő a 2020-as 53-ról 87 percre emelkedett, így mindezek eredményeként az autók kihasználtsága összességében megháromszorozódott. „A felhasználás ilyen mértékű folyamatos bővülése egyértelműen azt mutatja, hogy egyre népszerűbbek a többórás vagy többnapos utak, miközben továbbra is a percdíjas bérlések a legjellemzőbbek” – mondja Buday Bence, a SHARE NOW ügyvezető igazgatója, aki szerint a carsharing egyre több élethelyzetben válik valós alternatívájává a saját autó használatának. Hozzátette még, hogy a SHARE NOW követi a magyarországi növekedést támogató üzleti tervét, ugyanakkor a szolgáltatás nyereségessé válásához még további bővülés és fejlesztések szükségesek.

Ennek érdekében a SHARE NOW 2021 során is gyarapította a flottáját. Miközben a járműpark 300-ról több mint 420 autóra bővült, az újonnan csatlakozott Fiat 500 és Peugeot 3008 modellek mellett a már kipróbáltakból is érkeztek vadonatúj autók: még több MINI Cooper, MINI Cabrio és Mercedes A-osztály érhető el a választékban. Folytatódott a szolgáltatási zóna kibővítése, 91-ről 100 km2-re, ezáltal olyan külső városrészeket kapcsoltak be az autómegosztás keringésébe, mint Kőbánya, Soroksár, Pesterzsébet, Újpalota, vagy a főváros határain túl Dunakeszi, Budaörs és Budakalász. Így a magyarországi autómegosztók közül a SHARE NOW érhető el a legkiterjedtebb területen.

Buday Bence szerint 2022-ben mind a szolgáltatási terület lefedettsége, mind az autók számát illetően további bővülést terveznek, ahogyan szolgáltatásfejlesztésben is élen akarnak járni. Miután 2020-ban elsőként vezették be a több napra szóló autómegosztást, tavaly ismét mindenkit megelőzve tették elérhetővé a hazai piacon az akár 30 napig tartó használatot, amelyhez az alkalmazásból közvetlenül rendelhető autó-házhozszállítás is kapcsolódhat. Így a felhasználót a megadott időpontban és helyszínen várja a kiválasztott kategóriájú autó, amikor hosszabb útra indulna.

Az idei évre a vállalat tervei között szerepel a még szorosabb integráció Budapest közösségi közlekedési rendszerébe, például elősegíteni az autómegosztás bevonását a kialakítás alatt álló fővárosi mikromobilitási pontokra: azokra a dedikált, szigetszerű parkolóhelyekre, ahol minden közösségi és megosztott mobilitási eszköz elérhető a felhasználók számára. „A fenntarthatóbb városi közlekedéshez megkerülhetetlen a támogató szabályozási környezet további fejlesztése és közös alakítása a városvezetéssel” – hangsúlyozta Buday Bence, aki szerint a szükséges lépések közül ez a legfontosabb ahhoz, hogy minél több lakoshoz eljuthasson a jövőben a megosztáson alapuló autós mobilitás. A szakember úgy vélte, ez nagyban hozzá fog járulni egy élhetőbb város kialakításához, hiszen egy carsharing autó akár 7-10 saját tulajdonú járművet is kiválthat a forgalomban.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Vásárló Búcsú az 1687 milliárd forintos értéktől: eladósorba kerülhet a Dr. Martens
Buksza blog | 2024. április 23. 10:07
Az elmúlt hónapokban egymás után érkeztek a rossz hírek a legendás Dr.Martens bakancsokat gyártó vállalat háza tájáról, aminek a márka önállóságának elvesztése lehet a következménye.
Vásárló Inkább a pénzre szavaztak: maradnak a kínálatban az egészségtelenebbnek mondott élelmiszerek
Buksza blog | 2024. április 23. 07:44
Elbukott egy olyan civil szervezet támadása a kényeztető csokoládék ellen, amely azt gondolja magáról, hogy a hozzá hasonló felvilágosult csoportoknak meg kell védeniük az embereket saját maguktól.
Vásárló Visszafordultak a magyar diszkontok
Csernátony Csaba - Kollár Dóra | 2024. április 22. 05:31
Fordult a kocka a magyarországi diszkontláncokban a Privátbankár Diszkont Árkosár-felmérése szerint áprilisban. Miközben februárról márciusra drágább, most olcsóbb lett a kosár. 
Vásárló Miért nehéz fogást találni a legnagyobb boltláncokon?
Buksza blog | 2024. április 21. 13:16
A kereskedés a legősibb mesterségek közé tartozik, ám egy friss tanulmány szerint nagyot téved az, aki azt hiszi, hogy talpon maradhat az a kereskedő, aki csak a kereskedői szimatára támaszkodik.  
Vásárló Kihívás, szórakozás és megmérettetés is; minden, amit a futóversenyekről tudni kell!
Márkázott tartalom | 2024. április 19. 10:51
A futás egy olyan természetes mozgásforma, amely egyszerűen kivitelezhető, nem igényel komoly anyagi beruházást, hatékony a test számára, ráadásul könnyen beiktatható a napirendünkbe. 
Vásárló Automatikusan megírt SEO szövegekkel a nagy kínai áruház ellen?
Márkázott tartalom | 2024. április 18. 12:11
Az újdonsült nagy kínai webáruház idehaza is tarol, így nem véletlen, hogy a hazai cégek többek között automatikusan megírt SEO szövegekkel és egyéb marketingmegoldásokkal is próbálnak tenni a cég térnyerése ellen. Mivel árban egyszerűen lehetetlen velük versenyezni, így nincs más lehetőség, minőségben és vásárlási élményben kell, még akkor is, ha ez sem olyan egyszerű.
Vásárló Nekiment a Temunak a legendás márka
Csernátony Csaba, Buksza blog | 2024. április 18. 08:42
Régi gondja a legismertebb márkáknak, hogy a hamisítók olyan árukkal bombázzák a vásárlókat, amelyek nagyon hasonlítanak legendás termékeikre, és a végeláthatatlan pereskedés nem segít rajtuk.
Vásárló Példátlan lépésre szánta el magát a magyar Penny tulajdonosa: teljesen új boltot nyitott Berlinben
Buksza blog | 2024. április 17. 10:43
A vegán étkezés egyre inkább „divatba jön”, ha lehet így fogalmazni, amivel igyekeznek lépést tartani az élelmiszergyártók is. Eljött az ideje annak, hogy a kiskereskedők is csatasorba álljanak.
Vásárló Egyértelmű mondás jött a magyar Tesco sorsáról
Buksza blog | 2024. április 16. 07:29
Bár legutóbb a Sparral csapott össze a kormány, de a Tesco is az "örök" felvásárlási célpontok között szerepel. Úgy tűnik, marad ebben a státuszban.
Vásárló Környezetvédelem a társasjáték csomagolásoknál
Márkázott tartalom | 2024. április 11. 09:41
Egyre gyakoribb, hogy a társasjátékok esetében is mind inkább odafigyelnek a csomagolásra. Ezzel előtérbe került az a törekvés, hogy ez az iparág is egyre “zöldebb” legyen. Kérdés persze, hogy a játékok minőségére és sérülékenységére mindez nincs-e negatív hatással?
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG