3p
Az új gyártók megjelenése alapjaiban forgatta fel a viselhető számítástechnikai eszközök okosórák, sport mérőeszközök piacát.

 

 

Az amerikai International Data Corporation (IDC) felmérése szerint az Apple Watch bemutatásával az Apple rögtön a második helyezést szerezte meg magának a viselhető számítástechnikai eszközök gyártóinak világranglistáján.

Az Apple a második negyedévben 3,6 millió viselhető készüléket (Apple Watch) értékesített, mindössze 800 ezerrel kevesebbet a piacvezető Fitbit 4,4 milliós eladási számánál. Nagyot szakított a viselhető készülékek piacán a szintén új jövevénynek számító Xiaomi is. A kínai vállalat 3,1 millió készülékkel a harmadik helyen debütált a ranglistán.

A viselhető számítástechnikai eszközök második negyedévi értékesítési volumene leginkább a két új belépőnek köszönhetően 223,2 százalékkal 18,1 millióra emelkedett a 2014 második negyedévi 5,6 millióról.

Itt is piacvezethet az Apple

Legnagyobb hatása az Apple belépésének az "okos", azaz harmadik féltől származó alkalmazások futtatására is alkalmas viselhető eszközök piacára volt. Ebben a kategóriában minden második eladott eszköz Apple Watch volt a második negyedévben.

Annak ellenére is, hogy szám szerint a Fitbit felülmúlta az almás cég eladásait, az előbbi csak egyes célfeladatok elvégzésére alkalmas "egyszerű" viselhető eszközöket forgalmaz.

Ez a kategória pedig az előrejelzések szerint az elkövetkező években veszíteni fog piaci súlyából, így minden valószínűség szerint az Apple veszi majd át a piacvezető szerepet.  A piacvezető Fitbit annak ellenére is, hogy a második negyedévben 4,4 millió, a 2014 második negyedévi 1,7 milliónál 158,8 százalékkal több készüléket értékesített, "mindössze" 24,3 százalékos piaci részesedésre tett szert, kisebbre az egy évvel korábbi 30,4 százaléknál.

Vesztett a Samsung

Az Apple 3,6 millió készülék eladásával 19,9 százalékos, a Xiaomi pedig 3,1 millióval 17,1 százalékos piaci részesedésre tett szert. A Xiaomi szinte megállíthatatlanul tör előre csak Kínában, bár az utóbbi időkben megkezdte értékesítési csatornái kiépítését külföldön is.

 

 

Az értékesítési rangsorban a negyedik a Garmin volt 0,7 millió készülék eladásával, ami 3,9 százalékos piaci részesedéshez volt elegendő. A Garmin eladásai 40 százalékkal nőttek a 2014 második negyedévi 0,5 millióhoz képest, ami akkor még 8,9 százalékos részesedéshez volt elegendő.

A piac nagy vesztesének a Samsung bizonyult, hiszen eladásai 0,8 millióról 25,0 százalékkal 0,6 millióra csökkentek, piaci részesedése pedig 14,3 százalékról 3,3 százalékra zsugorodott.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Vásárló Magyarországon bevált recepttel hódít külföldön a Lidl
Privátbankár.hu | 2025. január 13. 12:58
A Lidl Parkside névre keresztelt magyarországi outlet áruháza, amely Biatorbágyon található. Most a prágaiak is kaptak egyet. 
Vásárló Nagyon rosszul indul az év: olyasmi közeleg a magyar boltokban, amit soha nem akartunk látni
Gáspár András, Valkai Nikoletta | 2025. január 13. 05:47
Ismét hajszálra van a két számjegyűtől az élelmiszerárak emelkedése a legfrissebb Privátbankár Árkosár-felmérés szerint. Januárban újabb történelmi csúcs született. Ha ebben a tempóban folytatódna a drágulás, akár már 2 hónapon belül is elérheti a 40 ezer forintot a családi élelmiszer-nagybevásárlás ára. 
Vásárló A spórolás minőségi eszközökkel is megoldható
Márkázott tartalom | 2025. január 6. 19:06
A vállalkozások számára sok esetben problémát jelentenek a munkavégzéshez szükséges gépekkel, berendezésekkel kapcsolatos kiadások. A legjobban úgy lehet gazdálkodni, ha jó minőségű, megbízható eszközöket szereznek be. Hiszen ezek hosszabb időn keresztül használhatóak problémamentesen, és a javítás költségei miatt sem kell aggódni.
Vásárló Az Apple kénytelen meghajolni, már a legújabb iPhone-t is olcsóbban adja a legdurvább versenyben
Buksza blog | 2025. január 6. 12:53
Az Apple kénytelen diszkonttal árulni az okostelefonjait Kínában, hogy lépést tartson a helyi gyártókkal. Köztük mindenekelőtt az egyik legnagyobb presztízzsel rendelkező Huaweijel.
Vásárló Nagyot kaszált a Lidl a Tesco pályáján
Buksza blog | 2025. január 6. 10:01
Az Egyesült Királyság kiskereskedelmi piacán számos kőkemény játékos focizik. Köztük a Tesco, amelynek ez a hazai pályája. Ám a Lidlt ez sem akadályozta meg abban, hogy szép karácsonya legyen.
Vásárló Szerencsétlen gazdagok: beütött a rolexes probléma
Buksza blog | 2025. január 3. 10:39
Teszteli a luxuscikkek legendás érzéketlenségét az áremelkedésekkel szemben a Rolex azzal, hogy jelentősen emeli aranyóráinak árát. Az arany drágulásából fakadó költségnövekedést áthárítja vevőire.
Vásárló Hogyan állítsuk össze az újszülött gardróbját?
Márkázott tartalom | 2025. január 3. 10:14
Egy újszülött érkezése minden család számára különleges esemény, és természetes, hogy a leendő szülők szeretnének mindent tökéletesen előkészíteni. Az aprócska ruhák kiválasztása egyszerre szórakoztató és felelősségteljes feladat, hiszen nemcsak a cuki darabok csábítanak, hanem fontos szempontok is vezérlik a döntést. 
Vásárló Folytatódhat a csokirémálom
Privátbankár.hu | 2025. január 2. 15:43
Az elmúlt évek arról szóltak, hogy a kakaóbab-termelő vidékeken kialakult kedvezőtlen időjárás miatt felment az ára a csokoládé nélkülözhetetlen összetevőjének. Most újabb rossz hírek jöttek. 
Vásárló A nyelvtudás jelentősége a pénzügyi szektorban
Márkázott tartalom | 2025. január 2. 10:04
A globalizáció és a nemzetközi piacok összekapcsolása révén a pénzügyi szektorban dolgozók számára elengedhetetlen a magas szintű nyelvtudás. Az idegen nyelvek ismerete nemcsak a hatékony kommunikációt segíti elő, hanem új üzleti lehetőségekhez és karrierhez is vezethet. 
Vásárló Mivel tehetjük tartósabbá a mobiltelefonunkat?
Márkázott tartalom | 2025. január 1. 18:33
Egy okostelefon nem két fillérbe kerül, éppen ezért jól meggondoljuk, milyet válasszunk. Általában alapos kutakodás, kérdezősködés előzi meg a vásárlást, és ha megvan a kiszemelt modell, akkor nagyon vigyázni akarunk rá, hogy évekig szolgáljon bennünket.
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG