Pelenka, wc-papír, smink
Az talán nem túl meglepő, hogy a négy legnagyobb kategória nőtt a legjobban, még mindig rengeteg mosószert, wc-papírt, papír pelenkát, és öblítőt használunk el – derül ki a Nielsen felmérésből.
Nagyon belejöttek idén a szépítkezésbe is a magyar nők, rengeteg dekor kozmetikum fogyott az év elején. De a jó illat is fontos volt, a parfümeladások is bőven átlag felett sikerültek.
Sokat tisztítottuk a vécéket is, nemcsak a papíreladások ugrottak meg, hanem a tisztítószerek is sokkal jobban fogytak.
Romlott a kis üzletek forgalma
Majdnem mindegyik bolttípus bevétele nőtt; átlag felett teljesítettek a szupermarketet és diszkontot magában foglaló 401-2 500 négyzetméteres csatorna, valamint a drogériák. Egy típusban viszont csökkent a forgalom: a legkisebb, 50 négyzetméteres és kisebb üzletekben jártak sokkal kevesebben.
A korábbinál is nagyobb lett a koncentráció a vegyi kategóriák kiskereskedelmében. A 400 négyzetméternél nagyobb üzletek és a drogériák elvitték a január-áprilisi összes bevétel 87 százalékát; 1 százalékponttal többet, mint a tavalyi hasonló periódusban – mondta Barta Mónika, a Nielsen ügyfélkapcsolati igazgatója.
Ami a régiókat illeti, mindegyikben emelkedett a forgalom. A hat százalékos átlag felett Észak-Kelet Magyarország teljesített, míg a Dunántúlon romlott.
.